Droga rowerowa na Maślicach ma poprawić bezpieczeństwo dzieci idących do szkoły

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Ścieżka rowerowa z chodnikiem wzdłuż ul. Koziej na Maślicach ma mieć ponad 1,2 km. To pomysł zgłoszony jako projekt WBO na rok 2020, który dostał prawie 2500 głosów i został skierowany do realizacji. Wraz z łącznikiem do pobliskiej szkoły ma poprawić bezpieczeństwo uczniów oraz rodzin chcących wypoczywać w pobliskim lesie.

- Realizacja ścieżki ma na celu polepszenie bezpieczeństwa ruchu rowerowego w tym rejonie (który ostatnio znacząco się zwiększył). W szczególności chodzi o bezpieczeństwo uczniów, którzy przemieszczają się do szkoły przy ul. Lubelskiej oraz rodzin, które przemieszczają się w kierunku terenów zielonych w rejonie Odry. Dotychczas odbywał się on przeważnie ul. Kozią. Ulicą tą, na odcinku od ul. Łomżyńskiej w kierunku północnym, pomimo ograniczeń prędkości, porusza się dość duża liczba pojazdów, które się do tego ograniczenia nie stosują. Ponadto jezdnia tej ulicy jest na tyle wąska, że omijanie rowerzystów lub kolumny rowerzystów (zwłaszcza jeśli z naprzeciwka nadjeżdża inny pojazd lub rowerzysta) staje się niebezpieczne - uzasadniali konieczność budowy ścieżki i chodnika pomysłodawcy.

Ścieżka rowerowa z chodnikiem ma powstać wzdłuż ul. Koziej od skrzyżowania z ul. Łomżyńską do wylotu w drogę asfaltową przy lesie Prackim. Całość, wraz z łącznikiem do szkoły przy ul. Lubelskiej, będzie miała 1,2 km długości. Przyszła budowa będzie podzielona na 5 etapów mających od 90 do 400 metrów długości.

Droga rowerowa będzie miała nawierzchnię asfaltową bądź mineralną. Zostanie zrobiona po wschodniej części ul. Koziej na kolektorze ściekowym lub poprowadzona między szpalerem drzew.

ZDiUM czeka na oferty do 26 lutego. Biuro projektowe, które otrzyma zlecenie, będzie miało 6 miesięcy na zrobienie dokumentacji i uzyskanie pozwolenia budowlanego. Na gotową ścieżkę rowerową i chodnik mieszkańcy Maślic będą jednak musieli jeszcze poczekać. Koniec inwestycji planowany jest na grudzień 2023 r.

Szczepionka Johnson&Jonshon w Polsce wcześniej niż zakładano

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
16 lutego, 23:15, Pasterz baranów:

Na Koziej nie ma wielkiego ruchu samochodowego. Wywalone w błoto pieniądze. Remont Maślickiej zróbcie!

Ruchu dużego nie ma ale jest długa prosta i auta zapierdzielają.

Równolegle jest coś w kształcie gruntowej ścieżki i zapewne tam zrobią drogę rowerową.

Każde osiedle musi mieć swoje drogi rowerowe a ta będzie pierwsza i wzdłuż osi osiedla czyli będzie zbierać ruch nie tylko z Koziej

G
Gość
17 lutego, 08:09, Gość:

Prezydenci Miast w których jeżdżą e-hulajnogi powinni być surowo ukarani. Czekamy na uregulowanie sprawy e-hulajnóg w odniesieniu do Kodeksu Drogowego, ale dopiero po homologacji . We Francji jest kara 135 Euro.

https://wgospodarce.pl/informacje/70227-od-dzis-hulajnogi-we-francji-ze-specjalnymi-przepisami-za-ich-lamanie-mandat-do-3-tys-euro

Porównać to z mandatem we Francji za używanie takich aplikacji jak Janosik.

tam ci rypną 3000 euro mandatu i przepadek smartfona czy nawigacji

Myślisz, że tam będą karać za wrotki i za jazde na deskorolce?

Przepisy o hulajnogach są na razie chaotyczne i każdy kraj robi to po swojemu zatem trzeba czekać aż będą przepisy unijne.

Zresztą wchodzą ciągle nowe urządzenia UTO i przepisy o hulajnogach zaraz będą mało istotne i nie przystające do tego co jedzie po drogach.

Weźmy np homologacje czy ograniczenia prędkości.

Choć lada moment przepisy o hulajnogach w Polsce będą obowiązywać to sprawy homologacji nie działają ani wstecz ani nawet w tym roku.Czyli jak do końca grudnia kupisz hulajnogę, która nie spełnia obecnych przepisów to nikt ci nie zabroni jej używać.

W tej sytuacji egzekwowanie przepisów będzie baradzo trudne bo ani nie ma systemu np banku danych o parametrach hulajnóg ani nie można Bedzie używać radaru

W Polsce problemem jest zabijanie autami i jeśli są osoby które jak ty widzą problem w hulajnogach to jeszcze długo ludzie będą ginąć

G
Gość

Prezydenci Miast w których jeżdżą e-hulajnogi powinni być surowo ukarani. Czekamy na uregulowanie sprawy e-hulajnóg w odniesieniu do Kodeksu Drogowego, ale dopiero po homologacji . We Francji jest kara 135 Euro.

https://wgospodarce.pl/informacje/70227-od-dzis-hulajnogi-we-francji-ze-specjalnymi-przepisami-za-ich-lamanie-mandat-do-3-tys-euro

P
Pasterz baranów

Na Koziej nie ma wielkiego ruchu samochodowego. Wywalone w błoto pieniądze. Remont Maślickiej zróbcie!

G
Gość

Samochody na ścieżki rowerowe, ten świński gej ssutryk do tego dąży

Dodaj ogłoszenie