Druk ulotek - jaki format, papier i druk najskuteczniejszy?

materiał partnera

Inna nazwa ulotek, to druki bezadresowe. Celem ich kolportażu jest dotarcie do jak największej liczby osób, którzy potencjalnie będą zainteresowani danym produktem czy usługą i promocją. Aby dobrze pełniły swoją rolę, muszą po pierwsze być dopasowane do potrzeb, a po drugie ich jakość musi być naprawdę wysokiej jakości.

Co decyduje o jakości ulotek? Nie tylko ich treść, czy projekt graficzny, ale także, a może przede wszystkim format ulotki, papier i jego jakość, oraz wydruk, czcionka, kolor itp.

Druk ulotek jest równie istotny co projekt ulotki, dlatego warto wybrać profesonalną i tanią drukarnię, a najepiej drukarnię internetową aby zaoszczędzić dodatkowo czas.

  • Format – obecnie największą popularnością cieszą się ulotki o formacie A5. Jest to najbardziej optymalny rozmiar, dla tych firm, które chcą wykorzystać ulotkę, jako miejsce do zamieszczenia kilku istotnych informacji na temat swoich usług czy produktów. Wprawdzie taki format, nie pozwala na zawarcie wielu treści, ale jest wystarczający by zachęcić i zaintrygować. Atutem takiego rozwiązania, jest również dużo niższa cena, niż w przypadku formatu A4.
  • Rodzaj papieru- również jakość papieru w przypadku, nawet bardzo zwykłych ulotek ma znaczenie. Dobrej jakości papier, choć podnosi koszt wydruku to dla klienta jest sygnał, ze firma dba o swój wizerunek, a tym samym warto jej zaufać. Ulotki na wysokiej jakości papierze, na pewno zostaną zapamiętane i zauważone przez klientów i nie trafią do pobliskiego kosza. Najczęściej stosuje się papier o gramaturze 135 gram na metr kwadratowy, ze względu na cenę, która ma szczególne znaczenie, zwłaszcza przy masowym druku. Jednak najlepszym rozwiązaniem byłoby zastosowanie papieru, znacznie sztywniejszego, o gramaturze co najmniej 200 lub 300 gram na metr kwadratowy. Warto również zdecydować się na pokrycie ulotek, specjalną warstwą lakieru dyspersyjnego, który zabezpieczy zarówno wydruk jak i kolory.

Duże znaczenie ma również kolorystyka ulotki, jak i użyta czcionka. Zalecana jest w tym względzie prostota i umiar, bo wprawdzie ma ona przykuwać uwagę, ale jej forma graficzna nie może zawrzeć treści, gdyż wtedy ulotka nie spełni swojej roli.

Wideo