Pociągi pasażerskie tą trasą w najbliższych latach nie pojadą. Powód jest prosty: przy obecnym stanie torów podróż trwałaby ponad godzinę, więc mało kto chciałby nimi jeździć. Obecnie jeżdżą tamtędy tylko pociągi towarowe.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego w planach dotyczących rozwoju kolei do 2025 roku uwzględnia jednak ruch pasażerski na tej trasie. Docelowo w ciągu dnia pociągi kursowałyby 12 razy tam i z powrotem.
- Uruchomienie regularnych pociągów na tej trasie powinno zostać poprzedzone wykonaniem niezbędnych prac remontowych - mówi Agnieszka Zakęś, zastępca Dyrektora Departamentu Infrastruktury UMWD. Jej zdaniem, by czas podróży był atrakcyjny dla pasażerów, pociąg musi jechać 80 km/h. Na tej trasie jedzie dwa razy wolniej.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., zarządca infrastruktury, nie planuje jednak modernizacji tej linii w najbliższych latach.
Po wyremontowaniu linii z Jelcza-Laskowic do Wrocławia przez Czernicę i Siechnice, skrócił się czas przejazdu do pół godziny. - W najbliższej perspektywie unijnej (lata 2014-2020) właśnie na tej linii będą prowadzone kompleksowe prace modernizacyjne - zapowiada Bohdan Ząbek z wrocławskiego biura PKP PLK S.A.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?