Dolny Śląsk: Te linie kolejowe walczą o pieniądze z programu Kolej Plus

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Dolny Śląsk stara się o pieniądze na rozwój kolei z programu Kolej Plus. Głównym celem programu jest jest zapewnienie sprawnego połączenia kolejowego do stolicy województw z miejscowości liczących powyżej 10 tysięcy mieszkańców.Do drugiego etapu prowadzonego przez PKP PLK naboru przeszły wszystkie wnioski złożone przez samorząd województwa. W tym etapie samorządy będą musiały opracować wstępne studium planistyczno-prognostyczne, zebrać opinie innych instytucji, np. zarządców dróg, a także zadeklarować, że w razie otrzymania 85-procentowego dofinansowania będą utrzymywane przez 5 lat co najmniej 4 pary pociągów na linii, której dotyczy inwestycja.Ten etap potrwa do końca listopada 2021 r. i dopiero po nim będzie wiadomo, które zgłoszone projekty otrzymają pieniądze. Na przełom lat 2021 i 2022 przewidziana jest akceptacja Ministerstwa Infrastruktury. Do kwietnia 2022 r. ma potrwać podpisywanie umów. Realizacja projektów ma trwać od maja 2022 r. do grudnia 2028.W drugim etapie o dofinansowanie zabiega 79 projektów na łączną kwotę 30,5 mld zł. Zakwalifikowane wnioski dotyczą około 2300 kilometrów linii kolejowych. Wartość całego programu to 6,6 mld zł. 85 procent tej kwoty będzie pochodziło z budżetu państwa, a 15 procent z budżetów samorządów.Wartość dolnośląskich projektów, które przeszły do drugiego etapu to około 798 mln zł.Zobacz na kolejnych slajdach linie kolejowe zgłoszone do programu Kolej Plus - posługuj się myszką, klawiszami strzałek na klawiaturze lub gestami
Dolny Śląsk stara się o pieniądze na rozwój kolei z programu Kolej Plus. Głównym celem programu jest jest zapewnienie sprawnego połączenia kolejowego do stolicy województw z miejscowości liczących powyżej 10 tysięcy mieszkańców.Do drugiego etapu prowadzonego przez PKP PLK naboru przeszły wszystkie wnioski złożone przez samorząd województwa. W tym etapie samorządy będą musiały opracować wstępne studium planistyczno-prognostyczne, zebrać opinie innych instytucji, np. zarządców dróg, a także zadeklarować, że w razie otrzymania 85-procentowego dofinansowania będą utrzymywane przez 5 lat co najmniej 4 pary pociągów na linii, której dotyczy inwestycja.Ten etap potrwa do końca listopada 2021 r. i dopiero po nim będzie wiadomo, które zgłoszone projekty otrzymają pieniądze. Na przełom lat 2021 i 2022 przewidziana jest akceptacja Ministerstwa Infrastruktury. Do kwietnia 2022 r. ma potrwać podpisywanie umów. Realizacja projektów ma trwać od maja 2022 r. do grudnia 2028.W drugim etapie o dofinansowanie zabiega 79 projektów na łączną kwotę 30,5 mld zł. Zakwalifikowane wnioski dotyczą około 2300 kilometrów linii kolejowych. Wartość całego programu to 6,6 mld zł. 85 procent tej kwoty będzie pochodziło z budżetu państwa, a 15 procent z budżetów samorządów.Wartość dolnośląskich projektów, które przeszły do drugiego etapu to około 798 mln zł.Zobacz na kolejnych slajdach linie kolejowe zgłoszone do programu Kolej Plus - posługuj się myszką, klawiszami strzałek na klawiaturze lub gestami Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
Dolny Śląsk stara się o pieniądze na rozwój kolei z programu Kolej Plus. Głównym celem programu jest jest zapewnienie sprawnego połączenia kolejowego do stolicy województw z miejscowości liczących powyżej 10 tysięcy mieszkańców. Do drugiego etapu prowadzonego przez PKP PLK naboru przeszły wszystkie wnioski złożone przez samorząd województwa. W tym etapie samorządy będą musiały opracować wstępne studium planistyczno-prognostyczne, zebrać opinie innych instytucji, np. zarządców dróg, a także zadeklarować, że w razie otrzymania 85-procentowego dofinansowania będą utrzymywane przez 5 lat co najmniej 4 pary pociągów na linii, której dotyczy inwestycja. Ten etap potrwa do końca listopada 2021 r. i dopiero po nim będzie wiadomo, które zgłoszone projekty otrzymają pieniądze. Na przełom lat 2021 i 2022 przewidziana jest akceptacja Ministerstwa Infrastruktury. Do kwietnia 2022 r. ma potrwać podpisywanie umów. Realizacja projektów ma trwać od maja 2022 r. do grudnia 2028. W drugim etapie o dofinansowanie zabiega 79 projektów na łączną kwotę 30,5 mld zł. Zakwalifikowane wnioski dotyczą około 2300 kilometrów linii kolejowych. Wartość całego programu to 6,6 mld zł. 85 procent tej kwoty będzie pochodziło z budżetu państwa, a 15 procent z budżetów samorządów. Wartość dolnośląskich projektów, które przeszły do drugiego etapu to około 798 mln zł.

Rzeszów. Spacer szlakiem sklepów i warsztatów z okresu okupacji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

D
Doktor Prozac

Więcej o chuligańskich, łamiących prawo wybrykach hejtera Lwówka z Wrocławia w artykule "W Lwówku Śląskim szukają żartownisia" na portalu tvdami.eu: https://www.tvdami.eu/wiadomosci/3306,w-lwowku-slaskim-szukaja-zartownisia

M
Marek Robert S rajduk

Podpisujcie wszystkie komentarze jakie piszecie "Marek Robert Hejduk"! Troll wrocławski (znany z hejtowania Lwówka na wszystkich portalach) dostaje wtedy szału. Wyzywa wulgarnie, grozi pobiciem i nie wiadomo czym jeszcze, wrzuca linki do jakichś filmików które nakręcił ze swoimi aktami wandalizmu itd. To jest świetny test na obecność trolla wrocławskiego. A i policja dzięki temu szybciej go zgarnie. To jest jakiś sfrustrowany typ, któremu niedawno zmarła żona i synek (piszą na niektórych portalach, że sam ich wykończył) i teraz leczy swoją frustrację w internecie.

w
wieprz ze Świniar

Tymczasem na Świniarach już budują nowoczesne centrum przesiadkowe. Mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.

D
Doktor Prozac

Wrocław to główny śmietnik dolnośląskiej ziemi. Brud, sm.ród, prostactwo. Nie wielu zostało rodowitych wrocławiaków. Miłych, kulturalnych i przede wszystkim inteligentych. Większość to ho.łota z zabużańskich wsi. Pato-kołchoz. Wstyd mieć taką stolicę województwa.

D
Doktor Prozac

Wrocław to główny śmietnik dolnośląskiej ziemi. Brud, sm.ród, prostactwo. Nie wielu zostało rodowitych wrocławiaków. Miłych, kulturalnych i przede wszystkim inteligentych. Większość to ho.łota z zabużańskich wsi. Pato-kołchoz. Wstyd mieć taką stolicę województwa.

D
Doktor Prozac

Wrocław to główny śmietnik dolnośląskiej ziemi. Brud, sm.ród, prostactwo. Nie wielu zostało rodowitych wrocławiaków. Miłych, kulturalnych i przede wszystkim inteligentych. Większość to ho.łota z zabużańskich wsi. Pato-kołchoz. Wstyd mieć taką stolicę województwa.

E
Ewa Hejduk

Niestety w obecnym kształcie infrastruktury linia Wrocław - Sobótka to poroniony pomysł. Pociąg zablokuje zwycięska grota Roweckiego buforowa uniemożliwi wykonanie lini tramwajowej na jagodno a będzie nim jechać kilka osob dziennie. Ten beznadziejny pomysł w tym kształcie to pozostałość po byłym marszałku Michalaku jeśli się nie mylę

M
Marek Robert Hejduk

Ws.iocław Ws.iebodzki - Ws.iobudka - Ws.idnica. Znacie gdzieś kolej "aglomeracyjną", która łączyłaby trzy wioski? To nadaje się jedynie do Księgi Rekordów Guinessa :DDDD

s
soutys smrobudki

Bierzcie przykład z Sobótki. Zburzyć wszystkie dworce kolejowe we Wrocławiu, żeby wrocławianie żyli w spokoju i bez kłótni, czego szczerze wszystkim mieszkańcom Wrocławia życzę.

P
Panicz z Warszawy

Ws.iocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Mirska, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.

H
Henryk Grabiarz

do Sobótki to już raczej nie będzie linii , jest kompletnie zdemolowana przez miejscowych. Nadziei nie ma - nasi lokalni mieszkańcy w temacie kolei mają prosty plan działania , najpierw demolka a później rewitalizacja. Na samym końcu znowu kradzież i rozbiórka. Za nieboszczki II Rzeczypospolitej tak było za Bugiem i tak też pozostało u zabużańskich wsiurów we Wrocławiu i okolicach.

A
Artur Kotlarek

Najpierw remonty zaniedbanych linii kolejowych do Lwówka (linia zamknięta przez Koleje Dolnosląskie za czasów niesławnego prezesa Rachwalskiego!)., Karpacza, Kowar, Mirska, Kamiennej Góry, a potem można będzie myśleć dworcach we Wrocławiu. Najpierw Dolny Śląsk, potem Wrocław!

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie