Część parkingów P&R jednak dostępna dla wszystkich. Powód? Małe obłożenie

Celina Marchewka
Celina Marchewka
Zaktualizowano 
Część parkingów P&R jednak dostępna dla wszystkich. Powód? Małe obłożenie Celina Marchewka
Trzy z dziewięciu parkingów "parkuj i jedź", które od 1 maja zamknięte zostały szlabanem, teraz znów są dostępne dla wszystkich chętnych. Miasto policzyło ich obłożenie i doszło do wniosku, że blokady wjazdu nie będą potrzebne, bo każdy się zmieści.

Decyzja o otwarciu dotyczy dwóch parkingów przy Opolskiej, a także jednego obok dworca PKP Wrocław Kuźniki. O tym, że chętnych do parkowania na nich nie ma zbyt wielu, nawet bez montowania szlabanu, pisaliśmy już na początku maja.

Zobacz: Parkingi "Park & ride" puste, ale zamknięte szlabanem

Okazuje się, że po ponad miesiącu od zainstalowania blokady wjazdu, magistrat doszedł do takich samych wniosków i parkingi udostępnił dla wszystkich.

- Zbadaliśmy obłożenie w tych miejscach w maju, dodatkowo wzięliśmy pod uwagę, że zbliża się okres wakacyjny, kiedy samochodów jeździ do miasta mniej. Zapadła decyzja o podniesieniu szlabanów. Cały czas monitorujemy sytuację. Jeśli się ona zmieni i miejsc parkingowych będzie brakowało dla osób uprawnionych do wjazdu, wówczas znów włączymy szlabany - mówi Zbigniew Komar z departamentu infrastruktury i transportu UM we Wrocławiu.

Blokady wjazdu na parkingi "parkuj i jedź" zostały zainstalowane od 1 maja tego roku na 9 z 24 obiektów. Wybrano je na podstawie analizy obłożenia. Celem tego zabiegu było zapewnienie miejsc parkingowych uprawnionym użytkownikom, czyli posiadaczom karty Urbancard, którzy dojeżdżają do centrum Wrocławia z jego obrzeży, bądź miejscowości położonych poza miastem. Z założenia powinni oni zostawić auto na takim parkingu położonym przy największych wlotówkach i przesiąść się na tramwaj lub autobus. Zbigniew Komar ocenia, że szlaban najbardziej potrzebny był na parkingu obok szpitala przy ul. Fieldorfa.

- Wcześniej dostawaliśmy bardzo dużo sygnałów od użytkowników Urbancard, że nie mogą tam zaparkować, ponieważ wszystkie miejsca przez cały czas są zajęte. Doszliśmy do wniosku, że wykorzystują je okoliczni mieszkańcy i osoby, które przyjeżdżają do szpitala i chcą skorzystać z darmowego postoju. Od maja obłożenie w tym miejscu wynosi około 70 procent i wszyscy uprawnieni mogą zostawiać tam samochód - mówi.

Inaczej prezentowała się jednak sytuacja w przypadku parkingów przy Opolskiej i dworcu Wrocław Kuźniki. Tam nigdy zostawianych nie było wielu samochodów. Po zainstalowaniu szlabanów np. przy Opolskiej 32 każdego dnia stawało około 10 aut, chociaż miejsc jest tam wielokrotnie więcej. Ci, którzy nie wjechali, pojazdy zostawiali na pobliskich chodnikach. Teraz po wydaniu pieniędzy na blokady i przeprowadzeniu analizy obłożenia okazało się, że każdy chętny się tam zmieści bez problemu.

ZOBACZ TEŻ:

Groźny wypadek na A4. Autostrada zablokowana

Groźny wypadek pod szkołą. Audi zderzyło się z mercedesem

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 38

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2019-06-19T17:53:50 02:00, Grunt, że pieniądze wydane:

Teraz potrzeba kosztownej analizy eksperckiej, dlaczego tak wyszło. Ale stać nas i damy radę. :-)

BTW, kiedy pojawi się w mieście jakaś stała tęcza, np. na Ostrowie Tumskim?

Daj spokój, jeszcze ciepły jacuś to przeczyta i uzna za świetny pomysł. No i wdroży w ramach realizacji 200 zadań kota Jacusia na 200 dni rezydentury.

G
Gość
2019-06-20T00:54:18 02:00, Pseudonim:

"Po zainstalowaniu szlabanów np. przy Opolskiej 32 każdego dnia stawało około 10 aut, chociaż miejsc jest tam wielokrotnie więcej. Ci, którzy nie wjechali, pojazdy zostawiali na pobliskich chodnikach."

Wystarczył wysyłać ta dzień w dzień SM, która by mandatowała nieprawidłowo zaparkowane auta. Pewnie szybko parking by się zapełnił. Ale niestety takie akcje, tylko w przypadku prywatnego parkingu pod Halą Ludową :(

Żeby CIę wqrwić dodam tyle: wiesz ile codziennie kierowców łąmie zakaz jazdy po buspasie? Zapraszam na Traugutta (w sezonie poza wakacyjnym) zobacz ile samohcodów przejeżdza tym sruspasem pod oknami komendy :D I tak jest w całym Wrocławiu. Przepisy odrealnione stają się martwe.

G
Gość
2019-06-20T00:54:18 02:00, Pseudonim:

"Po zainstalowaniu szlabanów np. przy Opolskiej 32 każdego dnia stawało około 10 aut, chociaż miejsc jest tam wielokrotnie więcej. Ci, którzy nie wjechali, pojazdy zostawiali na pobliskich chodnikach."

Wystarczył wysyłać ta dzień w dzień SM, która by mandatowała nieprawidłowo zaparkowane auta. Pewnie szybko parking by się zapełnił. Ale niestety takie akcje, tylko w przypadku prywatnego parkingu pod Halą Ludową :(

Debilu! System korzystania z tych parkingów jest debilny. Ludzie którzy okazjonalnie są we Wrocławiu i chcą skorzystać z P

G
Gość
2019-06-20T12:39:38 02:00, kierowca bez szans na mpk:

to może jakiś półinteligent który ustawił światła na traugutta w stronę miasta też przeprowadzi teraz dogłębną analizę - najlepiej w terenie tego co zrobił. główna trasa i na cztery sygnalizacje (idiotyzm rodem z wrocławia) stoisz na każdych światłach. zero płynności ruchu, przepustowość na każdym kroku zmniejszona. albo niech się ujawni ten półgłów z imienia i nazwiska, to przekażę na początku roku 1% podatku.

Dołączam się do Twojej prośby w kwestii głupiego 80 metrowego buspasa na Ołąwskiej (vis a vis Przychodni Dobrzyńska) czy o 20m ! (tak, dwudziestometrowym ) buspasie na GLinianej nie wspominając. Chciałbym usłyszeć wyjaśnienia debila który to wymyślił i zatwierdził

G
Gość
2019-06-19T20:04:48 02:00, Gość:

Polak to Pan i nie zniży się do pociągu czy tramwaju, woli do reszty głupieć stojąc w korkach. Ten naród powinien się wytruć do reszty spalinami

2019-06-20T12:56:43 02:00, Gość:

Ludzie chcą, ale nie ma gdzie zaparkować samochodu pod stacjami. Rowerem dzieci nie porozwozisz po szkołach. Wrocław i okolice to komunikacyjny skansen.

Nie podejmuj polemiki z kimś czyim codziennym problemem jest: "jaki dziś rodzaj piwa przyniosę seobie z Fresha po wyjściu z mojego korpo"

To właśnie takie niemyślące masy (albo myślące że wszyscy ludzie żyją wg trójkąta om-praca-zakupy) które czują się życiowo spełnione po odbębnieniu daily, czują się szczęśliwsze na myśl o casual friday, o obowiązkowych korpospędach (jak armagedony na Partynicach, ćwierć-, pół- maratony) nie wspominając. Czują się mocni bo weszli w karby zorganizowanego prez korpo rytmu dnia i wydaje im się że wszyscy żyją tak samo. Niektórzy otwierają oczy jak korporacyjne eldorado się kończy i trzeba coś wykonać samemu.

G
Gość
2019-06-19T22:07:14 02:00, Arek:

Przez cały tydzień dzien w dzień liczyłem auta w ciągu dnia, Max 14 przy Opolskiej. Trochę szkoda kasy na ten system - no ale w końcu ktoś na tym zarobil

2019-06-20T09:18:10 02:00, Gość:

Tak Ci się wydaje, niedaleko na Karwińskiej bez szlabanu parking był ciągle zapełniony minimum w 1/4 po godzinie 8 to już można było zapomnieć o wjechaniu tam, bo nawet na trawniku stawali. Auta stały tam nawet tygodniami nieruszane w tym też jakiś taksiarz. Po zamknięciu szlabanów w dzień jest może połowa i zawsze da się zaparkować.

2019-06-20T13:00:24 02:00, Gość:

"Zawsze da się zaparkować", owszem i stoi kilkanaście samochodów. To po co było budować parking? Zanim go wybudowano było tam klepisko, na którym też stało kilkanaście samochodów...

Właśnie. BYło dobrze, zjebali a teraz chełpią się gestem dobrego wujka.

j
jadejade

Oni kroku w tył. Żadnych ustępstw. Kierowcy mają znać mores. Jakiekolwiek ustępstwa wobec kierowców w sposób fatalny niszczą dotychczasowe osiągnięcia w ich tresurze. Sukces każdego procesu tresury ludzi zależy od stopnia przymuszenia tresowanych osobników do wykonywania idiotycznych poleceń. Uniemożliwienie parkowania na pustym parkingu jest właśnie takim poleceniem.

Ktoś ma wątpliwości ? Wyjaśniam. Klasycznym przykładem udanego procesu tresury jest zakaz korzystania z części drogi, na której ruch jest znikomy, czy wręcz żaden. Na przykład, zakaz, poruszania się po , części drogi nazywanej buspasem, czy tzw. ścieżką rowerową. Te zakazy są wprawdzie idiotyczne i do tego zostały wprowadzone w parze z hasłami "usprawnienia ruchu" , "zapewnienia bezpieczeństwa" , czy ekologii. Skutki, tych zakazów są akurat odwrotne (patrz chociażby ilość wypadków na ul. Traugutta).

Jednakże kierowcy muszą sie to takich zakazów potulnie stosować, stojąc w korkach, produkując jednocześnie ogromne ilości spalin. A, gdy już danemu obiektowi tresury uda się , w końcu opuścić strefę spowolnionego ruchu , to naturalną rzeczą jest, że będzie chciał nadrobić czas stracony w korku. Co zrobi. tresowany obiekt? . Wiadomo, naciśnie pedał gazu! Z kolei nadmierna prędkość jest główną przyczyną wypadków. Są ranni i trupy. A dla KIERUJĄCYCH PROCESEM TRESURY jest to ogromny sukces i radość. Ponadto mają oni kolejny argument o destrukcyjnym wpływie ruchu samochodowego

G
Gość
2019-06-19T22:07:14 02:00, Arek:

Przez cały tydzień dzien w dzień liczyłem auta w ciągu dnia, Max 14 przy Opolskiej. Trochę szkoda kasy na ten system - no ale w końcu ktoś na tym zarobil

2019-06-20T09:18:10 02:00, Gość:

Tak Ci się wydaje, niedaleko na Karwińskiej bez szlabanu parking był ciągle zapełniony minimum w 1/4 po godzinie 8 to już można było zapomnieć o wjechaniu tam, bo nawet na trawniku stawali. Auta stały tam nawet tygodniami nieruszane w tym też jakiś taksiarz. Po zamknięciu szlabanów w dzień jest może połowa i zawsze da się zaparkować.

"Zawsze da się zaparkować", owszem i stoi kilkanaście samochodów. To po co było budować parking? Zanim go wybudowano było tam klepisko, na którym też stało kilkanaście samochodów...

G
Gość
2019-06-19T20:04:48 02:00, Gość:

Polak to Pan i nie zniży się do pociągu czy tramwaju, woli do reszty głupieć stojąc w korkach. Ten naród powinien się wytruć do reszty spalinami

Ludzie chcą, ale nie ma gdzie zaparkować samochodu pod stacjami. Rowerem dzieci nie porozwozisz po szkołach. Wrocław i okolice to komunikacyjny skansen.

C
Ciekawy

Ile kosztowały te szlabany i kto je stawiał ?

k
kierowca bez szans na mpk

to może jakiś półinteligent który ustawił światła na traugutta w stronę miasta też przeprowadzi teraz dogłębną analizę - najlepiej w terenie tego co zrobił. główna trasa i na cztery sygnalizacje (idiotyzm rodem z wrocławia) stoisz na każdych światłach. zero płynności ruchu, przepustowość na każdym kroku zmniejszona. albo niech się ujawni ten półgłów z imienia i nazwiska, to przekażę na początku roku 1% podatku.

G
Gość

Wszystko poprzedzała dogłębna analiza wykonana przez miejskich specjalistów metodą sufitową.

m
mieszkaniec Księża

Od początku było wiadomo, że parking w tym miejscu na Opolskiej to nieporozumienie. Ale niekompetentni urzędnicy wiedzą lepiej. Wybudowali za ciężkie pieniądze parking na kilkaset aut, na którym w porywach stoi ich dziesięć. Płać podatki we Wrocławiu.

G
Gość
2019-06-19T22:07:14 02:00, Arek:

Przez cały tydzień dzien w dzień liczyłem auta w ciągu dnia, Max 14 przy Opolskiej. Trochę szkoda kasy na ten system - no ale w końcu ktoś na tym zarobil

Tak Ci się wydaje, niedaleko na Karwińskiej bez szlabanu parking był ciągle zapełniony minimum w 1/4 po godzinie 8 to już można było zapomnieć o wjechaniu tam, bo nawet na trawniku stawali. Auta stały tam nawet tygodniami nieruszane w tym też jakiś taksiarz. Po zamknięciu szlabanów w dzień jest może połowa i zawsze da się zaparkować.

G
Gość
2019-06-20T07:24:43 02:00, Gość:

Najpierw wydano nasze pieniądze na rzekomą poprawę komunikacji ? i parkingów. A teraz po wydaniu ogromnych kwot, zamyka się je szlabanem . Pytanie, czy to s.......? po co to się robi i jaki jest sens ?

Bo ekonomiczny to nie jest, nie ułatwia jak widać kierowcom, więc jaki ?

Gdybyś z tych parkingów korzystał, wtedy byś wiedział. Przy zamkniętych szlabanach jest zdecydowanie wiecej miejsc, nie nocują tam taksówki i lokalni mieszkańcy.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3