Cztery rowerowe kontrapasy i trzy podejścia

ZOEZaktualizowano 
To już trzecie podejście do wyboru firmy, która w centrum Wrocławia ma wytyczyć cztery kontrapasy dla rowerzystów. To specjalne pasy na jezdni, po których cykliści mogą jeździć w obu kierunkach (także pod prąd ulicami jednokierunkowymi).

Nowe mają powstać na ulicach: Rybackiej (od Legnickiej do mostu Dmowskiego), Grunwaldzkiej (od Piastowskiej do Reja), Komuny Paryskiej oraz Jedności Narodowej.

Dwa poprzednie przetargi w tej sprawie unieważniono, bo wykonawcy zażądali zbyt wysokiej ceny. Tym razem w przetargu Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta oferty złożyły dwie firmy. Rotomat zaproponował niemal 435 tys. zł, natomiast Elektrotim prawie 514 tys. zł.

Przypomnijmy, że w poprzednim przetargu Elektrotim zażądał ok. 440 tys. zł i ta cena okazała się zbyt wysoka. - Na te inwestycje przeznaczono 330 tys. zł. Zastanawiamy się, czy teraz nie podwyższyć tej sumy - mówi Daniel Chojnacki, oficer rowerowy Wrocławia.

Trwają dyskusje, czy można przeznaczyć na ten cel część pieniędzy, które zarezerwowano na nowe stojaki dla jednośladów czy obniżenie krawężników. Ta sprawa powinna się wyjaśnić w ciągu dwóch dni.

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 8

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

t
tanatoturysta

Po pierwsze ulice nie są jednokierunkowe jak są kontrapasy.Stają sie wtedy dwukierunkowe.
Po drugie nie wolno jeździć kontrapasem w dwóch kierunkach.
Proszę nie pisać bzdur. Jezdnia ma oś wymalowaną linią ciągłą i nie wolno jej przekraczać.
Jeździmy zawsze trzymając się prawej strony jezdni.
Kontrapas to po prostu pas przeznaczony tylko do ruchu rowerów.

t
tanatoturysta

Ścieżki są dla tych co się uczą jeździć na rowerze. Jak ścieżki połączą w całość to będzie sens po nich jeździć. Większość ulic jest równiejszych od ścieżek i nie parkują na nich samochody.
Na dodatek ulice są odśnieżane i zamiatane ze szkieł. Po co autostrady dla kierowców skoro kierowcy nie chcą płacić ? Po co jezdnie skoro kierowcy parkują na chodnikach ?
Po co kursy na prawo jazdy skro tacy jak ty kończ kurs i pitolą głupoty ?
Nawet nie wiesz co to omijanie. Każdy dureń wie, że nie da się ominąć jadącego rowerzysty, ale jak widać durnie też mają PJ i się pieklą że nie są królami na drodze.

a
and

że kontrapasy, które do tej pory widziałem, nie mają odpowiedniej szerokości, ani oznakowania...

Ale pewnie autorowi wszystko jedno, bo co najwyżej na stacjonarnym rowerze jeździ.

w
w.

O ile mi dobrze wiadomo "kontrapas" nie służy do jazdy w obie strony, tylko w stronę przeciwną do kierunku jazdy dozwolonego na drodze jednokierunkowej. Jak się chce pojechać zgodnie z tym kierunkiem, trzeba pojechać prawą stroną jezdni a nie kontrapasem - dlatego ma w nazwie "kontra" i jest zwykle po lewej stronie jezdni...
W obie strony jeździ się ścieżką rowerową.

T
Trzymam kciuki

Pozwólmy rowerzystom dojechać do Rynku. Oni ożywią upadające restauracje, kawiarenki. Co prawda piwa nie zamówią, ale to zawsze klient.

u
ujadacz etatowy

Spytali się ministerstwa, a te odburknęło, że trzeba wydzielić, namalować na jezdni itp.. Pytanie o co się pytali? Czy o kontrapasy, czy możliwość dopuszczenia pod prąd.
Za kilka miesięcy i tak będą nowe rozporządzenia i nie będzie tych cyrków. Ale kasa musi być przejedzona na gadżet. Przypominam, że zeszłoroczny budżet nie został wykorzystany o te 330 tyś na kontrapasy. Kasa nie przeszła na nowy rok , czyli jest to dobry sposób na zmniejszenie kasy wydanej na rowery. A przy obecnie niskim budżecie pozostają ambitne inwestycje malowanie na jezdni, stojaki rowerowe, obniżenie kilku krawężników.

j
jk

330 tysięcy na pasy które pewnie i tak zejdą (jak chociażby pomarańczowe na skrzyżowaniach - wg mnie bardziej przydatne) i po roku konieczne będzie ponowne malowanie?

i tak rowerzyści jeżdżą pod prąd i mają w d.. czy tam są jakieś pasy. nie wystarczy 'nie dotyczy rowerów' pod znakiem zakazu wjazdu?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3