Czytelnik do urzędników: "Próbujecie być mądrzejsi od ITS-u, ale wam nie wychodzi" (LIST)

List Czytelnika
Centrum Zarządzania Kryzysowego przy Strzegomskiej we Wrocławiu. Między innymi tutaj pracują osoby odpowiedzialne za działanie ITS-u we Wrocławiu
Centrum Zarządzania Kryzysowego przy Strzegomskiej we Wrocławiu. Między innymi tutaj pracują osoby odpowiedzialne za działanie ITS-u we Wrocławiu Fot. Janusz WóJtowicz / Polskapresse
Według naszego Czytelnika, urzędnicy wrocławskiego magistratu nieudolnie zarządzają sygnalizacją świetlną w mieście. Jego zdaniem siedzą za biurkiem i nie są w stanie zauważyć bezsensownych ustawień Inteligentnego Systemu Transportu. A ten zapala zielone światło dla nieistniejących samochodów według tego, co ustawili urzędnicy. Czy nie mogą pozwolić ITS-owi działać na bieżąco na podstawie tego co rzeczywiście dzieje się na skrzyżowaniu – tak jak obiecywano?

A oto cały list do redakcji:

Dzień dobry,
Chciałem poruszyć bardzo ważny temat, dotyczący transportu w naszym mieście. Mianowicie: działanie sygnalizacji świetlnej.
Ludzie zajmujący się tym w magistracie nie mają chyba zielonego pojęcia o tym co robią i nie zastanawiają się nad swoimi decyzjami. Sam tok myślenia jest zwyczajnie prostacki, a sprawdzanie jak efekty ich działań wyglądają, wydaje się chyba być dla nich zniewagą. Czysty "zabiurkizm"... Skala tych działań (szkoda, że wadliwych) jest oszałamiająca:
Działanie świateł nocą: dosłownie nigdzie nie są potrzebne, ale w magistracie wiedzą lepiej. Nawet nie spojrzą w kamery ITS-u. Ma działać i tyle - po prostu chore. Zwrócę uwagę na włączenie sygnalizacji świetlnej na noc pod Skytowerem - bo jakiś debil nie zauważył tramwaju skręcając? Prędzej czy później na wszystkich skrzyżowaniach (zgodnie z prawem prawdopodobieństwa) takie rzeczy się zdarzą, więc może prewencyjnie należy wszędzie zostawić włączone światła? Ale żeby ten program był akomodowany lub chociaż ręcznie zmieniony na jakiś normalny - nie! 100 sekund cyklu, stanie na czerwonym, aby przepuścić wirtualne samochody i nieistniejących pieszych. Tak sytuacja wygląda na wielu skrzyżowaniach - i to jest niebezpieczne! Byłem świadkiem wielu sytuacji, w których kierowcy (nie mówiąc o pieszych!) przejeżdżali na czerwonym. I nie ma czemu się dziwić...
Niestety, w dzień programy sygnalizacji również nie są przemyślane - dlaczego nie są one dostosowywane do godzin szczytu porannych i popołudniowych? Rano więcej pojazdów wjeżdża do centrum, po południu więcej wyjeżdża. I tak sygnalizacje powinny być programowane: rano więcej zielonego dla dróg do centrum i dla wyjazdowych z osiedli, po południu więcej dla dróg w stronę peryferii i więcej dla lewoskrętów Z TYCH DRÓG.

CZYTAJ CIĄG DALSZY NA KOLEJNEJ STRONIE

Bardzo często światło zielone się świeci i w dzień dla nieistniejących samochodów, czy to na mniejszych drogach, czy to na przelotówkach: nie można tego sprawdzić i zmienić programy? Najbardziej obrazowym przykładem może być skrzyżowanie Przyjaźni z Karkonoską - Karkonoska do centrum ma ok. 60 sekund zielonego, mimo że samochody przejeżdżają w pierwszych 30. W zasadzie zawsze. CZASAMI pojawi się pojedynczy samochód zawracający z Wyścigowej, ale to marginalne zjawisko i nie trzeba dla niego aż 30 sekund. Za to na Karkonoskiej w stronę granicy miasta bardzo długo pali się zielone dla prawoskrętu. Tutaj również ok. minuty i również wystarczy ok. 30 sekund. Nie ma co się dziwić, że piesi przechodzą na czerwonym, bo w tym miejscu, jak i w wielu innych prawdopodobieństwo przejazdu samochodu w momencie przejścia przez ulicę jest bliskie zeru. Czyli podobne sytuacji, kiedy kierowca wjedzie na skrzyżowanie na czerwonym. To jest po prostu chore.
Mam wobec tego krótki apel do pani Elwiry Nowak z magistratu i jej podwładnych: nawet przy regularnym obserwowaniu sytuacji na skrzyżowaniach nie dacie rady tak zarządzać ruchem jak ITS, który ma dostęp do wszystkich możliwych danych w czasie rzeczywistym. A wy nie sprawdzanie sytuacji nawet w tygodniu roboczym od 8:00 do 16:00. NAWET tego nie robicie, a próbujecie być mądrzejsi od ITS-u, który powinien to robić za was.
Wasz stały czytelnik, Jakub Alka.

Wideo

Komentarze 73

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

O
Osse

do autora tego listu, właśnie władzy o to chodzi aby ludzie zaczęli łamać przepisy wtedy będą mogli ich karać. Pieniądze złupione w ten sposób przeznaczą na likwidację np. przejścia podziemnego na Świdnickiej.

.

Ależ urzędnicy potrafią myśleć: o podwyżkach, o urlopach, o wyjazdach integracyjnych i o innych ważnych rzeczach. A jeśli coś nie działa jak powinno, to przecież są setki tysięcy jeleni, których się najwyżej wydoi jeszcze bardziej, kupi kolejny system i się go będzie przez następne 5 lat kalibrowało. Potem się pójdzie na emeryturę a nowi urzędnicy (oczywiście bardzo starannie podobierani, w końcu rekomendacja rodziny to najlepszy konkurs) kupią nowy system i też go sobie pokalibrują.

M
Mat

i działać nie będzie. :o)

z
zedzszed

Więc ile jest tych kamer? Sto po milionie czy tysiąc po 100 tys czy 10 tys po 10 tysięcy? W każdym wariancie aż cuchnie złodziejstwem

m
ma

czegoś takiego jak ITS, jeżeli ktokolwiek wierzył w kupno jakiegokolwiek 'systemu', a już inteligentnego, to musi być wyborcą Prezia - taka nowa kategoria naiwniaka, innej opcji nie ma
Wrocławiowi za sto-kilkanaście milionów kupiono i zamontowano zestaw kamer do obserwowania ruchu miejskiego i tylko do tego
wszystkie zmiany są wciąż dokonywane ręcznie, wolno, post factum, bez przewidywania, bez odniesienia do dostępnych statystyk

h
hans

dokładnie to samo, a korek na Dworcowej i Małachowskiego do Pułaskiego.

O
Osa

144 czeka w korku, bo musi być wolna droga dla Plusa skręcającego z Legnickiej :)

o
obsrywator

Wymaga Pan myślenia od urzędników? Dobre sobie!

G
Gość

na którą nie patrzę - to owszem świeci sobie i pobiera prąd na koszt miasta czyli nasz ale ... zamiast ilości miejsc są :
- parking x - ---------
- parking y - ---------
- parking z - ---------
np. na Skargi, Podwalu

A
A.

Absurdalny jest BUS-pas od pl. Jana Pawła w stronę pl. Orląt Lwowskich.
Jadąc autobusem 144 od Dmowskiego w stronę pl. Jana Pawła, już na Dmowskiego autobus stoi w korku osobówek, bo za pl. Jana Pawła samochody cisną się w jednej nitce i nienaturalnie wydłużają korek.

I co z tego, że autobus doczłapie się w końcu do BUS-pasa, którym szybko śmignie do Orląt, gdy jeszcze przed pl. Jana Pawła stoi w 15 minutowym korku?!

...

NIE dał sobie nikt wcisnąc tylko wtytczne WIMu takie były-choć nieformalne, wtajemniczeni wiedza kto i co

61

Najprostsze rozwiązanie to wezwać elektryka i wyłączyć to cholerstwo. Druty sprzedać na allegro a urzędniczą obsługę na zieloną trawkę. Oszczędności ogromne a korki tylko w przypadku awarii prądu lub nieszczęśliwego zdarzenia.

d
driver Krzyki

Bo Pinokio Wam tak powiedział?
1) cykle świetlne - do doopy
2) tablice przystankowe zmiennej treści - do doopy
3) reakcja cykli na zmiany natężeń potoków ruchu - zerowa

Wymieniać dalej? Daliśmy sitwie Dudusia okraść się na ponad 100 baniek i zakorkować wiele skrzyżowań i tyle w temacie

w
wrocek

To co maja jak to ujmujesz "zabiurkasy" to tylko gadzety dla zabiurkasow. Zamiast chodzic po miescie lub wysylac interwencje urzedasy sobie teras klikaja. Szumnie okrzykniety system nie zarzadza ruchem a jedynie wykonuje polecenia wgrane przez zzabiurkowcow. To co wgrywaja to jest sztywne a nie dostosowujace sie do ruchu - to widac golym okiem. Na swiatlach zawsze jest ten sam wgrany program, od poniedzialku do niedzieli. Jak dla mnie to wiecej w tym ITS-ie marketingu niz realnych udogodnien, zreszato to kopia rzadzenia miastem. Wiecej tu mocarstwowych zapedow niz pracy ktora rozwiazywalaby problemy mieszkancow. Zycze powodzenia ale nie wierze ze ekipa od Dutkiewicza jest w stanie wziasc sie za prace i zrezygnowac z tracenia czasu i naszych pieniedzy na malowanie trawy na zielono.

x
x.

sorry, taki mamy klimat - może jak będzie most z Wiejskiej na Racławicką to będzie miało sens wpuszczenie większej liczby aut od tamtej strony

Dodaj ogłoszenie