Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dolnośląskie firmy lecą podbijać świat! Za nami rozmowy w Luksemburgu [ZDJĘCIA]

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Dolny Śląsk reprezentowało 16 przedsiębiorców, którzy zostali zostali dobrani pod względem rynku luksemburskiego. Były to firmy z różnych branż: głównie IT, chociaż pojawiły się kosmetyczne, farmaceutyczne, żywnościowe, a nawet branża kosmiczna. Zobacz zdjęcia z Dolnośląsko-Luksemburskiego Forum Gospodarczego w naszej galerii - posługuj się gestami, strzałkami lub myszką
Dolny Śląsk reprezentowało 16 przedsiębiorców, którzy zostali zostali dobrani pod względem rynku luksemburskiego. Były to firmy z różnych branż: głównie IT, chociaż pojawiły się kosmetyczne, farmaceutyczne, żywnościowe, a nawet branża kosmiczna. Zobacz zdjęcia z Dolnośląsko-Luksemburskiego Forum Gospodarczego w naszej galerii - posługuj się gestami, strzałkami lub myszką Konrad Bałajewicz / Polska Press
16 dolnośląskich przedsiębiorców poleciało z Wrocławia do Luksemburga, aby spotkać się i nawiązać współpracę z zagranicznymi partnerami. Wszystko w ramach unijnego projektu "Going Global – Dolnośląska Dyplomacja Gospodarcza", którego celem jest rozwój gospodarczy naszego regionu.

Projekt "Going Global – Dolnośląska Dyplomacja Gospodarcza" jest skierowany do mikro, małych i średnich firm z Dolnego Śląska. Ułatwia przedsiębiorcom z Dolnego Śląska wejście na zagraniczny rynek oraz pozwala firmom promować swoje produkty i usługi w krajach na całym świecie bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. W trakcie misji gospodarczych dochodzi do bezpośrednich spotkań dolnośląskich przedsiębiorców z potencjalnymi, zagranicznymi partnerami. Rozmowy B2B umożliwiają łatwe nawiązanie współpracy z inwestorami, importerami i eksporterami.

Misje gospodarcze organizowane są przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. Samorząd na miejscu udziela wsparcia merytorycznego, administracyjnego, technicznego i organizacyjnego.

"Chcemy, aby firmy z Dolnego Śląska - szczególnie z sektora małych i średnich przedsiębiorstw - mogły nawiązać kontakty za granicą. Część z nich ma fantastyczne produkty. Natomiast, nie ma pieniędzy, żeby wyjechać, zareklamować je i przedstawić. Projektem "Going Global" chcemy ułatwić kontakty międzynarodowe" – tłumaczy Marszałek Województwa Dolnośląskiego, Cezary Przybylski.

Wcześniejsze wyprawy dla dolnośląskich przedsiębiorców organizowane były m. in. do Pragi, Dubaju i Szwajcarii. Teraz przyszedł czas na Luksemburg.

"Rynek luksemburski jest postrzegany jako rynek, który dysponuje bardzo dużym kapitałem. Natomiast dostęp do tego kapitału wymaga kontaktów i rekomendacji firm które już działają. To rynek stosunkowo nieufny do nowych podmiotów. Pomagamy również w tym zakresie, starając przedstawić te firmy: pokazać i zaprezentować je dla przedsiębiorców działających w Luksemburgu" – mówi Krzysztof Hodun, dyrektor Wydziału Współpracy z Zagranicą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.

16 przedsiębiorców z Dolnego Śląska promowało swoje produkty w Luksemburgu

Dolnośląsko-Luksemburskie Forum Gospodarcze odbyło się w piątek (10 czerwca) w przeszklonym budynku Chamber of Commerce. Podczas części oficjalnej odbyła się prezentacja Dolnego Śląska i konkretnych produktów firm naszego regionu. Demonstracji przysłuchiwali się przedsiębiorcy z Luksemburga. Następnie, w osobnej sali odbyły się rozmowy z potencjalnymi partnerami biznesowymi.

Czy spotkania się udały? Większość pytanych przez nas przedstawicieli firm odpowiada, że są obiecujące. Dolny Śląsk reprezentowało 16 przedsiębiorców, którzy zostali zostali dobrani pod względem rynku luksemburskiego. Były to firmy z różnych branż: głównie IT, chociaż pojawiły się kosmetyczne, farmaceutyczne, żywnościowe, a nawet branża kosmiczna.

"Rozmawiałam z kilkoma potencjalnymi partnerami, z którymi byłaby możliwa współpraca biznesowa. W przyszłym tygodniu mam również w planach spotkanie z dużą luksemburską firmą. Być może zostanie naszym klientem. Uważam, że inicjatywy takie jak ta, są potrzebne do rozwoju przedsiębiorstw, a Luksemburg jest bardzo interesującym rynkiem" – mówi Monika Świech-Szczepańska, business development director z wrocławskiego Thorium Space Technology. Firma projektuje i konstruuje innowacyjne systemy telekomunikacji satelitarnej, umożliwiające m. in. szybszą transmisję danych.

Przekonująco zakończyły się rozmowy prowadzone przez spółkę Nanores z Wrocławia. To jednocześnie studio startupów, gdzie rozwijane są własne projekty, jak i prywatne, zaawansowane laboratorium materiałowe. Firma zajmuje się mikro i nanotechnologią oraz produkcją mikro i nanokomponentów z wykorzystaniem mikroskopów elektronowo-jonowych. Wykorzystać można je w urządzeniach, które wymagają bardzo precyzyjnych części.

"Mimo, że rozmów nie było dużo, były dobre jakościowo. Na pewno trzy, cztery spotkania zakończone zostały konkretnymi planami na dalszą współpracę" - mówi nam Jakub Gawczyński, Szef Działu Rozwoju Biznesu z Nanores.

Podczas misji gospodarczej znalazło się też miejsce dla bardziej tradycyjnych biznesów. Jednym z nich była firma z branży żywnościowej, czyli Sery Łomnickie, wytwarzająca sery kozie i krowie w Łomnicy (niedaleko Jeleniej Góry).

"Możliwe, że uda nawiązać się kontakt z kimś, kto będzie zainteresowany sprzedażą naszych produktów w Luksemburgu. Jest zainteresowanie, tak naprawdę mamy zapytania z całej Europy. Chociaż ze względu na drogi transport, jest to trudny temat do dyskusji" – mówi Bożena Sokołowska z Serów Łomnickich.

Na forum pojawiły się dolnośląskie firmy, które tworzą całkowicie nowe artykuły - jak firma Kann z Świdnicy. To pierwszy na świecie producent kosmetyków bioestrowych służących do pielęgnacji ciała. Działają one kilka razy dłużej niż tradycyjne, olejowe kosmetyki.

"Rozmawialiśmy na temat dystrybucji i eksportu naszego produktu. Jeszcze za wcześnie, aby stwierdzić jak dalej potoczą się rozmowy. Jest zainteresowanie. Jednak sukces będzie wtedy, gdy wpłynie zamówienie" – komentuje Anna Połochajło-Migda z Kann.

W Dolnośląsko-Luksemburskim Forum Gospodarczym brały udział również inne przedsiębiorstwa:

  • DSR - tworzy nowoczesne narzędzia IT i usługi pozwalające obniżyć koszty firm produkcyjnych;
  • Soft Power – producent i operator innowacyjnej platformy e-learningowej, uczącej programowania w praktyce;
  • Giant Lazer – tworzy innowacyjne aplikacje dla VR (gogli wirtualnej rzeczywistości), tj. immersyjne programy szkoleniowe dla pracowników i studentów, zaawansowane symulatory, wizualizacje procesów oraz danych, a także aplikacje rozszerzonej rzeczywistości dla aparatów smart glass;
  • Synergia Pro – wytwarza dedykowane oprogramowanie w wąskiej specjalizacji jaką jest wizualizacja danych i procesów;
  • Avicenna Oil – dostarcza klientom własne olejki eteryczne bardzo wysokiej jakości oraz produkty aromaterapeutyczne;
  • LightApply – oferuje kompleksową platformę do zarządzania działalnością operacyjną Agencji Pracy Tymczasowych;
  • KVD – firma umożliwia pozyskiwanie i przetwarzanie danych, na podstawie których realizowane są zoptymalizowane, targetowane reklamy;
  • ValueLogic – pomaga globalnym firmom w cyfrowej transformacji, tworząc m. in. mobilne aplikacje i dopasowane produkty;
  • Stermedia – przedsiębiorstwo optymalizuje i automatyzuje procesy w firmach z pomocą oprogramowania na zamówienie, sztucznej inteligencji (AI), zrobotyzowanej automatyzacji procesów (RPA) i rozwiązań w chmurze obliczeniowej. Dostarcza sprzęt i oprogramowanie;
  • Vstorm – specjalizuje się w tworzeniu i zarządzaniu aplikacji internetowych oraz mobilnych. Jednym z produktów jest Motivo, czyli aplikacja automatyzująca procesy HR, zarządzająca benefitami w firmach, wzmacniająca motywację i doświadczenie pracowników.

Rekrutacja do następnych wyjazdów jest otwarta

Projekt "Going Global – Dolnośląska Dyplomacja Gospodarcza" potrwa do 30 listopada 2022 roku. Koszt wynosi 6 mln złotych, z czego większość środków (5,1 mln zł) pochodzi z budżetu Unii Europejskiej. Finansowanie daje możliwość wyruszenia w biznesową podróż bez nadwyrężania "firmowego" budżetu.

"Zachęcam przedsiębiorców z Dolnego Śląska do udziału i zapoznania się z dalszymi wyjazdami i działaniami w projekcie "Going Global". Mamy zaplanowane kolejne misje, wszystkie informacje można pozyskać z naszej strony: dolnyslask.pl. Rekrutacja jest jeszcze otwarta. Zachęcamy dolnośląskie firmy do poznawania nowych rynków" – rekomenduje Krzysztof Hodun z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.

Kolejne wyjazdy zaplanowane są m. in. do: Niemiec, Gruzji i Miami w Stanach Zjednoczonych.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska