Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dolny Śląsk: Są chętni na budowę S5 Wrocław - Poznań (WIZUALIZACJE)

Bartosz Józefiak
Ogromnym zainteresowaniem firm budowlanych cieszą się przetargi na budowę dolnośląskich odcinków trasy S5 Wrocław – Poznań. Dziś minął termin zgłaszania się chętnych do budowy tej drogi.

Wiele firm, które stanęły do przetargów, jest już dobrze znana we Wrocławiu. Są to na przykład Heilit + Woerner (remontowała Podwale) oraz Budimex (buduje parking pod Halą Stulecia, remontuje pawilon Czterech Kopuł), konsorcjum z Mota – Engil na czele (firmą, która zbudowała parking pod pl. Nowy Targ), Skanska (remontuje we Wrocławiu ul. Zwycięską, rynek na Psim Polu, al. Kochanowskiego i ul. Purkyniego). Nie zabrakło firm z Włoch czy Hiszpanii (Aldesa Construciones czy Dragados). Na kontrakt na drugi odcinek trasy liczy firma Max Bogl, znana wrocławianom z budowy Stadionu Wrocław.

CZYTAJ TEŻ: Przetarg na budowę drogi S5 Wrocław - Poznań! (WIZUALIZACJE)

Na razie nieznane są konkretne ceny, jakie oferują firmy. To dopiero pierwsza część przetargów. Spośród firm, które się zgłosiły, tylko kilka przejdzie do kolejnego etapu i będzie mogła zaproponować konkretne ceny. Ocena wstępnych wniosków zakończy się prawdopodobnie we wrześniu lub październiku.

Firmy ostrzą sobie zęby na łakomy kąsek, jakim jest budowa S5. Przypomnijmy, że ministerstwo transportu na drogi szybkiego ruchu na Dolnym Śląsku chcą przeznaczyć nawet 14 miliardów zł. Nie wiadomo, ile dokładnie będzie kosztować budowa S5, ale mówi się o kwocie ok. 2.5 mld zł.

Dolnośląska trasa S5 liczyć będzie 50 kilometrów. Podzielono ją na trzy odcinki. Pierwszy będzie miał długość 14 kilometrów. Zacznie się w Korzeńsku, skończy kilka kilometrów za Żmigrodem w gminie Prusice. W jego ramach znajdą się węzły: Żmigródek (gdzie S5 połączy się z drogą nr 5) i Żmigród (skrzyżowanie z drogą wojewódzką Żmigród - Wołów).

Zainteresowanych budową tej drogi jest 15 firm i konsorcjów. 19 podmiotów chce budować 13- kilometrowy odcinek zaczynający się za Prusicami, a kończący przed Trzebnicą. W jego skład wejdą węzły: Krościna , Prusice. Ostatni odcinek liczyć będzie 19 km. Połączy Trzebnicę z istniejącym węzłem Widawa na trasie S8. W jego skład wejdą węzły: Trzebnica oraz Kryniczno, rozbudowany zostanie także węzeł Wrocław Widawa. Do tej budowy zgłosiło się 17 firm. Budowa trasy ma rozpocząć się w 2014 roku i potrwa do 2016.

Pod koniec sierpnia powinny pojawić się przetargi na 80-kilometrowy odcinek trasy S3 - z Nowej Soli do Legnicy. Mniej więcej dwa miesiące później do składania ofert zostaną zaproszeni wykonawcy zainteresowani budową 70- kilometrowego odcinka od Legnicy Do Lubawki.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska