Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dlaczego tramwaj wysadza ludzi na Dokerskiej i dalej jedzie pusty?

Weronika Skupin.
02.09.2013 wroclaw tramwaj plus kozanow przystanek ulica modra komunikacja mpk gazeta wroclawska tomasz holod / polskapresse..
02.09.2013 wroclaw tramwaj plus kozanow przystanek ulica modra komunikacja mpk gazeta wroclawska tomasz holod / polskapresse.. Fot. Tomasz Ho£Od / Polskapresse
- Dlaczego tramwaj linii 32 ostatni przystanek ma na ul. Dokerskiej i tam wysadza ludzi, chociaż jeszcze jedzie sam dalej na Gwarecką, na pętlę? Nie można byłoby podwozić ludzi dalej? Zapytany o to motorniczy mówi, że tak musi, bo Urząd Miejski nie pozwala jechać z ludźmi dalej – pisze do nas nasz Czytelnik.

Odpowiedzi na jego pytanie szukała reporterka Gazety Wrocławskiej Weronika Skupin:

Jak wyjaśnia Zbigniew Komar, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury i gospodarki w urzędzie miasta, krańcówka przy ul. Dokerskiej nie jest przystankiem. Mówimy tu o krańcówce, a nie pętli, bo na Dokerską dojeżdżają tylko dwukierunkowe tramwaje skoda 19t, nie ma możliwości zawrócenia innym tramwajem.

– Jest to miejsce przeznaczone do postoju pustego tramwaju jak na typowej pętli tramwajowej. W komunikacji tramwajowej miejsca takie powinny być rozłączne z przystankami tramwajowymi i tak jest na wszystkich nowych lub przebudowanych pętlach lub krańcówkach. W konsekwencji, miejsce to nie posiada bezpiecznej dla pasażera infrastruktury przystankowej – wyjaśnia Zbigniew Komar.

Brakuje tam odpowiedniej szerokości peronów, mebli przystankowych itp. Miejsce to nie może być wykorzystywane do obsługi pasażerów. – Krańcówka posiada wyłącznie infrastrukturę umożliwiającą motorniczym przegląd taboru tramwajowego – dodaje Komar.

Tłumaczy, że regułą jest oddalenie przystanków między sobą o 400-500 m. A to dlatego, że akceptowalny czas w jakim pasażer ma się dostać z jednego do drugiego przystanku tramwajowego na pieszo wynosi do 5 minut, co odpowiada 400-metrowej długości dojścia do peronu.

– Lokalizacja omawianej krańcówki jest oddalona o ok. 250 m od ostatniego przystanku – wyjaśnia Komar i tłumaczy, że jednocześnie odległość z osiedla do przystanków tramwajowych nie jest daleka – to ok. 350 m dla okolicznych bloków i to w przypadku, jeśli weźmiemy pod uwagę najbardziej niekorzystne położenie budynków.

– Infrastruktura tramwajowa na Kozanowie została zaprojektowana tak, aby spełnić wymagania dostępności dla pasażerów przy zachowaniu optymalnego czasu przejazdu – podsumowuje.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska