Dobre wieści dla kierowców z Popowic, Kozanowa i Maślic. Te zmiany komunikacyjne ich ucieszą [ZDJĘCIA]

RP
Przejazd w dwóch kierunkach, pod nowym wiaduktem kolejowym nad ulicą Długą, będzie możliwy już najprawdopodobniej na początku kwietnia.
Przejazd w dwóch kierunkach, pod nowym wiaduktem kolejowym nad ulicą Długą, będzie możliwy już najprawdopodobniej na początku kwietnia. fot. Paweł Relikowski / Polska Press
Czekają nas zmiany związane z budową nowej linii tramwajowej na Popowice. Tym razem mają to być zmiany "na plus" dla kierowców. Co się dzieje aktualnie na terenie tej inwestycji? Sprawdziliśmy, zobaczcie zdjęcia.

Od maja 2019 roku trwa budowa linii tramwajowej na Popowice. W pierwszym etapie największym wyzwaniem była przebudowa wiaduktu kolejowego nad ulicą Długą. Niestety wymaga ona dużych zmian komunikacyjnych. Kierowcy jadący z Popowic muszą korzystać z objazdu przez ulice Gnieźnieńską i Ścinawską. Na szczęście już niedługo. Jak deklaruje Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji – Przejazd w dwóch kierunkach, pod nowym wiaduktem kolejowym nad ulicą Długą, będzie możliwy najprawdopodobniej już na początku kwietnia. Aktualnie ułożone są nawierzchnie i torowisko. Gotowe są chodniki i ścieżki rowerowe. Trwają jeszcze prace przy trakcji tramwajowej, a także na nowych przystankach kolejowych.

Teraz front robót przeniósł się na kolejne odcinki. Prace toczą się między ulicami Michalczyka i ulicą Młodych Techników, a także w przebudowie jest ulica Długa od nowego wiaduktu do ulicy Milenijnej.

Nowa trasa połączy torowisko przy mostach Mieszczańskich z linią tramwajową na ulicy Milenijnej. W ten sposób mieszkańcy Kozanowa i Popowic otrzymają kolejne nowe połączenia do centrum. Tym samym, odciążone zostanie torowisko na ulicy Legnickiej, które jest wąskim gardłem komunikacyjnym w tym rejonie. To bardzo ważne, ponieważ do tej pory każda awaria na Legnickiej powoduje zatrzymanie ruchu tramwajów a pasażerowie muszą korzystać z zastępczych autobusów.

Planowe zakończenie inwestycji to koniec 2022 roku

Jan Błachowicz, konferencja mistrza UFC

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
16 marca, 9:31, Gość:

Beton pomiędzy torowiskiem w końcu dobry projekt. Oby beton nie chrzczony to powinno być dobrze przez kilkanaście lat.

Przy budowie i remontach torowisk ważny jest wybór odpowiednich rozwiązań technicznych, dobra organizacja robót budowlanych oraz powiązania międzybranżowe

http://inzynierbudownictwa.pl/torowiska-tramwajowe-roboty-budowlane-pelna-wersja-artykulu/

M
Maruda
16 marca, 9:31, Gość:

Beton pomiędzy torowiskiem w końcu dobry projekt. Oby beton nie chrzczony to powinno być dobrze przez kilkanaście lat.

Tutaj miałbym wątpliwości co do tego betonu.Przy okazji budowy Stadionu wybudowano również kilka domów jednorodzinnych,też pewnie z 'oszczędności"

G
Gość

Cekam do pierwszej ulewy żeby zobaczyć czy pod wiaduktem przy takim obniżeniu jezdni woda opadowa będzie zdolna nie rozlać sie . I druga sprawa to torowiska we Wrocławiu są zawsze budowane takie kręte żeby tramwaje szlifowały szyny na łukach a pózniej się wykolejały. Tak samo budowany jest TAD

G
Gość

To już teraz wiem po co buduje się te szyny. Po to aby na Legnickiej bezkarnie mogły się psuć i wykolejać tramwaje. Bo przecież nikt remontować Legnickiej nie potrzebuje skoro jest Popowicka i Długa.

G
Gość
16 marca, 10:37, AES:

Przepraszam, a jak konkretnie wygląda przebudowa ul. Długiej, o której pisze redaktor ? Bo jakoś tego nie widzę.... Dobrze jednak, że temat wyszedł, bo szlag człowieka trafia jak nie wykorzystje się idealnej okazji do remontu klikusetmetrowego odcinka, który od dawna jest w opłakanym stanie. Ulica Długa jest zamknięta już prawie albo ponad rok i co ? Zamiast to wykorzystać i ją w końccu przebudować to zostawia się to nie wiadomo na kiedy. Przecież wystarczyło dołożyć trochę grosza i zrobić to raz i porządnie, bo za chwię znowu trzeba będzie zamykać i remontować. Chodzi o odcinek od wjazdu do Politechniki do wiaduktu na początku Popowickiej. Czy jest w tym mieście chciaż jeden urzędas, który myśli perspektywicznie ?

Za to będziesz mieć równoległe szyny po których będzie jeździć poznańska bimba zamiast wrocławskiego tramwaju.

A
AES

Przepraszam, a jak konkretnie wygląda przebudowa ul. Długiej, o której pisze redaktor ? Bo jakoś tego nie widzę.... Dobrze jednak, że temat wyszedł, bo szlag człowieka trafia jak nie wykorzystje się idealnej okazji do remontu klikusetmetrowego odcinka, który od dawna jest w opłakanym stanie. Ulica Długa jest zamknięta już prawie albo ponad rok i co ? Zamiast to wykorzystać i ją w końccu przebudować to zostawia się to nie wiadomo na kiedy. Przecież wystarczyło dołożyć trochę grosza i zrobić to raz i porządnie, bo za chwię znowu trzeba będzie zamykać i remontować. Chodzi o odcinek od wjazdu do Politechniki do wiaduktu na początku Popowickiej. Czy jest w tym mieście chciaż jeden urzędas, który myśli perspektywicznie ?

S
Simmy
16 marca, 9:31, Gość:

Beton pomiędzy torowiskiem w końcu dobry projekt. Oby beton nie chrzczony to powinno być dobrze przez kilkanaście lat.

Przynajmniej karetki przejadą normalnie. Szkoda natomiast, że zrobiono tylko jeden pas ruchu, zamiast dwóch....

G
Gość

Beton pomiędzy torowiskiem w końcu dobry projekt. Oby beton nie chrzczony to powinno być dobrze przez kilkanaście lat.

Dodaj ogłoszenie