Z karty miejskiej Urbancard obecnie można korzystać tylko w granicach Wrocławia. Uwspólniony system biletowy ma to zmienić - miejska przejazdówka pozwoli na poruszanie się liniami zaczynającymi się głównie od cyfry 9 poza granicę miasta. Obecnie, aby skorzystać z takiego transportu, należy wykupić bilet u kierowcy lub w biletomacie.
Jak tłumaczy Patryk Załęczny z biura prasowego Urzędu Miejskiego Wrocławia, na zasadzie porozumień międzygminnych wpływy ze sprzedaży biletów wszystkich 27 linii aglomeracyjnych wpadają na konto miasta, a po jakimś okresie Wrocław rozlicza się z poszczególnymi gminami co do ich pracy przewozowej.
"Jako gmina Wrocław jesteśmy "właścicielem tematu" i spinamy całość. To, co zostaje wyjeżdżone w mieście, trafia do Wrocławia, a to, co zostaje wyjeżdżone poza granicami, jest przekazywane do konkretnych gmin" - wyjaśnia.
Trudno teraz powiedzieć, czy w ujednoliconej ofercie będzie można nabyć również przykładowo 15-minutówki, jednorazówki, czy też oferta ma dotyczyć tylko biletów okresowych. Dlatego Wrocław podjął wstępne konsultacje, aby poznać możliwości kursujących podwykonawców.
"Rozmawiamy z różnymi podmiotami, chcemy zobaczyć, jakie rozwiązania będą dobre dla Wrocławia. Na ten moment nie jest to nic wiążącego. Oczywiście finalnie chcemy, aby wszystkie ościenne gminy dojeżdżały do Wrocławia, a ich mieszkańcy mogli korzystać z ujednoliconego Urbancard. Musimy także określić, jakie koszty należy ponieść razem z gminami, aby móc myśleć o wprowadzeniu takich przejazdów" - mówi Patryk Załęczny.
Urzędnicy prowadzą także rozmowy na temat poszerzenia oferty linii aglomeracyjnych. Obecnie trwają testy autobusu elektrycznego marki Solaris Urbino na trasie Wrocław - Długołęka, będącego w stanie pomieścić 121 pasażerów. Obsługiwać ma wybrane kursy linii strefowych 904, 911, 914 i 921. Testy mają potrwać do 25 lutego.
"Chcemy zobaczyć, jak autobus będzie sprawował się w warunkach miejskich. Z jaką częstotliwością może podróżować oraz jak często będzie musiał być ładowany. Nie wykluczamy, że takie rozwiązanie zostanie wprowadzone" - dodaje Patryk Załęczny.
Wcześniej od Wrocławia do Kątów Wrocławskich testowo kursował hybrydowy autobus przegubowy marki Mercedes Citaro C2 Hybrid.
"Liczymy, że uda nam się podpisać porozumienia, aby bardziej wzbogacić ofertę" - podkreśla Załęczny.
W aglomeracji wrocławskiej działa obecnie 27 autobusowych linii strefowych:
- 612 (Sucha oraz Krzyki - Bielany Wrocławskie),
- 903 (Tarnogaj – Żorawina),
- 904 (Galeria Dominikańska – Łozina),
- 907 (Oporów – Pietrzykowice oraz Jaszkotle – Pietrzykowice),
- 908 (Dworzec Nadodrze – Psary),
- 909 (Nowy Dwór - Kębłowice),
- 911 (pl. Grunwaldzki – Bielawa),
- 913 (Żórawina – Krzyki),
- 914 (Galeria Dominikańska – Pruszowice),
- 917 (Leśnica – Gałów),
- 920 (Galeria Dominikańska – Blizanowice – Wojnów),
- 921 (pl. Grunwaldzki – Raków),
- 923 (Leśnica – Brzezina),
- 924 (Galeria Dominikańska – Stępin),
- 927L (Nowy Dwór – Pietrzykowice),
- 927P (Oporów – Pietrzykowice),
- 930 (Kromera - Krzyżanowice),
- 931 (Mulicka – Kiełczówek),
- 933 (Solskiego – Zabrodzie),
- 934 (Mulicka – Jaksonów),
- 936 (Mirków - Godzieszowa),
- 937 (Leśnica – Brzezinka Średzka),
- 938 (Leśnica – Lutynia),
- 941 (Szczodre – Stadion Olimpijski),
- 947 (Oporów – Smolec),
- 948 (Leśnica – Miękinia),
- 958 (Księginice P&R – Leśnica).
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?