Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dolnośląskie Gryfy to wspaniała promocja przedsiębiorców (ROZMOWA)

Redakcja
Z Markiem Pasztetnikiem, prezesem zarządu Zachodniej Izby Gospodarczej o wartości Dolnośląskich Gryfów rozmawia reporterka Strefy Biznesu Gazety Wrocławskiej - Martyna Dębska „Dolnośląski Gryf - Nagroda Gospodarcza” to najbardziej prestiżowy konkurs biznesowy na Dolnym Śląsku. Jaka jest najważniejsza idea, która mu przyświeca? Jak z perspektywy czasu ocenia Pan to przedsięwzięcie?

Najważniejszą ideą przyświecającą nagrodzie jest promocja dolnośląskich przedsiębiorstw i samorządów, które w danym roku kalendarzowym okazały się najlepsze na kilku płaszczyznach, społeczno-biznesowo-gospodarczych. W tym roku organizujemy już dwunastą edycję Konkursu. Szczególnie cieszy mnie, że z roku na rok rośnie liczba firm i samorządów biorących w nim udział. Tegoroczna edycja zanotowała rekordową liczbę zgłoszeń, napłynęło aż 201 ankiet na Konkurs. A to pokazuje, że od czasu pierwszej edycji zorganizowanej w 2004 roku „Dolnośląski Gryf - Nagroda Gospodarcza” zyskał miano nie tylko najważniejszego wyróżnienia w regionie, ale zaczął także kształtować region pod względem gospodarczym.

Nominacja do „Dolnośląskiego Gryfa” wzmacnia wizerunek firmy. Jak bardzo zdobycie nagrody pomaga marketingowo firmom?

Zdobycie statuetki oznacza nie tylko prestiż dla Laureata, ale, nawiązując do wizerunku „Gryfa”, który jest symbolem Konkursu - dodaje mu skrzydeł. Nagroda nie tylko umacnia wizerunek firmy na rynku, ale pozwala na nawiązanie nowych kontaktów biznesowych. Dzięki wyróżnieniu firma jawi się na rynku jako najlepsza pod każdym względem, zaś w biznesie chodzi o to, by współpracować z najlepszymi. Nagroda otwiera nowe perspektywy. Mimo że co roku nagradzane są inne przedsiębiorstwa, ci, którzy dołączyli do elitarnego grona Laureatów, mogą cieszyć się korzyściami z tytułu nagrody jeszcze wiele lat po jej otrzymaniu.

 

W tegorocznej edycji „Dolnośląskiego Gryfa” pojawiła się nowa kategoria nagrody - „Dolnośląski Produkt Roku”. Jak Pan ocenia jakość i innowacyjność dolnośląskich produktów? Produkty jakich branż są najbardziej znaczące dla naszego regionu?

Pomysł na utworzenie nowej kategorii konkursowej zrodził się  z chęci przyjrzenia się nie tylko samym firmom, lecz ich produktom. Postawiliśmy na innowacyjność, anominowane w tej kategorii produkty, spełniły nasze oczekiwania. Wśród nich można wymienić takie, które np. zmieniły oblicze Wrocławia oraz takie, które może nie są aż tak widoczne, ale bez nich ciężko byłoby sobie wyobrazić nowoczesne funkcjonowanie i codzienną pracę w niektórych sektorach gospodarki. Stąd wspomniana innowacyjność jest taka ciekawa. W tym roku nominowaliśmy trzy firmy oferujące trzy różne produkty: z branży EMC, deweloperskiej i energetycznej.

Jedną z przyznawanych nagród jest „Nagroda dla samorządów za szczególne sukcesy we współpracy z biznesem”. Na czym powinna polegać wzorowa współpraca samorządów z firmami? Co gmina może zaoferować przedsiębiorcom?

Wzorowa współpraca pomiędzy przedsiębiorstwami a jednostkami samorządu terytorialnego powinna opierać się, w mojej opinii, na równowadze i rzetelności. Samorządy chcące zaprezentować swoje walory winny przede wszystkim wiedzieć, na jaką gałąź gospodarki postawić w celu przyciągnięcia inwestorów z danej branży. Jeśli gmina położona jest malowniczo, nastawienie się na turystykę wydaje się dobrym wyborem. Im bardziej oferta gminy jest skonkretyzowana, tym lepiej. W tym wypadku decyduje przede wszystkim wiedza o własnym regionie. Jego umiejętne przedstawienie potencjalnym inwestorom z pewnością zwiększa szanse na nawiązanie współpracy.

Jak dużym zainteresowaniem cieszył się tym roku „Dolnośląski Gryf - Nagroda Gospodarcza”?

Chęć uczestnictwa najczęściej zgłaszały małe, średnie czy duże przedsiębiorstwa? W tym roku organizatorzy zanotowali największą liczbę zgłoszeń w historii. 201 ankiet, spośród których wytypowaliśmy do nagród dwadzieścia cztery przedsiębiorstwa i samorządy. To naprawdę znakomity wynik. Podobnie jak w poprzednim roku, największym zainteresowaniem cieszyła się kategoria przeznaczona dla mikro- i małych przedsiębiorstw, dlatego że właśnie te przedsiębiorstwa zdają się kształtować gospodarczy obraz regionu. Jednocześnie w każdej z ośmiu kategorii odnotowaliśmy wiele zgłoszeń, dzięki czemu mieliśmy znakomity przekrój Dolnego Śląska pod względem ekonomicznym.

Rozmawiała: Martyna Dębska [email protected]
 

 

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska