Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czytelnik: Czym płacić za bilety MPK? Operator sam nie wie!

List Czytelnika
Polska Press Grupa
Nasz Czytelnik jest bardzo zaskoczony sposobem, w jaki został potraktowany przez Mennicę Polską, operatora systemu Urbancard we Wrocławiu. Karta płatnicza z której korzystał nie działała w nowych biletomatach we wrocławskim MPK. Wydało mu się to dziwne i zaczął dochodzić dlaczego. Został zbyty przez operatora, więc odpowiedzi poszukał sam. - Operator systemu Urbancard nie do końca spełnia wymagania przetargu, który wygrał, a kiedy sprawa wychodzi na jaw, zamiast pomagać jest gotowy chować głowę nawet nie w przysłowiowy piach, ale w beton - pisze do nas oburzony.

Oto cała treść mejla, który przyszedł do naszej redakcji:

Szanowna redakcjo,
Chciałem się podzielić swoimi spostrzeżeniami odnośnie sposobu załatwiania reklamacji przez operatora systemu Urbancard oraz wrocławskie MPK. Ogólny wniosek jest taki: schowajmy głowę w piasek może klient się odczepi!
Po marcowej wymianie urządzeń do zakupu biletów w pojazdach wrocławskiego MPK okazało się, że karta płatnicza, którą w starych urządzeniach bez problemów kupowałem bilety, stała się w autobusach i tramwajach naszego miasta bezużyteczna. Po wybraniu biletu oraz próbie jego opłacenia nic się nie działo i transakcja nie dochodziła do skutku. Co ciekawe w urządzeniach na przystankach z zakupem nie ma żadnych problemów.
Postanowiłem w tej sytuacji wyjaśnić sprawę w biurze obsługi klienta Urbancard, ale niestety kompletnie nie byli wstanie mi pomóc. Wysłałem więc reklamację do MPK, które przekierowało ją do operatora Urbancard. W odpowiedzi poproszono mnie o dodatkowe dane, które podałem i okazało się, że urządzenia w zamontowane we wrocławskich pojazdach MPK nie rozpoznają mojej karty jako karty płatniczej, nadmieniam, że jest to dość typowa karta z sieci Visa, której używam od ponad dwóch lat i nigdy nie sprawiła mi problemów.
W tej sytuacji uznałem, że być może najlepiej będzie wymienić kartę na taką, którą będę mógł zapłacić w automatach we wrocławskich autobusach i tramwajach. Jednak, aby uniknąć sytuacji, z w której nowa karta też nie będzie działa, zapytałem operatora Urbancard o standardy jakie taka karta musi spełniać. Pytanie zadałem w maju, a po ponad miesiącu dostałem odpowiedź następującej treści:
„Niestety jeżeli chodzi o dokumentacje standardów to, my jako Mennica nie możemy przetwarzać operacji płatniczych kart płatniczych, zajmuje się tym firma zewnętrzna na nasze zlecenie.”
Kolejne próby otrzymania odpowiedzi na pytanie, mimo kilku e-maili wysyłanych w tej sprawie do Biura Obsługi Klienta Urbancard, nie przyniosły żadnych rezultatów. Dlatego zacząłem sam drążyć problem i dotarłem do dokumentacji przetargowej z postępowania, które wygrała Mennica Polska i na bazie którego obsługuje system Urbancard we Wrocławiu.
W dokumentacji tej wyraźnie zdefiniowano jakie karty system ma obsługiwać, sprawdziłem też w banku, że karta płatnicza którą dysponuje jest z nimi zgodna. Wygląda więc na to, że operator systemu Urbancard nie do końca spełnia wymagania przetargu, który wygrała, a kiedy sprawa wychodzi na jaw, zamiast pomagać jest gotowy chować głowę nawet nie w przysłowiowy piach, ale w BETON.

Imię i nazwisko do wiadomości redakcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska