Siedem wariantów przebiegu trasy
Inwestycja jest obecnie na etapie tworzenia „Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego”, podczas którego analizowane są przebiegi korytarzy obwodnicy Złotego Stoku w ciągu DK46, jako drogi klasy głównej ruchu przyspieszonego. Trasa będzie miała długość około 8 km. Analizowanych jest siedem jej wariantów i wszystkie przedstawiamy w załączonej galerii. Powstaną nowe obiekty inżynierskie, urządzenia bezpieczeństwa ruchu, kanały technologiczne oraz urządzenia ochrony środowiska.
Wiosną ubiegłego roku GDDKiA we Wrocławiu rozstrzygnęła przetarg na opracowanie dokumentacji dla obwodnicy Złotego Stoku. Najkorzystniejszą okazała się oferta firmy BBKS Projekt. Firma wykona pracę za kwotę ponad 4,4 mln zł.
Oto warianty przebiegu obwodnicy Złotego Stoku:
Głównym celem budowy obwodnicy Złotego Stoku jest wyprowadzenie z miejscowości ruchu tranzytowego, prowadzącego od Opola w kierunku Kotliny Kłodzkiej. Realizacja obwodnicy planowana jest w latach 2027-2030.
Program budowy 100 Obwodnic
Obwodnica Złotego Stoku jest jedną z siedmiu obwodnic na Dolnym Śląsku realizowanych w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.
Pozostałe obwodnice:
- Głogowa w ciągu DK12 o długości 20 km,
- Kaczorowa w ciągu DK3 o długości 3,7 km,
- Legnicy w ciągu DK94 o długości 2,8 km,
- Oławy w ciągu DK94 o długości 11 km,
- Milicza w ciągu DK15 o długości 12 km
- Międzyborza w ciągu DK25 o długości 8 km.
W tych miejscach na Dolnym Śląsku powstaną obwodnice:
Budowa obwodnic pozwoli na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miast i da możliwości rozwoju przemysłu i turystyki.
ZOBACZ TAKŻE:
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?