Drogowe absurdy we Wrocławiu: światła na Brücknera

Weronika SkupinZaktualizowano 
Kierowcy jadący z mostów Jagiellońskich w al. Brücknera ponad minutę mają czerwone światło
Kierowcy jadący z mostów Jagiellońskich w al. Brücknera ponad minutę mają czerwone światło Tomasz Hołod
Wrocław to miasto korków. W ramach naszej akcji tropienia drogowych absurdów Czytelnicy nadsyłają coraz to nowe miejsca ze złą organizacją ruchu. Problemy dotyczą głównie kiepskich ustawień sygnalizacji świetlnej.

Często powtarzającym się zgłoszeniem jest skrzyżowanie ul. Toruńskiej z Kwidzyńską i al. Brücknera. Jadący tą ostatnią ulicą od centrum, czyli z mostów Jagiellońskich w stronę Korony, w godzinach szczytu stoją w ogromnych korkach.

„Po otwarciu mostu Jagiellońskiego czerwone światło do jazdy na wprost ul. Brücknera w kierunku Psiego Pola trwa 80 sekund, natomiast zielone tylko 40. Przed remontem na pewno były inne ustawienia” - napisał jeden z naszych Czytelników.

Sprawdziliśmy: rzeczywiście, zaobserwowane przez nas długości cykli są zbliżone do tych liczb. Czerwone świeci się ponad 70 sekund, zielone ponad 30. Gdy byliśmy tam po otwarciu mostu Jagiellońskiego w godzinach szczytu, w stronę al. Brücknera tworzyły się korki.

Długie korki powstają również na drodze dla skręcających od strony mostów w lewo, w ul. Toruńską. Dla nich zielone światło zapala się najkrócej. Trzeba jednak przyznać, że gdy wczoraj trafiliśmy tam w ciągu dnia, światła spełniały swoją rolę. Zielone dłużej pali się teraz dla relacji Kwidzyńska - Toruńska i rzeczywiście jeździ tamtędy sporo aut. Jest to związane z remontem ulicy Kowalskiej.

CZYTAJ TAKŻE: Oto Wasza lista wrocławskich absurdów drogowych

Jak poinformowano nas w u-rzędzie miasta, właśnie z powodu remontu ul. Kowalskiej zmieniono organizację świateł na tym skrzyżowaniu. Więcej aut jeździ ul. Kwidzyńską, gdyż nie może wjechać od strony Korony w ul. Kowalską. Z tego powodu jadący ul. Kwidzyńską dostali dłuższy cykl zielonego światła.

Remont ulicy Kowalskiej przeciąga się, ale niedługo ma się zakończyć. Z naszych informacji wynika, że może się to stać 18 lub 19 listopada. Wtedy organizacja świateł zmieni się na taką, jaka obowiązywała przed#rozpoczęciem remontem ul. Kowalskiej. Dłuższe zielone światło będą mieli jadący z mostów do Korony.

ZOBACZ TEŻ: Drogowe absurdy powodują korki we Wrocławiu

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 43

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

M
MM

A czy może ktoś mi wyjaśni zagadkę, dlaczego nie można jadąc od Brucknera pojechać na skrzyżowaniu z Krzywoustego prosto (do Korony i też prosto na osiedle Sołtysowice chociażby) ani w lewo (na Kromera)? Jest to już od dłuższego czasu zablokowane, ale ani tam żadnej widoczny remont nie następuje, ani nic... Nie rozumiem tego, w tej sytuacji, jadąc od Brucknera, żeby pojechać w tamte strony, trzeba robić spory objazd przez wiadukt...

K
KK

Coś mi się wydaje że interwencje przyniosły skutek. Wczoraj po pracy jak jechałem w kierunku Psiego Pola to zaskoczył mnie niemal całkowity brak korka za Mostami Jagiellońskimi. Okazało się że stał się cud i zielone światło zostało wydłużone do prawie 60 sekund :) Jupiii :)

>>>>

ITS -Inteligentny (inaczej) System Transportu kosztował jakieś 100 000 000 pln i patrzcie jak świetnie działa- Wrocław najwolniejsze miasto w Polsce , Brawo warto było!

M
Marta

40 sekund kiedy to było w weekend jak jechałam było raptem 20

k
kl

Macie coście sami chcieli.

x
xenomorf

Urzędole stwierdziły, zatwierdziły plan zmian przed remontem. Po wprowadzeniu zmian urzędole nie sprawdziły jak to działa. Bo po co, skoro wypłata i tak co miesiąc jest bez względu na to co zrobią i czym się zajmą. Nadal pierdzą w stołki, piją kawki i popychają pierdoły żeby czymś zająć czas w "pracy".

---

Paradoks Braessa - jedno z najważniejszych praw inżynierii ruchu. Poza tym już i w USA zwężają i cywilizują ulice, odbudowują tramwaje, inwestują w kolej (tam nawet towarowa i osobowa ma osobne sieci, by sobie nie przeszkadzać!). "Rezerwuar" w postaci osób, które mają samochody, ale nimi codziennie nie jeżdżą, się nie wyczerpał i jest potężny (jedynie 40% ruchu we Wrocławiu to ruch samochodowy!), więc polepszanie warunków spowoduje wzrost liczby aut, tak tłumacząc możliwie prosto.

---

Paradoks Braessa - jedno z najważniejszych praw inżynierii ruchu. Poza tym już i w USA zwężają i cywilizują ulice, odbudowują tramwaje, inwestują w kolej (tam nawet towarowa i osobowa ma osobne sieci, by sobie nie przeszkadzać!). "Rezerwuar" w postaci osób, które mają samochody, ale nimi codziennie nie jeżdżą, się nie wyczerpał i jest potężny (jedynie 40% ruchu we Wrocławiu to ruch samochodowy!), więc polepszanie warunków spowoduje wzrost liczby aut, tak tłumacząc możliwie prosto.

---

Dutkiewicz o AOW nic nie myślał, bo tak jak z lotniskiem - Wrocław nie wydał na to ani złotówki. Poza tym kierunek fajny, ale popatrz, ile to szczekania w Internecie, że tramwaj "bezczelnie zabiera zielone światło", albo że "buspas" taki zły?
Prawda jest taka, że większość komunikacją miejską tylko wyciera sobie gębę, a samochodem jeździć będzie do końca życia, bo cały czas myśli, że to symbol luksusu (ach, taki luksus, że prawie każdy go ma! Tylko wiele osób ma mózg i nie jeździ nim codziennie)/

k
kiero

Przed remontem było 60 /60 sekund i było ok. teraz jadąc od korony do miasta jest tak ustawione i nie ma problemów nawet rano.

d
donald kaczynski

pobili 2 gejow we wroclawiu

B
Bercik

to jest absurd na skalę światową. Polandia psia mać...

k
kierowca

Urzędnicy wrocławscy zajmujący się ustawianiem świateł - kompletna porażka systemowa ...

W
Wrocławianin

Po remoncie nie został przywrócony program docelowy pracy sygnalizacji. A swoją drogą można by tam było przeprowadzić badania obciążenia ruchem i albo wprowadzić akomodację, przynajmniej z zachowaniem długości cyklu. Pani kierownik Hadas, do roboty, takie modyfikacje powinny być realizowane przez ITS i CZR zdalnie, proszę pokazać że Centrum również działa, a nie tylko ładnie wygląda na zdjęciach.

:))

Nic nie zostało udowodnione. A jesli zostało, zwężaj dalej, zobaczysz jaki efekt to przyniesie, rowerowy palancie :(

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3