Od Nowego Roku można rejestrować i wyrejestrowywać samochody w starostwie powiatowym poprzez internet. Odbywa się to za pośrednictwem stron Biuletynu Informacji Publicznej. Niestety, tylko teoretycznie. Kłopot w tym, że nowe rozporządzenie Ministerstwa Infrastruktury weszło w życie, ale nie zdążono jeszcze przygotować do niego systemów w urzędach.
Jak mówi Tymoteusz Myrda, sekretarz powiatu lubińskiego, wdrożenie systemu internetowego było praktycznie niemożliwe z przyczyn niezależnych od starostwa. - Porozumieliśmy się już z urzędem marszałkowskim, stosowne informacje przekazaliśmy też do firmy, która zajmuje się obsługą techniczną Elektronicznej Skrzynki Podawczej - wyjaśnia Myrda. Ma nadzieję, że pod koniec stycznia będzie już można skorzystać z tego udogodnienia.
Niewykluczone, że wraz z wprowadzeniem internetowej rejestracji petenci dostaną też do dyspozycji najnowszą wersję e-urzędu.
Rozczarowania nie kryje też Mirosława Olewińska-Grzywacz z działu informatyzacji w Starostwie Powiatowym w Legnicy. Tu na razie także jeszcze nie ma szans, aby pomysł mógł wejść w życie. - Nie możemy skorzystać z czegoś, czego nie ma. Jesteśmy uzależnieni od ministerstwa, a dotąd nie otrzymaliśmy dostępu do bazy krajowej - tłumaczy urzędniczka. Wszyscy, którzy będą chcieli złożyć wnioski w sieci, muszą pamiętać o elektronicznym podpisie. Tylko wtedy można załatwić sprawę, nie wychodząc z domu.
Podyskutuj na forum: Czy w Twoim mieście możliwe jest załatwianie spraw urzędowych przez internet?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?