Dlaczego wstrzymali budowę mostu Pęgowskiego?

    Dlaczego wstrzymali budowę mostu Pęgowskiego?

    Zdjęcie autora materiału

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Dlaczego wstrzymali budowę mostu Pęgowskiego?

    ©Jarosław Jakubczak

    Dlaczego miesiąc temu wstrzymano prace przy budowie nowego mostu Pęgowskiego? Według oferty przetargowej most miał być ukończony do końca grudnia, natomiast od miesiąca nie ma tam pracowników, wywieziono też cały sprzęt. Czyżby firma Mota Engil, wykonawca, nie dała rady sprostać inwestycji? Bardzo proszę o sprawdzenie tematu, jeżdżę tamtędy codziennie do pracy – tak jak wiele osób z gminy Oborniki Śląskie i nie tylko, a wszystko wskazuje na to, że kolejny remont na tej trasie nie będzie ukończony w terminie – pisze do nas Czytelnik Piotr.
    Dlaczego wstrzymali budowę mostu Pęgowskiego?

    ©Jarosław Jakubczak

    Odpowiedzi na jego pytanie szukała reporterka Gazety Wrocławskiej Weronika Skupin.

    Prace na moście Pęgowskim rzeczywiście zostały wstrzymane. Robotnicy mieli szeroki zakres robót do wykonania, m.in. zburzenie i wybudowanie konstrukcji nowej przeprawy, położenie nowej płyty pomostowej, jezdni i chodników. Inwestycja jest prowadzona w związku z ochroną przeciwpowodziową dorzecza Odry i modernizacją Wrocławskiego Węzła Wodnego. Na razie jednak nastąpiła przerwa.

    – Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych we Wrocławiu informuje, że ze względu na niesprzyjające warunki atmosferyczne i niskie temperatury wykonawca zgrupował sprzęt na zapleczu budowy. Realizacja zakresu robót wymaga temperatur dodatnich. Przewidywany termin oddania mostu Pęgowskiego do użytku to maj 2017 r. – mówi nam Agnieszka Piwowarczyk, kierownik Działu Projektu Banku Światowego w DZMiUW.

    Ściśle rzecz biorąc, most miał zostać wyremontowany do 2014 roku, podobnie jak cztery inne przeprawy. Plany Dolnośląskiego Urzędu Melioracji i Urządzeń Wodnych były duże, ale obietnic w ogóle nie dotrzymano. Bo dopiero w 2015 r. rozpoczęto budowę mostu.

    Całość prac obejmuje wybudowanie mostu Pęgowskiego, Widawskiego, Krzywoustego, Strachocińskiego i przeprawy kolejowej obok niego. Niedawno Skanska ukończyła te dwa ostatnie mosty. Do wykonania jest także z budowa wałów i postawienie nowego oznakowania. 483 mln zł kosztują łącznie prace przy wałach i mostach na Widawie we Wrocławiu.

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz we Wrocławiu najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w pobliżu katedry?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z Wrocławiem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (15)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Syf i malaria

    Ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 10

    Tylko syf i brud oraz ursus z 1972 r sprząta.
    Brak oznakowania i nadzoru.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    mosty

    rek126 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 19 / 12

    Skanska ma jeszcze chyba do wybudowania jeden cały obiekt na Krzywoustego a Mota dokończyć swoje prace . Nie wiem , ale może lepiej nie markować robót i potem całe lato poprawiać i...rozwiń całość

    Skanska ma jeszcze chyba do wybudowania jeden cały obiekt na Krzywoustego a Mota dokończyć swoje prace . Nie wiem , ale może lepiej nie markować robót i potem całe lato poprawiać i zwalać na zimę . Kto ma rację , zobaczymy . Taki mamy klimat zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Taki wykonawca to katastrofa !

    j55 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 23 / 11

    Podobnie jest na moście Widawa na krajowej 5 .Fatalnie zaprojektowany tymczasowy objazd-2 TIRY nie mogą zmieścić się przy skręcie,a prace trwają jakby to był most nad Amazonką.Czasem widać paru...rozwiń całość

    Podobnie jest na moście Widawa na krajowej 5 .Fatalnie zaprojektowany tymczasowy objazd-2 TIRY nie mogą zmieścić się przy skręcie,a prace trwają jakby to był most nad Amazonką.Czasem widać paru robotników ,jakaś kopareczka i tak to trwa już lata.To jest trasa wylotowa na Poznań ,duży ruch.Jak można było wybrać takiego wykonawcę i zgodzić się aby roboty trwały latami.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Most nad Amazonką

    zwyklyRP (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 11

    Jak Odra przyprowadzi wody powodziowe, to pod tym mostem będzie sie musiało sporo zmieścić. Oczywiście nie Amazonka, ale na pewno nie mała rzeka. Jest most nad kanałem przerzutowym Odra-Widawa....rozwiń całość

    Jak Odra przyprowadzi wody powodziowe, to pod tym mostem będzie sie musiało sporo zmieścić. Oczywiście nie Amazonka, ale na pewno nie mała rzeka. Jest most nad kanałem przerzutowym Odra-Widawa. Dlatego 99 % czasu podczas swojej eksploatacji będzie stał nad prawie suchym terenem. Ale jak przyjdzie potrzeba to sporo ma tam popłynąć.
    A z tymi latami to nie ma co przesadzać. Jeżdżę tam przynajmniej dwa razy dziennie i widzę ta inwestycję. A z e postępu robót nie widać ... tak to jżz jest pod koniec. Gdy budujemy dom to najpierw na poczatku gdy mury rosna roboty widać jak idą. Ale potem gdy mury już stoją, jest dach i okna to na pierwszy rzut oka nic nie widać, nic sie nie dzieje choć w środku praca wre. Przy takim moście może być podobnie - dlubanina przy ubezpieczeniach, instalacjach, uzbrojeniu technicznym itd. A zresztą teraz pogoda nie pozwala na prowadzenie robót.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    .

    K. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 12

    Jeśli chodzi o objazd to tu akurat jest wykonany perfect...


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    objazd

    piotr (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 10

    zwłaszcza wieczorem dobrze sie jedzie......bez oznakowania poziomego i oswietlenia...


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ciemno ?

    zwykłyRP (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 13

    Ja po zmroku mam zwyczaj włączać światla, które wcześniej oczyszczam. Naprawdę znacznie lepiej widać to gdzie sie jedzie. A jeśli pomimo to jest problem to zawsze można zwolnić by miec czas na...rozwiń całość

    Ja po zmroku mam zwyczaj włączać światla, które wcześniej oczyszczam. Naprawdę znacznie lepiej widać to gdzie sie jedzie. A jeśli pomimo to jest problem to zawsze można zwolnić by miec czas na reakcję.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    jakoś skanska

    rs (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 14

    prowadzi prace na moście widawskim, a też od podstaw go buduja


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    znawca tematu

    znawca tematu (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 7

    Most na Widawie buduje mota jako główny Wykonawca, prace prowadzi podwykonawca moty ale to już inny temat.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    WOW

    Ale mamy we Wrocławiu klimatyczny rozrzut! (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 23 / 12

    Jakoś prace choć w tempie ślamazarnym na Moście Strachocińskim trwają (wcale wbrew stwierdzeniu autora tekstu nie zostały zakończone), a na Pęgowskim już nie. To co? Będzie aneksik?
    Obserwowałem...rozwiń całość

    Jakoś prace choć w tempie ślamazarnym na Moście Strachocińskim trwają (wcale wbrew stwierdzeniu autora tekstu nie zostały zakończone), a na Pęgowskim już nie. To co? Będzie aneksik?
    Obserwowałem budowę Mostu Rędzińskiego w ciągu budowy AOW. Nie zauważyłem żadnych przerw przy konstrukcjach.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Aneksik

    Mel (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 13

    Polecam nie dawac takich dwuznacznych stwierdzen nie znajac istoty sprawy Z tego co sie orientuje Mota miala wykonywac inwestycje samodzielnie zgodnie z oferta a zlecila to podwykonawcy.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Strachociński jest zbudowany.

    ppp (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 14

    Bawią się teraz w chodniki i otoczkę.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    polsza

    mota (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 13

    Taki mamy klimat.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dziwne..

    Gostek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 26 / 11

    A to dlaczego w okolicach Mostu Strachocinskiego prace ida dalej ? Inny klimat ?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    różnica temperatur

    :) (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 25 / 12

    w okolicach Mostu Strachocińskiego są temperatury ujemne ale dodatnie, a przy Pęgowskim najwyraźniej zbyt ujemne

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo