reklama

Dlaczego dwie Pesy nie mieszczą się na przystanku?

WSKZaktualizowano 
Trzyczłonowe tramwaje Pesa Twist mają 32 m
Trzyczłonowe tramwaje Pesa Twist mają 32 m Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
- Nowe tramwaje Pesa nie mieszczą się na podwójnym przystanku na pl. Jana Pawła II. Na przystanek na pl. Jana Pawła II w kierunku centrum podjechały dwa tramwaje Pesa (linii 23 i 33). Drugi ze składów po zatrzymaniu zajął część przejścia dla pieszych. Czy przy wyborze tramwajów nikt nie sprawdził także tego, czy będą się mieściły na przystankach na długość? – pyta nasz Czytelnik Adam.

Odpowiada reporterka Weronika Skupin:

Trzyczłonowe tramwaje Pesa Twist mają 32 m. Dla porównania skody 19T (jeżdżące na liniach 31, 32, 33, a więc także trasą przez pl. Jana Pawła II) są krótsze, mają 30,2 metra.

Przystanek podwójny na pl. Jana Pawła II wraz z nowymi światłami i peronami działa od 2011 roku. Mierząc od jednego do drugiego przejścia dla pieszych, ma około 64 metry. Dwie skody mają więc tam zapas, a pesy mieszczą się na styk.

– Taki problem występuje na tym jednym przystanku. Standardowo przystanki podwójne mają ok. 64-65 metrów i nie są obustronnie ograniczone przejściami dla pieszych – mówi Patryk Wild, dyrektor Inwestycji i Rozwoju MPK. – Mieliśmy świadomość jakie zamawiamy tramwaje, oraz że może być konieczne skorygowanie długości niektórych pojedynczych przystanków – dodaje Patryk Wild.

Docelowo pesy twist mają obsługiwać linię 3, która od początku września została przedłużona do pętli w Leśnicy. Są jeszcze konieczne korekty przystanków wzdłuż ul. Kosmonautów. Jak zapewnia Patryk Wild, gdy pesy będą jeździły na jednej linii numer 3, problem stawania na tym przystanku dwóch takich tramwajów jeden za drugim w ogóle nie będzie występować.

Przypomnijmy, że gdy pesy przyjechały do Wrocławia, konieczne było wyszlifowanie krawędzi przystanków, czy też krawężników na łukach. Na wysokości peronów są bowiem za szerokie i haczyły o krawężniki. – Starsze tramwaje we Wrocławiu były o wiele krótsze i dużo węższe, dlatego dawne przystanki trzeba czasami przystosowywać do nowych modeli. Dziś nowoczesny tabor ma inne parametry, chyba że zamawialibyśmy tramwaje w archaicznych standardach – mówi dyrektor Wild.

W przypadku przetargu, w którym wygrała pesa, liczył się czas. – Gdybyśmy zamawiali tramwaje robione pod wymiar starych typów przystanków nie spełniających współczesnych norm, nikt nie zdążyłby ich wyprodukować i nie skorzystalibyśmy z pieniędzy unijnych – wyjaśnia Patryk Wild. Wymogi przetargu były do spełnienia przez modele obecne już na rynku. – Poza tym zaprojektowanie i wyprodukowanie niestandardowych tramwajów na specjalne zamówienie byłoby bardzo drogie, dużo droższe niż korekta kilku przystanków – wyjaśnia Patryk Wild.

Poprosiliśmy MPK o uczulenie motorniczych, by pierwsza pesa podjeżdżała na przystanek możliwie jak najbliżej pierwszego przejścia, tak by druga mogła się zmieścić albo też by motorniczowie pes nie wjeżdżali na ten przystanek widząc przed sobą inną pesę.

Pesy twist są przystosowane do jazdy na czterech trasach: linii 5, 11, 23 i 33. Na trasę linii 5 i 11 MPK na razie nie posyła pes, ale w razie potrzeby jest to możliwe.

100 mln euro z Funduszy Norweskich na rozwój innowacji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 78

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

p
psychiatr

Skąd o tym "myślący inaczej" przydupasy Dutkiewicza miały wiedzieć, czy te stworzenia w ogóle potrafią myśleć

61

mieć takiego długiego tramwaja jak stąd do Mikstatu

s
sfdd

?

a
alka

Bo przystanek jest za krótki ... !

---

Tylko że na 33 jeździ od wuja niskopodłogowych i klimatyzowanych pojazdów. A 23 jest po prostu pustakiem - poza godzinami zmianowymi w zakładach na WPP prawie nikt nią nie jeździ. A puszczają tam 16T i właśnie najdłuższe tramwaje, czyli Pesy. A na np. 11, która jest wiecznie pełna puszcza się krótsze 105-tki i 205-tki.

w
wrd

Skąd urzędnik zamawiający Pesy miał wiedzieć jaka jest długa i ile metrów ma przystanek . Chyba nikt nie myśli , że te buraki z UM potrafią myśleć o czymś innym niż forsie . Wieczne wpadki matołów miejskich jak się pozbyć tego elementu?

n
nieczytelnytrochę

Otyłość - choroba 21 wieku ;-)

J
JA

BO JEST ZA MAŁO MIEJSCA, CIASNO I TYLE!!!!!!!!!!!!!

K
Kubiak

Ale macie problem, naprawdę. Wielkie mi mecyje. Moim jedynym odczuciem na widok 2 pes koło się jest: ale one są fajne.

g
grześ

Spokojna twoja rozczochrana. Na innych liniach też mają zawitać. Ich jest tylko 8 sztuk nie da się wszystkich naraz zadowolić.

G
Gość

"Pesy twist są przystosowane do jazdy na czterech trasach: linii 5, 11, 23 i 33."

Jak zwykle przystosowane są linie, na których nowe tramwaje nie są niezbędne, a co z pozostałymi liniami, ciężko było przystosować, a co z zerówką, gdzie tramwaj niskopodłogowy (najlepiej Pesa) byłby wybawieniem dla wielu osób!!!

z
zadługi

Już śpieszę z odpowiedzią - dlaczego? ... Bo są za długie.

N
Natalya

Pesy to prawdziwy skarb w taborze tego miasta. Pierwsze autentycznie nowoczesne tramwaje z prawdziwego zdarzenia. Bardzo mi się podobają i cieszę się, że do nas trafiły.

...

Ludzie to mają problemy wzyciu.raz się dwa tramwaje nie zmieściły i aferą.2 M więcej to 5P osób w tramwaju wiecejxd

g
gość

z żerowania na czyjś koszt, bycia przydupasem oraz nieudacznictwa i głupoty.
Już kupili skody z którymi była masa kłopotów, potem szlifowania torów na Szewskiej, przestawianie słupów na pętli na Grabiszyńskiej i teraz kolejny różnorodny tabor - ciekawe jak ci magicy z kapelusza wyobrażają sobie serwisowanie tak różnorodnego taboru. Zresztą ta kulawa komunikacja staje się jeszcze bardziej kulawa, już nie wspomnę o wycofaniu wszystkich linii autobusowych z Legnickiej - jedna mała awaria i jest kaplica.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3