Część mostów nad Widawą już gotowa (ZDJĘCIA)

Weronika Skupin
Na ulicy Sułowskiej kierowcy jadą już nowym mostem Widawskim
Na ulicy Sułowskiej kierowcy jadą już nowym mostem Widawskim Fot. Paweł Relikowski
Udostępnij:
Kierowcy jeżdżą już nowym mostem Widawskim, a tymczasowy został rozebrany. Natomiast najmniejszy postęp prac przy Widawie jest na mostach Krzywoustego.

Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych (DZMiUW) zakończył przebudowę mostu Widawskiego nad Widawą, w ciągu ul. Sułowskiej. Ruch został już wcześniej przełożony na nowy most, a potem firma wybrana przez ZDiUM rozpoczęła rozbiórkę tymczasowej przeprawy. Tymczasowy most był używany przez kierowców na czas przebudowy mostu Widawskiego.

A co z pozostałymi mostami nad Widawą?

DZMiUW prowadził przebudowę pięciu mostów, w tym Strachocińskiego i przeprawy kolejowej obok niego (mosty w ciągu ul. Swojczyckiej i Strachocińskiej). Ta inwestycja została także zakończona. Inwestor czekał jedynie na otwarcie ul. Miłoszyckiej. Przy okazji zostało przebudowane nabrzeże w tej okolicy.

Były liczne opóźnienia w budowie kolejnego mostu - Pęgowskiego. Tu prace prowadzi firma Mota Engil. W sierpniu 2015 roku przeniesiono ruch na most tymczasowy i rozpoczęły się prace. Wtedy oficjalnie podawano, że ich koniec jest planowany na grudzień 2016 roku.

Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych informował nas pod koniec ubiegłego roku, że prace wstrzymano zimą ze względu na niesprzyjające warunki atmosferyczne i niskie temperatury. Bo wymagały dodatnich temperatur, dlatego przewidywany termin oddania mostu Pęgowskiego do użytku przesunął się z końca ubiegłego roku na maj tego roku. Wtedy najwcześniej pojedziemy przeprawą.

Wśród budowanych pięciu mostów, najmniej zaawansowana jest realizacja północnej jezdni mostów Krzywoustego. Kierowcy jadą tylko południową jezdnią (tą prowadzącą w kierunku centrum miasta), gdzie mają po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Tu daty zakończenia prac się przesuwały.

- Termin udostępnienia dla ruchu tej części mostu to przełom maja/czerwca 2017 r. W najbliższym czasie nie przewiduje się zmian w istniejącej organizacji ruchu. Obecnie ruch odbywa się po nitce południowej mostu - mówiła nam zimą tego roku Agnieszka Piwowarczyk z Działu Projektu Banku Światowego DZMiUW. Dziś potwierdza, że ten termin jest aktualny, nie ma na razie informacji o aneksowaniu nowego.

Budowa pięciu nowych mostów związana jest z Modernizacją Wrocławskiego Węzła Wodnego. W ramach tej inwestycji zaplanowano też remont zniszczonego podczas powodzi w 1997 r. przelewu na kanale ulgi Odra-Widawa (tzw. tamka betonowa) wraz z rozbudową koryta kanału i remontem przepustu melioracyjnego.

Zaprojektowano też nowe wały w rejonie Swojczyc i Kowal oraz prace drogowe związane z przebudową istniejącej infrastruktury.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
wuja
zróbcie wreszcie te remonty bo przez to od kilku lat stoję w korkach, a nie lubię...;-)
D
DTR
Ja napiszę inaczej. Dlaczego w tym kraju przy przebudowie nie wywali się studzienek poza jezdnię? Czy to takie ciężkie? A tak w przyszłym roku czeka nas kolejny remont samej studzienki. Za dwa lata w tym miejscu na łączeniu asfaltów będziemy niszczyć nasze zawieszenie bo powstaną różnice wysokości. Za 3 lata kolejny remont w tym samym miejscu bo będzie trzeba to wyrównać itd itp.

A niech któryś z nas spróbuje wyegzekwować z ubezpieczenia odszkodowanie za niszczenie zawieszenia.
g
gonzp
piszcie sobie o bzdetach czy fajna dupa z twarzy,
ale czy ktoś z was jechał tym mostem na Widawie??? Na dzień dobry studzienka jest kilka cm zagłębiona pod poziomem asfaltu. czy naprawdę w tym kraju nie da się zrobić normalnych studzienek??? Równo z asfaltem?
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie