Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Droga Blizanowice - Wrocław: Kto sfinansuje modernizację ważnej trasy?

Marcin Torz
Starosta powiatu wrocławskiego Andrzej Szawan i burmistrz Siechnic Milan Usak będą rozmawiali o finansowaniu przebudowy drogi od wschodniej obwodnicy do placu Społecznego we Wrocławiu przez Blizanowice i Trestno. Dołożyć ma się również miasto Wrocław.

Przebudowa drogi, dzięki której będzie można dojechać ze wschodniej obwodnicy Wrocławia na plac Społeczny, jest bardzo pilna. To jedyna realna alternatywa dla ulicy Opolskiej, która jest jedną z najbardziej zakorkowanych jezdni we Wrocławiu. Dzięki przebudowie, mniejszy ruch byłby również na ul. Strachocińskiej.

Droga z WOW do pl. Społecznego już istnieje, ale jest nie tylko bardzo wąska, ale jeszcze w fatalnym stanie. Pomysł na jej przebudowę zgłosił Grzegorz Roman, pełnomocnik prezydenta Wrocławia Rafała Dutkiewicza do spraw transportu w aglomeracji.

Rzecz w tym, że trasa jest w części własnością Wrocławia, starostwa i gminy Siechnice. - My już zleciliśmy opracowanie projektu przebudowy dla naszej części drogi - mówi Milan Usak. Siechnice chcą, aby powiat wrocławski zrealizował inwestycję w ramach tzw. schetynówek. Problem w tym, że powiat odpowiada za najmniejszy fragment tej trasy. - Dla nas przebudowa tej drogi nie jest zadaniem priorytetowym - mówi Szawan. - W ciągu trzech lat wyremontowaliśmy 108 kilometrów dróg, co jest jednym z najlepszych wyników w kraju. Ale spotkam się z burmistrzem Usakiem i porozmawiamy na temat inwestycji. A jeśli chodzi o finansowanie, to chyba lepiej zabiegać o środki unijne - dodaje.

Na środki z Unii Europejskiej liczy również Wrocław. Miasto musi przebudować głównie ul. Opatowicką, gdzie powinno się wymienić nawierzchnię i zrobić odwodnienie.

Przebudowa trasy WOW - pl. Społeczny jest o tyle istotna, że nie ma innej realnej alternatywy dla zapchanej ulicy Opolskiej. - Wykluczone jest poszerzenie Opolskiej. Takie plany były w latach 90., ale już są nieaktualne - mówi Grzegorz Roman. - W najbliższych latach nie wybudujemy też tzw. Trasy Krakowskiej (czyli drogi od ul. Skibińskiego, obok parku Wschodniego, do Siechnic - wzdłuż torów kolejowych - przyp. MAT), bo jej koszt to ponad 200 milionów złotych. A takich pieniędzy nie ma - dodaje Roman.

Natomiast przebudowa trasy przez Blizanowice i Trestno to koszt ok. 10 milionów złotych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska