Droga S8 Wrocław - Warszawa: za miesiąc kolejny odcinek [MAPA]

Bartosz Józefiak
infografika: Maciej Dudzik
Dziś z Wrocławia do Warszawy jedziemy po dolnośląskim fragmencie S8 kończącym się na granicy województwa w Sycowie. Ale już za miesiąc kierowcy będą mogli dojechać szeroką, dwupasmową jezdnią o długości 45 km od Sycowa (woj. dolnośląskie) do Walichnów w woj. łódzkim.

Jak przyznają urzędnicy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu, które nadzoruje budowę drogi, do wykonania zostały jeszcze prace wykończeniowe. - Na całym odcinku 45 kilometrów jest już warstwa ścieralna. Mamy zapewnienie od wykonawców, że trzy fragmenty będą przejezdne do końca roku - mówi Michał Wandrasz, rzecznik GDDKiA w Opolu. Dodaje, że plany te może jeszcze pokrzyżować ostra zima, która spowolniłaby prace wykończeniowe.

Największy problem jest z dokończeniem środkowego odcinka (z Kępna do Wieruszowa). Zgodnie z aneksem do umowy, wykonawca ma czas na jego dokończenie do końca stycznia. Pewne jest, że GDDKiA nie zdecyduje się na otwarcie dwóch pozostałych, jeżeli nie będzie skończony środkowy.

Dzięki nowej drodze, uda się znacznie skrócić czas dojazdu do Warszawy. Na razie kierowcy tracą sporo czasu w korkach w Kępnie i Wieruszowie. Po całej drodze jeżdżą też tamujące ruch ciężarówki. Choć między Sycowem a Walichnowami starą ósemką jedziemy tylko 43 kilometry, to w godzinach szczytu pokonanie tego odcinka może zająć ponad godzinę. Dzięki nowej drodze szybkiego ruchu, ten czas powinien skrócić się o połowę.

Najlepiej będzie wtedy w Walichnowych skręcić na zwykłą drogę do Sieradza, przejechać nią 90 km, aż do Poddębic, a tam zjechać na autostradę A2 prowadzącą do samej Warszawy. Trzeba jednak pamiętać, że za przejazd autostradą musimy zapłacić.

Podróż do Warszawy jeszcze bardziej ułatwi otworzenie kolejnych ośmiu odcinków drogi S8 w woj. łódzkim, o łącznej długości 113 km. Za Łodzią S8 połączy się z drogą A1. Dzięki temu kierowcy będą mogli z Wrocławia aż do samej Warszawy dojechać po drogach szybkiego ruchu i autostradach. To jeszcze bardziej skróci czas podróży.

Dzisiaj z Wrocławia do Warszawy dojedziemy samochodem w około 4,5 godziny. Po udostępnieniu całej trasy S8, podróż do stolicy zajmie nam zaledwie trzy godziny. Do Łodzi dotrzemy zaś w niecałe dwie godziny. Niestety, nastąpi to prawdopodobnie pod koniec przyszłego roku.

Choć większość odcinków S8 w Łódzkiem miała być gotowa w połowie 2014 r., co najmniej na dwóch fragmentach szykują się opóźnienia. Zagrożone są terminy oddania odcinków przy granicy z Wielkopolską. Budowa przeciągnie się więc prawdopodobnie do listopada 2014 r.

Wideo

Komentarze 69

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

j
jonek
Naprawde jedzie sie ta trasa super , ale ze przy tej inwestycji i tak poteznych wydatkach nie zrobiono zjazdu i wjazdu z trasy Poznan -Katowice w Kepnie to mnie zastanawia ! wiem ze bedzie budowana obwodnica Kepna Katowice -Poznan i tam ma byc zjazd na ta trase ale kiedy to bedzie ???
F
Franek
Zaprojektowali od Wrocławia od Białegostoku, ale może doczekamy się gdy będzie aż do Suwałk. A nalepie od Kudowy do Budziska. Czego i sobie i Wam życzę.
F
Franek
Autostrada do Białegostoku może szybko i nie powstanie, ale S8 budują.
A co do zaniżania stawek. Obawiasz się, że ci pracę odbiorą? A może już to zrobili? A nie pomyślałeś o tym, że może byłeś słaby w tym co robisz? Że nie byłeś konkurencyjny?
Też mam we Wrocławiu dużą konkurencję przez co nie mogę dowolnie podnosić stawek. Ale nie płaczę z tego powodu, bo konkuruję wiedzą i jakością. I się udaje:)
Pozdrawiam
e
edek
do was sledzi autostrada nigdy nie dojedzie a dlaczego dlatego ze zanizacie stawki we wszystkich gałęziach gospodarki Wszystkich więc bardzo dobrze już nie wspomnę że konmi na autostradę się nie wyjezdza
k
kozak
Obecny wariant jest do kitu
A jak to nazwales aglomeracja lodzka jest wazna tylko dla lodziakow bo reszta kraju ma ich gleboko w zadzie
L
Lodzer
120km-godz ? Tymi starymi trupami co widze na drogach ? Nie mowiac juz ze polowa kierowcow bedzie jechac 150 ?
F
Fifka
Było by przez zadupia, na około, z pominięciem ważnego środka jakim jest aglomeracja łódzka, a opłaty na A2 są najmniej ważne. Obecny wariant jest jak najbardziej w porządku.
H
Hek
Ciąg drogowy S8-A1-A2 jest krótszy w stosunku do ciag
x
xyz
S8 prowadzi z Wrocławia do Białegostoku a nie Warszawy !
c
chriswaw
GDDKiA ogłosiła właśnie (za publiczne pieniądze) przetarg na DWULETNIĄ ... ochronę (przed złomiarzami) gotowego już węzła Tuszyn na autostradzie A1 oraz ostatniego przed nim odcinka drogi ekspr. S8 Wrocław-Tuszyn. Ochrona węzła i drogi stała się konieczna, ponieważ infrastruktura ta przez długie lata ... nie będzie używana, bo ... węzeł Tuszyn A1/S8 jest ... ślepy i prowadzi do ... nikąd. Znajduje się on bowiem na "budowanej" (od r.2010) przez Polimex autostradzie A1, która nie powstanie przed rokiem 2016, choć termin jej oddania do ruchu minął w sierpniu b.r. Obecne zaawansowanie tej budowy jest śladowe. Głowy myślą. Chapeau bas!
c
chriswaw
GDDKiA ogłosiła właśnie (za publiczne pieniądze) przetarg na DWULETNIĄ ... ochronę (przed złomiarzami) gotowego już węzła Tuszyn na autostradzie A1 oraz ostatniego przed nim odcinka drogi ekspr. S8 Wrocław-Tuszyn. Ochrona węzła i drogi stała się konieczna, ponieważ infrastruktura ta przez długie lata ... nie będzie używana, bo ... węzeł Tuszyn A1/S8 jest ... ślepy i prowadzi do ... nikąd. Znajduje się on bowiem na "budowanej" (od r.2010) przez Polimex autostradzie A1, która nie powstanie przed rokiem 2016, choć termin jej oddania do ruchu minął w sierpniu b.r. Obecne zaawansowanie tej budowy jest śladowe. Głowy myślą. Chapeau bas!
c
chriswaw
GDDKiA ogłosiła właśnie (za publiczne pieniądze) przetarg na DWULETNIĄ ... ochronę (przed złomiarzami) gotowego już węzła Tuszyn na autostradzie A1 oraz ostatniego przed nim odcinka drogi ekspr. S8 Wrocław-Tuszyn. Ochrona węzła i drogi stała się konieczna, ponieważ infrastruktura ta przez długie lata ... nie będzie używana, bo ... węzeł Tuszyn A1/S8 jest ... ślepy i prowadzi do ... nikąd. Znajduje się on bowiem na "budowanej" (od r.2010) przez Polimex autostradzie A1, która nie powstanie przed rokiem 2016, choć termin jej oddania do ruchu minął w sierpniu b.r. Obecne zaawansowanie tej budowy jest śladowe. Głowy myślą. Chapeau bas!
,.
bo omijałaby Łódź i opłaty na A2...
G
Gość
Nie ma już żadnej "roboczej nazwy" ani węzła "wrocław" pod Łodzią !!!

Ten węzeł nazywa się "Łódź Południe" a WSZYSTKIE węzły "Wrocław" są tam gdzie być powinny- Z całą pewnością NIE pod Łodzią !!!
G
Gość
Jeśli Walichnowy, to jednak "do Walichnowów" (jak sam piszesz) a nie "do Walichnów", jak pisze Józefiak.
Dodaj ogłoszenie