DUMA PRZEDSIĘBIORCY: Przepis na sukces z Beskidu

Tomasz Zawadzki
Piotr Gajos kapitał na otwarcie sklepów zbierał w USA
Piotr Gajos kapitał na otwarcie sklepów zbierał w USA Fot. Tomasz Zawadzki
Pomysł stworzenia sklepu, w którym klienci będą mogli kupić oryginalne góralskie wędliny narodził się w głowach trójki przyjaciół ze studenckich czasów: Piotra Gajosa, Joanny Puchały i Mariusza Zborowskiego. Przed 10 laty pani Puchała i pan Zborowski postanowili zaproponować wrocławianom szynki i kiełbasy przygotowywane według receptur z ich rodzinnych stron - z Tymbarku i Limanowej. Jak pomyśleli, tak zrobili: podjęli współpracę z masarnią z Chełmca koło Nowego Sącza i w 2004 r. otworzyli pierwszy sklep Góralska Chata na wrocławskim Nowym Dworze.

Zanim Piotr Gajos dołączył do powstałej już firmy, musiał zdobyć kapitał. Dlatego w czasie nauki w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu zdecydował się na wyjazd do Atlantic City w Stanach Zjednoczonych.

- Po powrocie wszystkie pieniądze zainwestowałem w rozwój firmy - mówi Piotr Gajos, współwłaściciel sieci Góralska Chata.
Kolejne Góralskie Chaty otwierali już we troje.

- Na samym początku sam stałem za ladą - łącznie niemal cztery lata w trzech różnych sklepach sieci - mówi Piotr Gajos. - Pozwoliło mi to poznać zawód od podszewki, wiem, czego mogę oczekiwać od swoich pracowników.

Rozwój firmy wymusił jednak nowy podział obowiązków. Pan Piotr reprezentuje sklepy i sprzedaż detaliczną, Mariusz Zborowski wraz z braćmi zajmuje się hurtem wewnętrznym, a pani Asia - obiema tymi rzeczami naraz. Do obsługi klientów firma zatrudnia ok. 50 pracowników, którzy ukończyli specjalistyczne szkolenia. Już w czasie rekrutacji sito jest spore, szanse na pracę mają tylko osoby z minimum pięcioletnim doświadczeniem w branży masarskiej. Ale nawet wtedy przez pierwsze dwa miesiące nowy pracownik musi się nauczyć standardów firmy.

- Jakość obsługi to dla nas jedna z najważniejszych rzeczy. Nie wyobrażamy sobie, żeby ktoś wyszedł z naszego sklepu bez uśmiechu na twarzy i satysfakcji ze zrobionych zakupów - mówi Piotr Gajos. - Dlatego częstujemy klientów naszymi specjałami. Najczęściej, gdy ktoś już spróbuje tradycyjnej kiełbasy czy szynki, to decyduje się na jej zakup.
Właściciele, otwierając nowy lokal, zamawiają wszystkie produkty oferowane przez masarnię. Następnie klienci, swoimi zakupami, decydują o tym, co zostanie na stałe w asortymencie danego sklepu. Każdego miesiąca pojawiają się też 2-3 nowości.

- Z ostatnio wprowadzonych produktów największą popularnością cieszą się wyroby ze Starej Wsi. Szczególnie dobre są też szynka swojska oraz kiełbasy: swojska i wiejska z cielęciną - mówi Piotr Gajos. - Niestety, z powodu kryzysu, kupujący zwracają uwagę przede wszystkim na cenę. Dlatego do naszej oferty wprowadziliśmy równie dobre, choć nieco tańsze wyroby.

Przed trzema laty w asortymencie firmy pojawił się także nabiał z Tymbarku: oprócz twarogów, serów żółtych jest także zsiadłe mleko, kefir i masło górskie.

- Na początku istnienia Góralskiej Chaty wrocławianie zjeżdżali się do nas z całego miasta - mówi Piotr Gajos. - Pytaliśmy ich wtedy, w jakiej dzielnicy mieszkają, a na podstawie tych wypowiedzi typowaliśmy miejsce otwarcia kolejnego sklepu.
Obecnie jest ich już 21, także poza Wrocławiem, m.in. w Oławie, Świdnicy i Wałbrzychu, a stali klienci, jak szacują właściciele, stanowią prawie 90 proc. kupujących.

- W sferze zawodowej staram się dążyć do perfekcji, dlatego wraz z pozostałymi współwłaścicielami robimy wszystko, aby nasze wyroby były jeszcze lepsze, a klienci zadowoleni.

Akcja Duma Przedsiębiorcy

Przez ostatnie tygodnie prezentowaliśmy historie przedsiębiorców z naszego regionu. Mamy nadzieję, że ich przykład pokazał, że warto podjąć wyzwanie i że przy odrobinie wsparcia i dobrym przygotowaniu każdemu może się udać. Cykl jest elementem akcji Idea Banku, który postanowił udokumentować i wypromować działalność dziesiątek małych polskich firm, które mają ciekawy pomysł na biznes. Na wsparcie promocyjne może liczyć około 100 firm z całej Polski. Więcej informacji o akcji na stronie: http://www.ideabank.pl/duma-przedsiebiorcy

Ceny drobiu idą w górę

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
klientka

Piotr gajos, przedsiebiorca od siedmiu bolesci. Wykorzystuje ludzi jak tylko sie da.
Blef. obluda, okropny typ, uwazajcie na niego !!!!!

P
Pracownik

Raczej dorobił się na okradaniu pracowników

W
Wrocławianka

Ciekawa jestem gdzie te szkolenia i dlaczego nie ma nic o Wielmożnym Panu Arturze? Pracowałam dla tej firmy nie mając wcześniej żadnego doświadczenia w branży mięsnej a tutaj jest napisane, że trzeba mieć je aż 5 lat. Szkoda, że klienci są tak okłamywani. Mimo wszystko naprawdę fajnie wspominam tę pracę, ale tylko i wyłącznie dzięki bardzo dobrym wyrobom, świetnemu zespołowi na jaki udało mi się trafić ( poznałam pracowników z innych sklepów i byłam w szoku, że można być tak nieprofesjonalnym, opryskliwym i bez poczucia humoru człowiekiem. I niestety piszę to o podobnież jednym z najlepszych sklepów mieszczących się niedaleko dworca) oraz chłopakom, którzy byli naszymi dostawcami, bo to akurat działało bez zarzutu. Szczerze mówiąc o samych założycielach nie wiem absolutnie nic. Mi mówiono, że to dwaj bracia, tutaj wychodzi na to, że to paczka znajomych. Ale w końcu to "Góralska chata". Tam wszystko jest niejasne...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3