Drogi w budowie i wielkich planach miasta. Tutaj mogą powstać nowe trasy we Wrocławiu

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Kliknij w zdjęcie i zobacz, gdzie mogą powstać nowe drogi we Wrocławiu. Galerię rozpoczęliśmy od projektów w trakcie budowy z aktualnymi informacjami o przeprowadzanych pracach
Kliknij w zdjęcie i zobacz, gdzie mogą powstać nowe drogi we Wrocławiu. Galerię rozpoczęliśmy od projektów w trakcie budowy z aktualnymi informacjami o przeprowadzanych pracach Paweł Relikowski / Polska Press
Plany drogowe we Wrocławiu przewidują budowę dużych tras, obwodnic, łączników i ulic. Niektóre są już w trakcie realizacji, a ich powstanie jest tylko kwestią czasu. Sporo ważnych dróg nadal widnieje tylko na papierze i czekają na odpowiedni budżet, zgody środowiskowe czy pozwolenie na budowę. O kolejnych było kiedyś głośno, ale do dzisiaj nie wiadomo czy śmiałe pomysły staną się rzeczywistością.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Tramwaje dwusystemowe – Wrocław

Kolej aglomeracyjną we Wrocławiu zamierzają utworzyć władze wojewódzkie. Jednak przedstawiciele miasta są wobec tych planów nieufni. Do tego stopnia, że stawiają marszałkowi ultimatum: jeżeli w ciągu dwóch lat taka kolej nie powstanie, to magistrat wprowadzi tramwaje dwusystemowe, czyli takie które pojadą po torach tramwajowych i kolejowych. Projekt jest na liście rezerwowej w kolejce po pieniądze z UE na lata 2014-2020 – informuje „Gazeta Wrocławska”.

Urząd Marszałkowski wciąż jednak nie ustalił szczegółów dotyczących harmonogramu u[wulgaryzm]miania kolei aglomeracyjnej. Władze województwa podkreślają w tym względzie konieczność współpracy z gminą Wrocław. Ta deklaruje, że chce współpracy, ale na konkretne decyzje daje marszałkowi dwa lata. Inaczej zacznie wdrażać w życie alternatywny projekt, czyli tramwaj dwusystemowy. Zaletą takiego pojazdu jest możliwość jazdy zarówno po torach tramwajowych, jak i kolejowych. Zwłaszcza, że ich rozstaw jest taki sam.

Projekt znajduje się na liście rezerwowej wśród zadań do realizacji współfinansowanych ze środków unijnych do 2020 roku. Wrocław oszacował, że przedsięwzięcie pochłonie aż 412 mln zł, z czego 285 mln zł pokryje UE.

PROPOZYCJA MIEJSKIEJ LINII TRAMWAJU DWUSYSTEMOWEGO DLA WROCŁAWIA http://www.zits.pwr.wroc.pl/makuch/art53.pdf
G
Gość
Jak skomunikować osiedla z układem komunikacyjnym Wrocławia?

http://wrosystem.um.wroc.pl/beta_4/webdisk/9e9a3bd3-5e4b-4f94-9d6f-c914b0b42d08/7.jpg
G
Gość
Czy to kolejne obiecanki bez pokrycia i konsekwencji dla obiecującego?

Układ komunikacyjny jest krwiobiegiem miasta – kiepski, to zawał

Ale tego architekt miasta i urbanista nie zostali nauczeni - to muszą mieć wykute w pamięci .Wydając pozwolenie na budowę kolejnych budynków, osiedli należy zapewnić dla tego kompleksu układ komunikacyjny - spełniający swoją funkcję nawet za 20 lat. Układy dwupasmowe z pasem dla MZK. Jeżeli miasto chce czystego powietrza , to tylko komunikacja zbiorowa.

Niestety wszystkie osiedla takowego rozwiązania nie posiadają. To wszystko odbija sie na egzystowaniu mieszkańców, ludzi docierających do pracy, dzieci do przedszkola, szkoły, dotarcia Pogotowia, Straży Pożarnej itd, itp . Duża dwója dla architektów.

Czytaj więcej: https://gazetawroclawska.pl/wroclaw-buduje-te-droge-od-100-lat-w-koncu-sie-uda/ar/9830190/2
G
Gość
Wrocław nie ma planu na swoją przyszłość w horyzoncie najbliższych 25 - 50 lat.

Wrocław jest poważnie zadłużony.

Wrocław na te drogi musiałby wydać swój co najmniej 5 letni budżet, a gdzie remonty i utrzymanie, w wielu przypadkach, ponad stuletniej infrastruktury.

I na koniec, Wrocław wyzbył się znaczącej części swego majątku kupcząc terenami, budynkami i dochodami, które mógłby osiągnąć.

Jaki z tego morał?

Zamydlić durnym polaczkom oczęta, niech poczują jaką to mądrą władzę mamy, ona wie jak kręcić te lody.
N
Nick
Wybory idą. Znów wielkie plany i obietnice.
r
raff
A Powstańców nawet nie ma w planach.

To jest hańba dla Wrocławia .

Główna ulica powinna być perłą ....
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie