Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Drogowcy zamkną częściowo aleję Hallera. Co tam się będzie działo?

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Na al. Hallera we Wrocławiu wymieniana będzie nawierzchnia północnej jezdni od Mieleckiej do Chabrowej oraz przy Grabiszyńskiej.
Na al. Hallera we Wrocławiu wymieniana będzie nawierzchnia północnej jezdni od Mieleckiej do Chabrowej oraz przy Grabiszyńskiej. Jaroslaw Jakubczak/ Polska Press
Trwają przygotowania do wymiany spękanej i dziurawej nawierzchni na jednej z jezdni odcinka Obwodnicy Śródmiejskiej Wrocławia.

Miasto przygotowuje się do wymiany nawierzchni na dwóch odcinkach północnej jezdni alei Hallera – między Mielecką i Chabrową oraz przy skrzyżowaniu z Grabiszyńską. Jezdnia w tych miejscach jest w wielu miejscach dziurawa i powybrzuszana. Niestety planowany remont nałoży się przebudowę torowiska tramwajowego – również na Hallera. To oznacza gigantyczne problemy zarówno dla kierowców jak i dla korzystających z komunikacji miejskiej.

Aleja Hallera będąca częścią Obwodnicy Śródmiejskiej (biegnie nią krajowa "piątka") to jedna z najbardziej obciążonych ruchem i na co dzień zakorkowanych wrocławskich ulic. Niestety kierowcy muszą się przygotować na jeszcze większe utrudnienia i zatory w tym rejonie.

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta szykuje się właśnie do ogłoszenia przetargu na wymianę zniszczonej nawierzchni alei Hallera. - Prace obejmą jezdnię północną na odcinku Mielecka - Chabrowa oraz - jeśli pozwoli na to czas i cena ofertowa uzyskana w przetargu - fragment jezdni północnej przed skrzyżowaniem z Grabiszyńską – wyjaśnia Ewa Mazur, rzeczniczka prasowa ZDiUM.

Planowane jest sfrezowanie spękanej i sfałdowanej nawierzchni bitumicznej do głębokości 8 cm, regulacja włazów kanałowych i studzienek, a następnie ułożenie nowej nawierzchni, wzmocnionego siatką z włóknami węglowymi. Szerokość jezdni po remoncie pozostanie taka sama.

Prace na jednym pasie zajmą od trzech tygodni do miesiąca, zależnie od pogody. Zgodnie z planem wszystkie roboty powinny zakończyć się do połowy grudnia, a o ich etapowaniu zdecyduje organizacja ruchu, którą wykonawca będzie musiał uzgodnić z miastem. - Najbardziej prawdopodobny wariant to realizacja robót na jednym pasie z utrzymaniem ruchu na drugim, a więc lokalne zwężenie jezdni – wyjaśnia Ewa Mazur.

Niestety wymiana nawierzchni na Hallera nałoży się czasowo na przebudowę torowiska na Hallera Między Mielecką i Powstańców Śląskich oraz wymianę rozjazdów na dwóch końcach alei. To może oznaczać jedno – gigantyczne korki od końca września do końca roku w tym rejonie Wrocławia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska