reklama

Dłuższe zielone dla pieszych, ale większe korki

Przemysław WroneckiZaktualizowano 
Ulica Świętego Mikołaja - tutaj często piesi przechodzą na czerwonym
Ulica Świętego Mikołaja - tutaj często piesi przechodzą na czerwonym fot. Przemysław Wronecki/GazetaWroclawska.pl
Za kilka dni w centrum Wrocławia czekają nas większe korki w godzinach szczytu. Dlaczego? Bo urzędnicy, chcą zrealizować swoją zapowiedź z początku roku - wydłużą zielone światło dla pieszych na skrzyżowaniach w ścisłym centrum.

- Od najbliższego piątku będzie działał nowy program na przejściach Grodzka - Most Uniwersytecki i Szewska-Grodzka. A od soboty na przejściach Kazimierza Wielkiego- Krupnicza i Nowy Świat - Św.Mikołaja - wylicza Ewa Mazur, rzecznik Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. Jak przekonuje magistrat, ta zmiana spowodowana jest zmniejszeniem ilości samochodów wjeżdżających do centrum.

- Od momentu otwarcia autostradowej obwodnicy Wrocławia, obserwujemy, zmniejszone natężenie ruchu - przekonuje Katarzyna Kasprzak z wydziału inżynierii miejskiej. Dodaje, że to kolejny etap uspokajania ruchu na Kazimierza Wielkiego. To właśnie z tego powodu urzędnicy zdecydowali się wcześniej na likwidację lewoskrętu z ul. Widok w Kazimierza Wielkiego.
Mimo że zakaz obowiązuje od stycznia, wielu kierowców wciąż jeździ po staremu. To stwarza niebezpieczne sytuacje, bo równocześnie zielone światło pali się dla pieszych.

Piesi z zapowiadanych zmian się cieszą. Bo dotąd, na przykład idąc przez zebrę na skrzyżowaniu ulic Nowy Świat i św. Mikołaja mieli 13 sekund na przejście. Po zmianach będą mieli prawie dwa razy tyle czasu. Piesi wskazują już kolejne przejścia, gdzie powinno być dłuższe zielone. Bardzo krótki cykl jest na skrzyżowaniu pl. Orląt Lwowskich i Podwala, pl. Dominikańskim przy Justin Center, Piaskowa - Św. Ducha.

Z kolei kierowcy na pomyśle wydłużenia zielonego dla pieszych nie zostawiają suchej nitki. - W godzinach popołudniowego szczytu ulicą Kazimierza Wielkiego w kierunku Legnickiej już teraz jedzie się bardzo ciężko. Wydłużenie zielonego dla pieszych spowoduje, że w jednym cyklu przejedzie mniej aut - zauważa Adam Bąkowski, który codziennie jeździ trasą W-Z z pracy do domu.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 56

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

h
horton

w praktyce to nędza, a nie alternatywa

h
horton

tylko w ramach ;)

h
horton

tylko w ramach ;)

z
z branży niestety

Przy skrzyżowaniu Wyszyńskiego/Nowowiejska wydłużenie cyklu rzeczywiście było potrzebne. Niestety przedobrzono i w chwili obecnej są korki tam gdzie ich NIGDY nie było, a po przejściu nawet najstarszej emerytki zielone świeci sie jeszcze długo w najlepsze.
Wcześniej na tym samym skrzyzowaniu zakazano lewoskrętu w stronę Grunwaldu. Dlaczego? Nie mam bladego pojęcia, gdyz tam akurat problemu z korkami przez lewoskręt nie było. Problem był i został przez genialne posunięcie inżynierii ruchu zwielokrotniony na skrzyżowaniu Wyszyńskiego/Prusa. Co się zaś przez to dzieje na bocznych uliczkach nie dostosowanych do zwiekszonego ruchu i zastawionych samochodami (np. Orzeszkowej) tez nie przyszło do głowy (lub raczej zostało zlekceważone) przez zarządzającego ruchem.

c
czarownica

lecz się człowieczku.

k
ktos

kupilem skuter i mam swiety spokoj. od tamtego momenty nigdy nie musialem sie martwic czy zdarze na czas czy sa korki, wszedzie zaparkuje, pale 2L/100 i moge spokojnie rozpedzic do 75kmh.

M
M.

Co dalej? Zapraszam do Splitu do Chorwacji, do Zadaru, wreszcie do Zagrebia. Split pomimo, że "legitymuje" sie 250 tysiacami mieszkancow, to szacuje sie ze do miasta codziennie dojezdza okolo miliona ludzi - i tak wielkich korkow tam nie widzialem, bo jak zapala sie zielone to nagle dziwnym zbiegiem okolicznosci rusza 30 aut w tej samej sekundzie - niesamowite prawda? A jak jakas lebioda stoi to rozlegaja sie klaksony ... Takze tam wstydem jest nie ruszyc z cala reszta. Na kursach zreszta wszystkie eLki sa uczone takiego ruszania. Jednak nie, nie w Polsce! U nas sie lapie na zawracaniu na strzalce i innych badziewiach, zamiast nauczyc ludzi parkowac tylem, rownolegle, respektowac lini i ruszac jak trzeba spod swiatel, oraz dynamicznie najszybciej jak na to zezwalaja warunki i pojazd osiagac dozwolona predkosc, zeby przypadkiem nie jechac 30, gdy cala reszta jezdzie 60 ...

Niestety, ale choroba u nas zaczyna sie juz na poziomie przedszkola, a to nie jedyna zainfekowana dziedzina na tej plaszczyznie ... Edukacja ( sciaganie w podstawowkach ) Budowa drog ( przekrety juz na poziomie przetargow ) Panstwowe stolki ( zatrudnianie swojakow ) itd. Przykladow mozna mnozyc - nie oczekujmy cudu na drogach, bo jesli panuje beznadzieja, brak podstawowych umiejetnosci przy prowadzeniu pojazdu, a do tego absolutny brak serdecznosci i jedno wielkie chamstwo i cwaniactwo - to lepiej nie bedzie.

w
wkurzona

na przejściach Kazimierza Wielkiego- Krupnicza zmniejszenie ruchu według pani Mazur a czy ta pani kiedykolwiek była tam w godzinach szczytu?.....juz wystarczająco zablokowany jest ruch z Legnickiej w stronę Kazimierza Wielkiego .....jesli to ma służyc zmianie auta na komunikacje miejską to w moim przypadku nic to nie da....bilety MPK maja zdrożećdo 3 zł (jednorazowe) a inne adekwatnie do tej ceny i jest to duża podwyżka, po drugie zamiast stać w tramawaju czy autobusie ściśnięta jak śledż w puszce do tego jazda przypomina miejscami szkołę przetrwania (gwałtowne hamowanie i przyśpieszanie), niepunktualność, złośliwośc kierowców i motorniczych (zamykanie drzwi przed nosem)....wolę stac w korku w swoim aucie....a ty dutkiewicz lepiej odliczaj godziny do czasu aż z hukiem wylecisz z urzedu-chyba juz wiekszosc Wrocławian ma Cię dosyć-poza budowa stadiony i fontanny, wykonywaniu zadań wrocławskich duchownych oraz ciagłych remontach i utrudnianiu życia innym nic wiecej nie potrafisz

i
inżynier

Wynurzenia niechluja który nie umie się posłużyć językiem polskim nie zasługują na uwagę, po prostu. Poczytaj trochę książek, zamiast chłonąć język z reklam. (Oczywiście że tak. Takie użycie "Ciebie" jakiego się dopuściłeś to nowomowa marketoidów i bolesny dla ludzi wykształconych błąd stylistyczny.)

P
PoRD

PoRD mówi jasno - na migającym zielonym masz niezwłocznie zejść z jezdni. Z tego w jasny sposób wynika że nie można wtedy na jezdnię wejść - bo i tak trzeba by było natychmiast się cofnąć.

w
wieszcz

To, że zielony sygnał dla pieszych kończy wcześniej niż dla pojazdów, poprzez zastąpienie go sygnałem pulsującym, ma na celu spowodowanie aby piesi, którzy wejdą na przejście przy migającym dla nich zielonym świetle (niestety, wiele osób nie wie, że migający zielony sygnał nie zabrania wejścia na przejście, lecz tylko informuje, że nastąpi zmiana świateł) mogli je swobodnie opuścić już na czerwonym. Stąd taka, denerwująca niektórych kierowców sytuacja, że dla pieszych pali się już czerwone światło a dla ruchu poprzecznego jeszcze przez jakiś czas nie zapala się sygnał zielony.

w
wieszcz

Niestety, wiele osób nie wie, że migający zielony sygnał nie zabrania wejścia na przejście, lecz tylko informuje, że nastąpi zmiana świateł (czytaj - zmierz siły na zamiary). To, że zielony sygnał kończy wcześniej niż dla pojazdów, poprzez zastąpienie go sygnałem pulsującym, ma na celu spowodowanie aby piesi, którzy wejdą na przejście przy migającym dla nich zielonym świetle mogli je swobodnie opuścić już na czerwonym. Spokojnego przechodzenia życzę i przypominam, że przebieganie przez jezdnię jest zabronione.

w
wieszcz

„Dłuższe zielone dla pieszych, ale większe korki” - prowokuje tytuł, choć wcale tak być nie musi. Na większości skrzyżowań zielony sygnał dla pieszych jest przecież nadawany wraz z takim samym sygnałem dla pojazdów jadących na wprost. To, że kończy się on wcześniej niż dla pojazdów, poprzez zastąpienie go sygnałem pulsującym, ma na celu spowodowanie, aby piesi którzy wejdą na przejście przy migającym dla nich zielonym świetle mogli je swobodnie opuścić już na czerwonym. Niestety, wiele osób nie wie, że migający zielony sygnał nie zabrania wejścia na przejście, lecz tylko informuje, że nastąpi zmiana świateł (czytaj - zmierz siły na zamiary). Stąd taka, denerwująca niektórych kierowców sytuacja, że dla pieszych pali się już czerwone światło a dla ruchu poprzecznego jeszcze przez jakiś czas nie zapala się sygnał zielony. Inną bajką jest trzymanie pieszych na czerwonym świetle na przejściach przez które w tym czasie nie jadą samochody. Tak się niejednokrotnie dzieje np. podczas lewoskrętów. Mimo, że przez połowy dwóch jezdni pojazdy nie jadą piesi i tak mają czerwone. Pragnę zauważyć, że to nie długość cyklu świetlnego dla pieszych lecz brak synchronizacji sygnalizacji świetlnej pomiędzy poszczególnymi skrzyżowaniami powoduje korki. Od ponad trzydziestu lat słyszę i czytam, jak to wrocławscy spece od organizacji ruchu budują zieloną falę. Niestety, zawsze wychodzi im czerwona. Teraz za duże pieniądze zafundowali sobie ITS. I, co? I, nic. Zima. Może raz spróbowaliby ustawić falę czerwoną. Wtedy, jak im jak zwykle nie wyjdzie, będziemy wreszcie mieli zieloną.

T
Trener fitness

bez sensu, 5 s na przejście dwupasmowej drogi dla babci o kulach, następnie wchodzenie do tramwaju po 0,5m stopniach zmuszało naszych kochanych emerytów do trzymania wysokiej formy fizycznej, teraz to się oni rozleniwią!

s
s..a

witam... mieszkam obok arkad i tam przejście obok tych betonowych ludzików to porażka ...
nie zdarzyło mi się jeszcze przejść prawie biegiem całkiem na zielonym ...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3