Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dlaczego ZUS ukrył telefony do urzędów?

Redakcja
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne Andrzej Banas
- Dlaczego do urzędu państwowego, jakim jest ZUS, nie można zdobyć numeru telefonu i załatwić sprawy przez telefon? - dziwi się Jan Korman, nasz Czytelnik.

Odpowiedzi szukał Marcin Walków, reporter Gazety Wrocławskiej:

Znalezienie numeru telefonu do oddziałów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, na przykład przy ul. Litomskiej i Pretficza, graniczy z cudem. Nawet na oficjalnej stronie ZUS-u podawany jest tylko jeden numer: (22) 560 16 00. To ogólnopolskie Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS.

- Zdecydowaliśmy się na takie rozwiązanie, by pracownicy oddziałów i inspektoratów w całej Polsce mogli więcej czasu poświęcić na pracę merytoryczną, na przykład wydawanie decyzji - mówi Wojciech Andrusiewicz, rzecznik prasowy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Dodaje, że to właśnie do nich trafiały dotychczas liczne pytania, często o kwestie ogólne, do załatwienia których wystarczy infolinia. Zwłaszcza, że przez telefon nie udzielano informacji o konkretnych sprawach, np. przyznania renty lub emerytury.

Z konsultantem COT można się połączyć od poniedziałku do piątku w godz. 7-18. Rozmowa kosztuje tyle co połączenie z numerem stacjonarnym.

Rzecznik dodaje, że jest jeden sposób, by przez telefon załatwić swoje sprawy tak, jak w banku. - Wystarczy założyć bezpłatny profil na tzw. Platformie Usług Elektronicznych. Wówczas klient otrzyma swój indywidualny kod, którym będzie mógł potwierdzić swoją tożsamość. Dotychczas, dzwoniąc do oddziału lub inspektoratu, nie było to możliwe - dodaje Andrusiewicz.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska