Czy z powodu wypadków wyremontują skrzyżowanie na al. Armii...

    Czy z powodu wypadków wyremontują skrzyżowanie na al. Armii Krajowej?

    Zdjęcie autora materiału

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Skrzyżowanie alei Armii Krajowej z ulicą Bogedaina

    Skrzyżowanie alei Armii Krajowej z ulicą Bogedaina ©Google Street View

    Czy istnieje jakakolwiek szansa na przebudowę skrzyżowania alei Armii Krajowej z ulicą Bogedaina? W tym miejscu regularnie, czasem nawet kilka razy w miesiącu, dochodzi do stłuczek i wypadków. Czy jest planowana jakaś zmiana organizacji ruchu w tej okolicy? – pyta nasz Czytelnik Krzysztof. Odpowiedzi na jego pytanie szukała reporterka Gazety Wrocławskiej Weronika Skupin.
    Skrzyżowanie alei Armii Krajowej z ulicą Bogedaina

    Skrzyżowanie alei Armii Krajowej z ulicą Bogedaina ©Google Street View

    Nie mamy dobrych wiadomości. Przebudowy skrzyżowania nie będzie. Urzędnicy z Wydziału Inżynierii Miejskiej przyjrzeli się problemowi. Poprosili policję o statystykę wypadków na tym skrzyżowaniu.
    – Na podstawie zbieranych przez policję informacji nie można zaliczyć tego skrzyżowania do niebezpiecznych. Liczba zdarzeń w skali ostatnich lat, to 5-9 rocznie. Stanowią one naturalną konsekwencję dużego natężenia ruchu. Na sąsiednim skrzyżowaniu wyposażonym w sygnalizację świetlną, liczba zdarzeń raportowana przez policję jest podobna – informuje Elżbieta Maciąg z Wydziału Inżynierii Miejskiej.

    Odnotowywane zdarzenia to głównie drobne stłuczki, z kolei wypadki (do dwóch rocznie), to najczęściej zdarzenia z udziałem rowerzystów. Oczywiście na skrzyżowaniu tym mogło dojść do większej liczby zdarzeń - tak jak twierdzi nasz Czytelnik. Jeśli jednak ich uczestnicy nie zgłaszali ich policji, nie ma po nich śladu w dokumentach.

    – Przebudowa skrzyżowania ulic Armii Krajowej i Bogedaina nie jest aktualnie planowana – mówi nam Elżbieta Maciąg. W ocenie urzędników, skrzyżowanie jest zaprojektowane wystarczająco bezpiecznie. Nie ma tam możliwości skrętu we wszystkich kierunkach (takie skrzyżowanie WIM nazywa niepełnym), więc jest mniej relacji kolizyjnych. – Bezpieczeństwu relacji skrętnych sprzyja też pas rozdziału. W związku z powyższym nie planuje się budowy sygnalizacji świetlnej – tłumaczy Maciąg.

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz we Wrocławiu najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w pobliżu katedry?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z Wrocławiem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (16)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wystarczy

    Instruktor "L" (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 18 / 5

    Wystarczy czytać znaki ze zrozumieniem i ich przestrzegać. 97% wszystkich wypadków to przypadki z nie przestrzeganiem przepisów samych kierujących


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wystarczy zakazać jazdy L-kom

    kierowca (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 3

    L-ki nie powinne jeździć po tej samej trasie co egzaminy, początkujący uczą jeździć tylko po tym fragmencie i jak wyjadą poza to już nie wiedzą co robić.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    wystarczy zlikwidowac tam przejazd rowerowy

    wroclawianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 12

    i wypadkow juz nie bedzie. Skrzyzowanie jest w pelni bezpieczne. Sam jestem rowerzysta i czesto tamtedy jezdze widze ze to poprotu wymuszenia pierwzenstwa kierowcow i nadmierna predkosc rowezystow...rozwiń całość

    i wypadkow juz nie bedzie. Skrzyzowanie jest w pelni bezpieczne. Sam jestem rowerzysta i czesto tamtedy jezdze widze ze to poprotu wymuszenia pierwzenstwa kierowcow i nadmierna predkosc rowezystow (tam jest zjazd z wysokiego wiaduktu rowezyszci sie rozpedzaja do 60 km na godzine do tego w ich glowach jest pierwszenstwo na przejzdzie a to mieszanka powodujaca wypdaki. Wystarczy zamalowac te przerywane linie wowacza rowerzysci beda zobowiazani zachowac szczegolna ostroznosc. Nie bedzie wymuszen i przekroczen predkoscizwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie kumaci

    Fhjk (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 4

    Złej baletnicy to i romb do
    Sukienki przeszkadza

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    To najczęściej zdarzenia z udziałem rowerzystów...

    Mmm (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 10

    ... nie dziwota, na zdjęciu widzimy debila rowerowego zamierzającego przejechać przez jezdnię po przejściu DLA PIESZYCH...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ehhh

    ehhh (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 8

    Nasz czytelnik to chyba człowiek trochę chory na umyśle. Jeżdzę tędy codziennie kilka razy i przez ostatni rok był tylko jeden dzwon. A to że ruch duży przy tym skręcie to wina tych wszystkich...rozwiń całość

    Nasz czytelnik to chyba człowiek trochę chory na umyśle. Jeżdzę tędy codziennie kilka razy i przez ostatni rok był tylko jeden dzwon. A to że ruch duży przy tym skręcie to wina tych wszystkich którzy na skróty chcą się wbic na gazowa. I w sumie powinien byc tam zakaz skrętu w lewo (jadąc od krakowskiej)zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Plab zagospodarowania p.

    kierowca (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 5

    Według planu zagospodarowania ma tam być skrzyżowanie łączące nowe osiedla z okolic pięknej.
    Czyli co miasto się z twgo też wycofało?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Od Pięknej do Krakowskiej = 3 km jezdnią

    Lisi (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 39 / 7

    Od kilkunastu lat nad Wrocławianami czuwa drogowy anioł stróż - tam gdzie są wypadki - tam trzeba zakazać skrętu w lewo, zawracania i najlepiej jeszcze postawić barierki żeby karetki pogotowia oraz...rozwiń całość

    Od kilkunastu lat nad Wrocławianami czuwa drogowy anioł stróż - tam gdzie są wypadki - tam trzeba zakazać skrętu w lewo, zawracania i najlepiej jeszcze postawić barierki żeby karetki pogotowia oraz pojazdy straży pożarnej też nie mogły przejechać.

    I dzięki temu stróżowi mamy takie kuriozalne sytuacje jak np. na ulicy Pięknej lub na którejś z bocznych uliczek. Będąc na ulicy Pięknej przy Armii Krajowej spróbujcie dojechać do ulicy Krakowskiej - z Krakowskiej do Pięknej jest 850 metrów a z Pięknej do Krakowskiej ... uwaga - 3 kilometry!

    Wyjeżdżamy z Pięknej w Armii Krajowej tylko w prawo bo inaczej od kilku lat nie można. Zawrócić na skrzyżowaniu z Ziębicką też nie można bo jest zakaz i bariery. Na skrzyżowaniu z Bardzką też nie zawrócimy bo jest sygnalizator ze strzałką w lewo - skręcamy w lewo w Bardzką, dojeżdżamy do skrzyżowania z Krynicką no i ... cud - można zawrócić! Jeszcze tylko 1,5 km i będziemy tam skąd zaczęliśmy jechać ale już na dobrej jezdni - 3 kilometry i jest Krakowska.

    I tak bezpieczeństwo rośnie a ja nie dziwię się temu że na Armii Krajowej są ogromne korki do Bardzkiej - w końcu auta jadące okrężną trasą muszą przejechać przez 8 skrzyżowań a gdyby dało się skręcić w lewo z Pięknej w Armii Krajowej to byłyby tylko 2 skrzyżowania po drodze do Krakowskiej.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    bez przesady

    kierak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 21

    Problemem są samochody skręcające z AK w Bogdaina jadące od strony Selgrossa - tu wystarczy zakaz skrętu z AK w Bogdaina, wtedy będą zakręcać na sąsiednich światłach przy Tarnogajskiej i problem z...rozwiń całość

    Problemem są samochody skręcające z AK w Bogdaina jadące od strony Selgrossa - tu wystarczy zakaz skrętu z AK w Bogdaina, wtedy będą zakręcać na sąsiednich światłach przy Tarnogajskiej i problem z głowy. I w drugą stronę - zakaz wyjazdu z Bogdaina w AK w kierunku Nyskiej - niech jadą Klimasa, Tarnogajską i wjeżdżają z niej w AK. Podobne rozwiązanie przez zamknięcie skrętu zastosowano przed ślimakiem przy Koronie (zakaz wjazdu z Kowalskiej w lewo wokół stacji Orlen) - muszą jechać na ślimak i problemy z kolizjami się skończyły.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A może bardziej surowe kary

    Lisi (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 8

    Może zaostrzyć kary dla tych którzy nie potrafią prawidłowo jeździć przez prawidłowo oznakowane i dobrze widoczne skrzyżowanie? Odpowiedzialność zbiorowa czyli karanie tych którzy potrafią jeździć...rozwiń całość

    Może zaostrzyć kary dla tych którzy nie potrafią prawidłowo jeździć przez prawidłowo oznakowane i dobrze widoczne skrzyżowanie? Odpowiedzialność zbiorowa czyli karanie tych którzy potrafią jeździć przez zakazy skrętu w lewo to nie jest chyba dobre rozwiązanie.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zakaz wszędzie

    To bezsens (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 38 / 8

    Niedługo w całym Wrocławiu nie będzie można skręcać w lewo, bo ludzie nie potrafią jeździć. Świetna sprawa...


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ehhh

    ehhh (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 6

    Nie wiem co widziałeś i słyszałeś ale na tym skrzyżowaniu nie ma idiotów. Ludzie jeżdża tu bardziej bezpieczniej niż na innych skrzyżowaniach. A i pieszy tutaj jest bezpieczny, pomimo takiego a nie...rozwiń całość

    Nie wiem co widziałeś i słyszałeś ale na tym skrzyżowaniu nie ma idiotów. Ludzie jeżdża tu bardziej bezpieczniej niż na innych skrzyżowaniach. A i pieszy tutaj jest bezpieczny, pomimo takiego a nie innego układu skrzyżowania. Czytelnik to jakaś pierdoła, która pewnie nie ma prawkazwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ...

    Dariusz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 22 / 13

    Powinno byc zaplanowane dodatkowe szkolenie z nauki jazy po mieście dla słoików którzy nie ogarniają

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    zupełnie zbędne

    tarnogajczyk (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 39 / 6

    Przebudowa skrzyżowania nie jest konieczna... Natomiast przebudowa samej ulicy Bogedaina aż się prosi - dziury, płyty betonowe , coś koszmarnego

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo