Czytelniczka: Dlaczego w autobusach i tramwajach MPK jest tak brudno? (LIST)

Weronika Skupin
fot. Tomasz Hołod
Nasza Czytelniczka Aldona Dawidowska napisała do nas oburzona brudem w tramwaju MPK, którym jechała. - Czy miejska spółka sprząta swoje pojazdy? Wątpię, bo błota jest po kostki - twierdzi.

Nie wiem jak często wrocławskie MPK sprząta podłogi i pierze tapicerkę w pojazdach, ale widać, że stanowczo za rzadko. Poza tym, do jakiegokolwiek pojazdu bym nie weszła, zawsze błota jest po kostki. I to nie tylko wtedy, gdy na dworze panuje plucha. Nie musi nawet padać śnieg - żali się pani Aldona i jako przykład podaje kursy linii 142 i 15 w ubiegły czwartek po południu.

Tapicerka w 142 była tak poklejona gumami do żucia, że nazbierało się ich chyba z całego roku. Aż poczerniały, podobnie jak siedzenia - kiedyś pokryte kolorową tapicerką. Nie próbuję sobie nawet wyobrazić ile bakterii musi się znajdować na takim siedzeniu. Żyją w materiale pokryciowym i piance, których nie wystarczy przetrzeć szmatką. Pogoda też robi swoje.
Gdy wsiadałam do jakiegokolwiek tramwaju albo autobusu aż mi przykro, że stoję po kostki w błocie. W tramwaju Plus, którym ostatnio jechałam brud aż się zbierał w zakamarkach podłogi i tworzył własne cywilizacje. Nie wierzę, że sprzątane jest tam codziennie. A szkoda, bo nowy tabor jest tym samym zaniedbywany. Szczególnie przykro jak widzi się coś takiego w nowiutkich Skodach albo autobusach od Mercedesa. Stąd moje pytanie: jak często w autobusach i tramwajach prana jest tapicerka, myte są okna i podłoga
- pyta pani Aldona.

Na koniec apeluje do współpasażerów. - Gdy jechałam dziś tramwajem numer 15 z Rynku w kierunku Marino na kilku siedzeniach nie można było usiąść, bo były ufajdane w błocie. I to nie wina MPK, a zapewne jakiegoś knypka, który wszedł tam z buciorami. Nie wiem co trzeba mieć w głowie, żeby tak uprzykrzać życie innym. Chętnie bym zobaczyła jak taki jeden z drugim siada w nowiutkich spodniach w kałuży błota ze swoich butów. - oburza się nasza Czytelniczka.

Jak tłumaczy Agnieszka Korzeniowska z Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego we Wrocławiu, wszelkie prace związane z czyszczeniem tramwajów i autobusów są przeprowadzane regularnie i planowo. - Ostatnie pranie tapicerki w autobusach i tramwajach Skoda 16 T było przeprowadzone jesienią i odbywa się dwa razy do roku - mówi Agnieszka Korzeniowska. Kolejne pranie tapicerki planowane jest na wiosnę. - Musi być ciepło, żeby tapicerka szybko wysychała, więc na razie nie znamy dokładnego terminu - tłumaczy Korzeniowska.

Jak mówi wrocławskie MPK pierze regularnie - dwa razy do roku - tapicerkę w swoich pojazdach od czasu turnieju piłkarskich Mistrzostw Europy EURO 2012.

Jeśli zaś chodzi o podłogi, są one myte raz w tygodniu. Tak wynika z umów MPK z firmami odpowiedzielnymi za sprzątanie. - Z kolei okna myte są raz w tygodniu w autobusach i dwa do trzech razy w miesiącu w tramwajach - wylicza Agnieszka Korzeniowska.

Wideo

Komentarze 106

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

I
IB

Radzę zwrócić uwagę, że to nie MPK zgarnia kasę z biletów, a miasto i kochany WTr (Wydział Transportu). A z podwyżek cen biletów nic do MPK nie poszło.

I
IB

Tylko że MPK to nie wszystko, bo oni nie mają pieniędzy na wszystko. Głównie dzięki cenom paliw i polityce naszego kochanego miasta, które zamiast pieniądze z wyższych cen biletów przekazywać MPK na polepszenie ich usług (to 12~15 milionów złotych rocznie - niebanalna kwota), woli z tej kasy utrzymywać stadion generujący straty i już przy samej budowie przepłacony trzykrotnie...

M
M

pracownikom w ciągu 8 godzin pracy przysługuje 15 min przerwy na śniadanie i fajkę, reszta czasu to praca. także utrzymywanie swojego miejsca pracy w czystości

M
M

może nad podłogą też mamy lewitować coby się nie ubrudziła? Oczywiście nie pochwalam brudzenia butami siedzen ale znając życie nie unikniemy tego więc powinny być łatwe do szybkiego wyczyszczenia

a
awi

ciekawi mnie skad takie niby dokładne informacje?

g
gość

Może trzeba w końcu udostępnić w internecie filmiki z kamer tramwajów i autobusów, jak młodzież siada i nóżki wywala na drugi fotel, bo zmęczony, nóżki muszą odpocząć, a że na dworze plucha i błoto to nikogo nie obchodzi. Mało tego, żaden z pasażerów nie zwróci uwagi gościowi, lepiej pisać że MPK jest winne.

m
modliszka

Kto tą gumę przykleił,kto maluszka stawia w kamaszkach na siedzeniu a na zwroconą uwagę odpowiada -och to przecież dziecko.kto opiera buty na przeciwległym siedzeniu,kto zostawia bilety, puszki, papiery a nawet pluje na podłogę.Trzeba zacząć od siebie aha no i od czasu do czasu uprać swoje ubranie.Rozumiem po południu lub wieczorem ludzie są przepoceni ale rano po prostu od niektórych śmierdzi.Potem cały autobus lub tramwaj jest smrodem przesiąknięty.Wstyd!!!

M
Marcin

pewnie też się głupio tłumaczą na forach zamiast pomyśleć jak to poprawić...

M
Marcin

to chyba jakiś żart. Ciekawe kto by robił zakupy w sklepie w którym tylko raz w tygodniu myje się podłogę zimą kiedy wnosi się na butach śnieg i błoto. A tak samo trzeba patrzeć na usługi MPK jak na każda inną sprzedaż. Klient ma wybór jak ma wydać swoje pieniądze - nikt nikomu łaski nie robi. pojazdy powinny być przystosowane do szybkiego mycia wnętrza urządzeniem w stylu karcher - wszystko powinno być plastikowe a w podłodze powinny być odpływy żeby grawitacja załatwiała sprawę (z resztą w skodach zdaje się że są odpływy). to nie PRL gdzie ktoś ze szmatą miałby czyścić ściany i podłogi. Moim zdaniem w kierownictwie MPK siedzi BETON który myśli że okrągłymi zdaniami w stylu "wszelkie prace związane z czyszczeniem tramwajów i autobusów są przeprowadzane regularnie i planowo" załatwią sprawę. Żenuła.

Proponuje żeby kierownictwo MPK wdrożyło "regularny i planowy" harmonogram czyszczenia swoich tyłków - też tylko raz w tygodniu.

,

Zeby dojechac do konkretnego miejsca , albo w kilka miejsc trzeba się najczęściej przesiadać więc 6pln x 2 . Samochodem dojadę wszędzie o każdej porze dnia i nocy w zanacznie krótszym czasie .Gdybym miała liczyć na MPK , PKS , taksówki poniesione koszty były by znacznie większe.
Poza tym samochód to komfort i przyjemność , dla wielu pasja.

h
haha

Człowieniu- ja i tak mam to auto. I będę mieć! Jak setki tysięcy mieszkańców! Jakby mi się go nie opłacalo ruszać spod domu to częściej by pod nim stało rozumiesz? Nie mówię o tym, czy warto kupić auto na rzecz rezygnacji z MPK tylko mówię o ludziach, którzy i tak to auto mają i będą mieć. sherlocku..

...

Zapytajcie lepie współpasażerów. Brudzą, więc jest brudno

F
Filip

12 km za 6 zł. hahaha ja by podstawy rachunkowości przestały istnieć i paliwo było jedynym kosztem jazdy samochodem. A gdzie ubezpieczenie, przeglądy, oleje, płyny, amortyzacja samochodu, opony itp. a w MPK 6 zł i nic więcej cie nie interesuje i nie kosztuje.

#

Ale to nie prawda, bo jak hie rarcha koscielny pojawia się gdzieś to jest wysprzatane, a nawet kwiatami wysciełane

V
V,N

jak tu płacić 6 złotych za przejazd w obie strony? Zwłaszcza jak się jedzie blisko? ^ złotych to litr palia, na tym litrze zajadę 12 kilometrów. Bez brudu, bez smrodu, nikt mnie nie okradnie, jeszcze kogo przewiozę oraz zakupy zrobię.... SZKODA SŁÓW NA TO MPK, DAJCIE BILETY 15 MINUTOWE, ZA 1,50

Dodaj ogłoszenie