Czytelnik: Blokada karty w MPK. Pasażerom rzuca się kłody pod nogi!

List Czytelnika
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Tomasz Hołod
Napisał do nas Pan Andrzej, Czytelnik oburzony systemem płatności za bilety MPK przy użyciu karty. Oczywiście jeśli wszystko działa, nie ma zastrzeżeń, jednak w sytuacji gdy pojawiają się problemy i dochodzi do blokady naszej karty płatniczej - pasażer MPK ma mnóstwo kłopotów. - Po co tracić swój czas i czas osoby, która obsługuje reklamację? Naprawdę tak mało pracy mają takie osoby? Jako osoba projektująca systemy informatyczne, nie rozumiem totalnie tego podejścia, gdy użytkownikowi rzuca się kłody pod nogi - pisze do nas Pan Andrzej. Uważacie podobnie czy macie raczej dobre doświadczenia z wprowadzonym w tym roku systemem płatności za bilety MPK?

Oto pełna treść listu naszego Czytelnika:

Szanowni Państwo,
Pragnę zwrócić uwagę na niezdrową sytuację (delikatnie nazywając), która związana jest z okresowym blokowaniem kart płatniczych w mobilnych automatach do biletów.
Otóż jeśli podczas płatności automat nie jest w stanie zweryfikować, zapewne salda i ważności naszej karty ze względu na brak połączenia GSM lub bardziej jak zakładam ze względu na obciążenie ilością operacji w danej chwili, zablokowuje naszą kartę płatniczą na kilka dni (informacja z infolinii). Infolinia podaje, że jeśli blokada nie ustąpi po kilku dniach (bliżej nieokreślony czas!), należy osobiście podejść do punktu obsługi klienta!
Oczywiście infolinia wspomina, że pomimo blokady, bilet kupimy w automacie stacjonarnym, ale jak wiemy, jest ich mało, często nie działają, a przede wszystkim nie taka była idea automatów mobilnych. Niepoważne działanie i brak zrozumienia potrzeb pasażera.
Rozumiem, że Mennicy chodzi o brak możliwości pobrania środków, gdy jest ich brak na koncie, ale blokada na kilka dni to drobna przesada, zwłaszcza, że związana jest z technicznymi aspektami samego odpytania operatora płatności o dane kartę płatniczą. Po następne, dlaczego ktoś ma udawać się do biura obsługi klienta, tracić czas swój i obsługującego.
Kolejna sprawa, co w przypadku, gdy nie jesteśmy świadomi, że nasza karta jest zablokowana, wsiadamy do tramwaju/autobusu, nie możemy kupić biletu, a na następnym przystanku rozpoczyna się kontrola biletów? Zapewne możemy dyskutować z kontrolerem, po kolejne złożyć reklamacje w biurze obsługi klienta, ale po co to wszystko??? Zwłaszcza, że w niczym nie zawiniliśmy.
Po co tracić swój czas i czas osoby, która obsługuje reklamację? Naprawdę tak mało pracy mają takie osoby? Jako osoba projektująca systemy informatyczne, nie rozumiem totalnie tego podejścia, gdy użytkownikowi rzuca się kłody pod nogi.
Czytelnik Andrzej (nazwisko do wiadomości redakcji)

Wideo

Komentarze 137

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

W Bydgoszczy też ten problem nie obcy jest pasażerom. Już kilka razy musiałam wysiąść z autobusu gdyż pojawił się komunikat o blokadzie karty a co za tym idzie niemożności kupienia biletu. Jest do totalna farsa w której musza uczestniczyć niestety my pasażerowie komunikacji miejskich.

a
aaa

Wiem zamiast MPK hulajnogą będzie wygodniej, proszę bardzo ! - abonamentów nie przywiduje się ! Obciąć Wam trzeba bezwzględnie darmowe parkingi w centrum miasta ! Zero kart miejskich na bezpłatne parkowanie w centrum dla wszystkich urzędasów, tych na najwyższych stołkach jako priorytetowo i od zaraz ! Tylko autopsja uczy pokory i zrozumienia ! Nauka bolesna, ale jakże pragmatyczna ludzkich problemów, które im bezsensownie generujecie !

d
diagnosta

Sprawa jest oczywista - spaprali dokumentnie. Zafundowali gniota nad gnioty. System antypasażerski pierwszej wody, bo na to tylko Wrocław stać. Lans - ponad wygodę użytku i zdrowy rozsądek ! Dokładnie tak jest jak osoby jeżdżące na co dzień samochodem / hulajnogą wiedzą wszystko na temat funkcjonowania MPK i systemu sprzedaży biletów. Ich "celne, światłe" jedynie słuszne myślenie owocuje takimi gniotami !

k
kim

Nigdy nie miałem takiej sytuacji, zawsze bez problemu transakcja przebiegała.

Natomiast warto zwrócić uwagę, że przez tyle miesięcy nie było ani jednego przypadku, że komuś skradziono jakieś pieniądze. To pokazuje, że system jest w 100% bezpieczny, a to bardzo ważne.

G
Gostek

Prawie od początku działania systemu mam zablokowane wszystkie karty, a mam ich 4. Muszę korzystać z ich niedopracowanej aplikacji, żeby kupować bilety, a aplikacja, z której korzystałem do tej pory (SkyCash) wciąż nie otrzymała możliwości sprzedaży biletów na Wrocław. Przydałaby się kontrola, bo to jest cyrk.

F
Fifi

Karta jest blokowana jedynie w zakresie zakupu biletu MPK w pojazdach. To nie ma nic wspólnego z tym, że nie da się nią zapłacić w sklepie! Matko, czego ludzie nie wymyślą, żeby „blysnąć” na internetowym forum.

a
aaa

Owszem, ale również jak skandalicznie niedopracowany jest ten system. Powiem z przekąsem, że już głowy powinny lecieć za tego gniota !

o
obserwator

wg mnie kontroler biletowy odczytując zapis karta zablokowana powinien wystawić wezwanie do zapłaty tylko na kwotę opłaty za przejazd i poinformować pasażera w jaki odblokować zablokowaną KP choć te informacje są lub powinny być na stronie UB

o
obserwator

nie dawaj przyłóż do czytnika kontrolerskiego on odczyta czy masz bilet nie chcesz nie musisz kup sobie bilet w automacie na ulicy i podróżuj bez strachu ale uczciwie jadę i płacę za co korzystam proste

o
obserwator

nie dawaj przyłóż do czytnika kontrolerskiego on odczyta czy masz bilet nie chcesz nie musisz kup sobie bilet w automacie na ulicy i podróżuj bez strachu ale uczciwie jadę i płacę za co korzystam proste

G
Gość

Rzeczywiście po odwróceniu sytuacji o 360 stopni następuje całkowita zmiana. "Żenuła" to jest Twoja wiedza z podstaw matematyki. Podaj do jakiej szkoły chodziłeś żebym tam przypadkiem nie zapisał swojego dziecka.

A
APLIKACJA

...w Android i IOS w smartfonie mozna zawsze miec bilet...:)

U
Urf

Czy ty w ogóle zrozumiałeś o co chodzi w artykule ? Osoba chciała kupić normalnie bilet to nie dość, że ten magiczny system tego nie zrobił to jeszcze zablokował możliwość dokonania tego na najbliższe kilka dni. Tutaj chodzi o to, że z jednej strony magistrat czyni wszystko aby zachęcić do komunikacji miejskiej a z drugiej robi wszystko aby nas to niej zniechęcić.

m
mises

Legendarna roszczeniowość związkowców widzę nie zna granic. Oj, za dobrze tam macie na samorządowym wikcie. Prywaciarz by was postawił do pionu, ale niestety samorządowa spółka was rozpuszcza i nieba przychyla, za dobrze was traktuje to jej wchodzicie na głowę. Prywaciarz by wam zrobił Ordnung i się nie cackał.

z
zola

To jest tylko potwierdzenie jakie mamy złodziejskie społeczeństwo w tym kraju. Ale do czasu

Dodaj ogłoszenie