Decyzja środowiskowa to dokument niezbędny niezbędny do uzyskania najważniejszej decyzji czyli zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID). Na razie dla nowego fragmentu S8 złożono podobny wniosek na wcześniejszy odcinek z Wrocławia do Łagiewnik.
- Przygotowanie całej inwestycji idzie zgodnie z planem. 4 września złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla odcinka Łagiewniki - Wrocław (Magnice) - podkreśla Tomasz Żuchowski, szef Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Natomiast jeszcze w listopadzie tego roku planujemy złożyć do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska wniosek dla ostatniego z trzech odcinków, tj. Kłodzko - Ząbkowice Śląskie - dodaje szef GDDKiA.
Jeśli wszystko pójdzie po myśli drogowców, wszystkie trzy wymagane dokumenty powinny być wydane w II i III kwartale 2021 roku. Wówczas będzie się można starać o zezwolenie na samą realizację drogi. Będzie to już zmartwienie wykonawcy inwestycji, ponieważ jest ona planowana w systemie "projektuj i buduj". Wybrana firma będzie musiała wykonać projekt i uzyskać wymaganą zgodę na realizację. Kiedy zostanie wbita symboliczna pierwsza łopata? Przewiduje się, że stanie się to w 2023 roku, a prace budowlane mogą trwać do 2026 roku.
DROGA S8 WROCŁAW - KŁODZKO SPRAWDŹ USTALONY PRZEBIEG NA DOKŁADNYCH MAPACH
Droga S8 Wrocław - Kłodzko - raport o oddziaływaniu na środowisko
Do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej został dołączony raport o oddziaływaniu na środowisko tej inwestycji. Jest on jednym z elementów procedury oceny oddziaływania na środowisko przeprowadzanej przez RDOŚ, przed wydaniem decyzji środowiskowej. Jest to opracowanie, w którym dokonano szczegółowych prognoz oddziaływania budowy drogi ekspresowej S8 w zakresie hałasu, zanieczyszczeń powietrza, jakości wód oraz zawarto informacje na temat oddziaływania na inne komponenty środowiska (rośliny, zwierzęta, klimat, krajobraz, zdrowie i życie ludzkie).
Rozbudowa starej drogi krajowej nr 8 czy budowa nowej S8?
Przypomnijmy, że początkowo przewidywano rozbudowę DK8 do parametrów tzw. drogi głównej przyspieszonej (GP) z dwoma pasami w jednym kierunku wyłącznie na odcinkach o największym natężeniu ruchu. Miały powstać skrzyżowania jednopoziomowe z sygnalizacją świetlną, ronda oraz przejścia dla pieszych. Jednak we wrześniu 2018 roku rząd zmienił plany dał zielone światło do przygotowań do opracowania drogi o parametrach klasy S, czyli 2x2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z pasami awaryjnymi), z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami oraz Miejscami Obsługi Podróżnych.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?