Do Warszawy i Jeleniej Góry pojedziemy nowymi pociągami

MAW
Pociągi "Dart" będą mogły rozwinąć prędkość 160 km/h
Pociągi "Dart" będą mogły rozwinąć prędkość 160 km/h PESA Bydgoszcz
PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na zakup kolejnych 20 pociągów. Wygrała go bydgoska firma Pesa. Nowe pociągi wyjadą na tory pod koniec 2015 roku. Będą obsługiwać m.in. trasę Jelenia Góra - Wrocław - Warszawa - Białystok.

- Zakup 20 EZT to kolejny element programu inwestycyjnego PKP Intercity o wartości blisko 7 mld zł. Nowoczesne i komfortowe pociągi połączą m.in. Jelenią Górę z Białymstokiem czy Lublin z Bielsko Białą. Pasażerowie pojadą nimi pod koniec 2015 roku – mówi Paweł Hordyński, członek zarządu PKP Intercity ds. finansowych.

Pociągi "Dart" będą mogły rozwinąć prędkość 160 km/h. Nowoczesne składy w barwach PKP Intercity będą wyposażone w:

  • zintegrowany system klimatyzacji i ogrzewania,
  • ergonomiczne fotele,
  • gniazdka elektryczne,
  • udogodnienia dla osób niepełnosprawnych,
  • rozbudowany system informacji pasażerskiej
  • miejsca do przewozu rowerów,
  • przewijaki dla niemowląt w toaletach.

Pesa Bydgoszcz, za realizację zamówienia, otrzyma kwotę ponad 1,3 mld zł. Zakup pociągów dofinansowano ze środków unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Minimalna płaca w górę. Wzrośnie przynajmniej o 184 zł

Wideo

Komentarze 20

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
adam2239

Takie połączenie już istnieje. Co prawda - z inną trasą, niż ta w/w, ale jest. To pociąg TLK "Karkonosze".
:)

m
mieszkaniec

A ja mam nadzieję, że rozkład dla IC przynajmniej będzie lepszy niż to co jest teraz na linii do Szklarskiej. Pociągi nie są skomunikowane z pociągami do Harrachova, w ogóle nie można nimi dojechać do pracy (np. brak pociągów na 7 lub 8 rano) i z powrotem, do tego regularne opóźnienia (nawet dochodzące do 200-300 minut dla pociągów dalekobieżnych) to norma. Nic dziwnego, że wożą powietrze. Ot, taki przykład jak w Polsce załatwia się reaktywację linii kolejowych. Ponad 30 mln. poszło na remont torów ale co z tego, skoro decyzją kilku głupich urzędników doprowadzono do tego że pociągi jeżdżą puste? Przypominają się zwyczaje z czasów PRL-u, gdy takimi manipulacjami uwalano linie kolejowe.

G
Gość

w XXI wieku?

d
do pasażera

wejdź sobie na stronę pesy i przeczytaj ich ofertę, jest tam napisane, że wyprodukuję również wagony sypialne, jak i piętrowe, etc. etc. Trochę poczytać wystarczy!!

d
do zw

Ok to robimy tak jak ty chcesz. Remontujemy tylko tory bez wymiany taboru, załóżmy ze do końca 2015 mamy te tory. I już widzę jak ty i tobie podobni psy wieszają na wszystkim i wszystkich, że tory są a pociągi sprzed 100 lat. Drogi malkontencie sporo torów w Polsce już jest po remoncie, aktualnie wiele linii jest remontowanych lub budowanych, do tego unia będzie budować korytarze wschód zachód północ południe. I dalej uważasz to za głupotę zakup nowych składów? jeśli tak to na100% jestem pewien, że nie posiadasz własnej działalności, i nie masz zielonego pojęcia o rozwoju i inwestycjach, i zapewne siedzisz w domu zapłakany, że nic ci w życiu nie wyszło, przepraszam, płaczesz, że nikt nic ci nie dał!!!

w
wysocki

Trasa od kilku lat jest w remoncie i na sporym odcinku przywrócono już prędkości konstrukcyjne linii. Jeszcze w tym roku ma skończyć się rewitalizacja na całości odcinka Wrocław-Wałbrzych M. i tam gdzie układ geometryczny toru pozwala ma być docelowa prędkość maksymalna 120-130 km/h.

Z
ZW

Piękne nowe slady a tory i pozostała infrastruktura na trasie do JG do bani .Może zacząć reanimację kolei od szybszej przebudowy torów. Co z tego , że pociąg może 160 jak srednia na lokalnych trasach jest poniżej 40km/h.

R
Rycho

Ciekawe czy w tych nowych pociągach będzie wagon warsu. do tej pory na tej trasie pociąg jedzie 10 godzin i nawet kawy sobie kupić nie można. Warto dołączyć taki wagon

p
pasażer

Wszystko fajnie droga redakcjo. Tylko, ze do JG są dwa pociągi: nocny i (niedawno przywrocony) dzienny. Jak rozumiem Pesa nei zrobi wagonów sypialnych i kuszetek, wiec do nowego składu będą przyczepiane stare, spowalniające, wagony, czy w ogóle nocny nie będzie tak obsługiwany?

u
ufoludek

Obecnie wszystkie pociągi PKP IC do Jeleniej (których jest aż dwa) dojeżdżają do Szklarskiej, więc nie widzę powodu, żeby za dwa lata było inaczej. Można by puścić jeszcze jakiś pociąg do Szczecina oraz na wschód - do Lublina przez Kraków. Na pewno to byłby hit, bo do Szklarskiej jeździ mnóstwo turystów, a dzięki nowoczesnym pociągom z pewnością byłoby ich jeszcze więcej.

t
terminator

pod stołem i ile?

PKP - Polska Korupcja Państwowa

j
ja też

ja też

d
dolnoslask

super ze polska firma wygrala, i teraz wlasnie, [po co nam pednolino, ktore u nas bedzie jezdzic nie szybciej niz te 160 km? a przy tym bedzie cholernie drogie, ja jestem za tym by polskie firmy zarabialy na polskich inwestycjach, wiec koniec z kupowianie tramwajow skody czy autobusow z niewiadomo jakiego zatupia skoro mamy solarisa, ktorego kupuja zagraniczne miasta, my tez tak zrobmy i raytujmy nasza gospodarke

r
rest

ja PB cały rok akademicki (zjazd 1x,2x w mc) przejeździłem za 30 zł (kursy zawsze w dwie strony). A gdybym się szybciej zorientował byłoby jeszcze taniej.

n
neron

PolskiBus.com potrafi przewieźć moje 4 litery tam i nazad z Wro do Waw za 72 zł. PKP za tyle być może w jedną stronę. Jeśli mamy do tego dziadostwa dopłacać co roku i płacić za państwowe synekury to nie jest nam potrzebna żadna państwowa kolej z ustawianymi przetragami

Dodaj ogłoszenie