Czy na Klecinę po remoncie Przyjaźni pojedzie więcej tramwajów?

Bartosz Józefiak.
fot. Bartosz Józefiak
- Czy na pętlę tramwajową na Klecinie po remoncie ul. Przyjaźni będzie dojeżdżał jeszcze jakiś inny tramwaj niż 17? – pyta Czytelniczka Katarzyna Domańska.

Mamy złą wiadomość dla naszych czytelników: na pętlę na Klecinie w dalszym ciągu będą dojeżdżać tylko tramwaje linii 17. Co gorsza, nie zwiększy się także częstotliwość kursów tej linii. Dlaczego? Bo po remoncie wzdłuż ulicy Przyjaźni wciąż będzie przebiegał tylko jeden tor tramwajowy.

- Na odcinku o długości ponad kilometra tramwaj jedzie tylko po jednym torze. Po drodze są dwa przystanki tramwajowe. Częstotliwość, z jaką kursowała "17" przed remontem jest najlepszą z możliwych. Jeden tor uniemożliwia częstsze kursowanie tramwajów, bo nie miałyby one po prostu jak się wymijać – tłumaczy Adam Więcek z wydziału transportu urzędu miejskiego.

CZYTAJ TEŻ: Kierowcy mieli dość i sami przestawili słupki [ZDJĘCIA]

Remont ul. Przyjaźni rozpoczął się we wrześniu. Będzie kosztował ok. 13 milionów zł. Kierowcy dostaną na remontowanej ulicy nową nawierzchnię, a pasażerowie: nowe torowisko i pętlę tramwajową, bo tory w tym miejscu były w fatalnym stanie. Ale oprócz tego niewiele się zmieni. Droga nie będzie poszerzona, więc nadal pozostanie tam jeden kierunek ruchu. Urzędnicy nie zaplanowali również drugiego toru tramwajowego – mimo iż przez lata w rozmowach z mieszkańcami przewijał się taki wariant. A według osób mieszkających w pobliżu ul. Przyjaźni dodatkowy tramwaj by się przydał. Obecnie „17” już jeździ przeładowana, a będzie jeszcze gorzej, bo przy Przyjaźni rozbudowują się osiedla mieszkaniowe.

Obecnie drogowcy rozebrali już prawie całe torowisko wzdłuż ulicy. Koniec remontu przesunięto aż o pół roku: z grudnia na czerwiec, ale bardzo możliwe, że roboty zakończą się wcześniej i drogą pojedziemy jeszcze w kwietniu.

Wideo

Komentarze 21

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
Remik
"Obecnie „17” już jeździ przeładowana" - haha, chyba pisał ktoś kto tutaj nie mieszka, jeszcze nigdy oprócz euro, nie widziałem aby 17-stka była przdeładowana na ulicy Przyjaźni
m
myslef
daj znać kiedy, co i jak, zorganizuj akcję.
mój mail: [email protected]
9507
Tor w kierunku mostu to pozostałość z czasów sprzed wybudowania pętli - kiedyś była tu krańcówka, coś na kształt tego, co jest teraz na Gaju i Kozanowie
H
Heniek
Dlatego mówię, trzeba coś zrobić teraz! Sprawa jest na takim etapie, że tylko silny opór mieszkańców może coś pomóc. Torowisko tramwajowe jednotorowe da się przeprojektować na dwutorowe, szczególnie, że po północnej stronie ulicy jest na to miejsce! A zbudowanie tam nowych przystanków zablokuje możliwość dobudowy drugiego toru na lata, bo nie będzie można ruszyć nowych peronów.
x
x
Budowa się przeciąga, dodatkowe koszty i wycinka starych drzew tylko po to by....zachowac to co było. Pewnie jak w miejsce starych drzew zasadza nowe 10-letnie witki to za 10 lat będzie raban, że trzeba kolejny remont robić bo ulica zapchana a trawaj nie wyrabia, będzie kolejny lament nad wycinką dopiero co posadzonych drzewek, kolejny plac budowy,logistyka budowy, miliony kosztó tylko po to ...by zrobić to co można zrobić dzisiaj
H
Heniek
Daleki jestem od awanturowania się, ale uważam, że skoro tak absurdalna sprawa zaszła tak daleko, to mieszkańcy powinni wejść na tą budowę i nie dopuścić do jej ukończenia, dopóki nie zostanie podjęta decyzja i wdrożone działania w kierunku rozszerzenia tej inwestycji o dobudowę drugiego toru. Na Klecinę powinny pojechać wszystkie tramwaje z pętli Krzyki.
o
oporów
A wiadomo, że to obecnie 11 najbardziej priorytetowych finansowo person w tym mieście.
k
kleciniak
Pociskane mity???!! Człowieku w godzinach szczytu Tramwaj wyjeżdżając z kleciny jest juz prawie pełen a gdy dojeżdża do pętli krzyki nie ma już co do niego wcisnąć..... jeszcze przy tym tempie budowania kolejnych blokowisk w okolicy 17 nie bedzie w stanie ruszyć z miejsca ....
K
Krzysiek
W ogóle i tak ta linia od początku nie została wykonana wg pierwotnych projektów, bo nie przebudowano mostu i przez to nie dociera do samej Kleciny. Miało to zostać później dokończone, o czym świadczy zresztą pozostałość toru odstawczego za pętlą, wyprowadzonego zawczasu w kierunku mostu, który został pewnie zalany asfaltem. Dzięki braku perspektywicznego myślenia jakakolwiek rozbudowa została odłożona na kolejne kilkanaście lat. Brawo! Zresztą najchętniej to by pewnie w ogóle nie robili żadnego remontu, a linię całkiem zamknęli ze względu na zły stan torowiska.
j
ja
jak wyzej
m
mentor
To przedłużenie 17-tki do Bielan jest już dawno wpisane do planów i nawet teren między blokami na Krzyckiej jest już zarezerwowany. No i na planach się jak zwykle skończy, bo są lepsze inwestycje "pod lans".
p
postepowy
do pracy rodacy
s
sd
"z grudnia na czerwiec, ale bardzo możliwe, że roboty zakończą się wcześniej i drogą pojedziemy jeszcze w kwietniu." - łot technika! Ciach, prach i skończą przed czasem ;)
m
muff
Kasa poszła na stadion... :(

Przecież przed 2012 na stronie Wrocławskich Inwestycji był plan dodania kolejnego pasa dla drogi i torowiska. Po Euro 2012 sporo inwestycji zostało przyciętych, m.in. Przebudowa Przyjaźni. Jawnie o tym pisano...

Najgorsze jest to, że na WKS nagle kasa się znalazła. Nie jestem fanem tych sportowców, bo widzę jak pseudo-kibice tego klubu niszczą miasto. Słabą reklamę sobie robią, a kasa poszła na nich, a nie na rozwój miasta.

Dla mnie to jest deal breaker jeżeli chodzi o kadencję Prezydenta Dutkiewicza, kolejny głos pójdzie na osobę, która jawnie skrytykuje te działania, nie ważne, czy będzie z PO, czy PiS... Kandydat ma prezentować logiczne myślenie z troską o mieszkańców, często ryzykując utratę budżetu...
L
LOL
Skąd te pociskane mity, że tramwaje tam są przeładowane?
Dodaj ogłoszenie