Jak piszą pomysłodawcy: "SUMP, czyli Plan Zrównoważonej Mobilności to długoterminowa strategia, która ma zapewnić zbilansowany rozwój wszystkich środków transportu. Plan ma dwie części – operacyjną, której realizacja jest przewidziana do 2030 r. i strategiczną – do 2035 r. Głównym założeniem jest oparcie komunikacji na transporcie szynowym z węzłami przesiadkowymi, którego uzupełnieniem ma być transport autobusowy. Wzrosnąć ma znaczenie pieszych i rowerzystów. Wreszcie poprawie ma ulec dostęp do transportu dla wszystkich mieszkańców regionu."
Ulga czy bubel?
- Plan zrównoważonej mobilności dla Wrocławia przyczyni się do sparaliżowania miasta, ale też będzie prowadził do utrudnień ruchu w gminach ościennych – mówi wrocławski radny Robert Grzechnik. - Ten dokument jest w mojej ocenie po to, aby dać prezydentowi przyzwolenie od Rady Miasta na pogłębianie paraliżu transportowego. Rekomenduje on antysamochodowe działania, takie jak: rozszerzanie stref płatnego parkowania, zamykanie i zwężanie ulic, czy zmniejszanie ilości miejsc parkingowych, nie tylko na terenie Wrocławia, ale także w gminach ościennych - dodaje radny klubu Prawo i Sprawiedliwość.
Obecnie dokument jest przedłożony pod obrady rad wszystkich 38 gmin (w tym 37 z województwa dolnośląskiego i jednej z województwa opolskiego). Następnie, w trzecim kwartale 2022 r. rozpocznie się etap wdrażania planu. - Trzeba zauważyć, że w rzeczowe rozwiązania i analizy w nim zawarte, wpleciono szkodliwe zmiany, które są dla mnie kluczowe, dla decyzji o jego odrzuceniu – konkluduje Robert Grzechnik.
Kolejne emocje mieszkańców Wrocławia wzbudza planowane rozszerzenie strefy płatnego parkowania na obszarze osiedla Gajowice. Już wkrótce mogą stanąć tam parkomaty. - To nic więcej jak kolejny skok na pieniądze tamtejszych właścicieli aut – podkreśla radny Grzechnik. - We Wrocławiu od lat brakuje miejsc parkingowych, a Magistrat w charakterystyczny dla siebie sposób, rozwiązuje ten problem. Zamiast budować nowe miejsca, redukuje te już istniejące, równolegle umożliwiając radom osiedli wnioskowanie o rozszerzenie stref płatnego parkowania, zdając sobie doskonale sprawę, że zdesperowani mieszkańcy, którzy nie mają gdzie zaparkować, sami poproszą o wprowadzenie opłat. Dzięki temu, zamiast wydawać pieniądze na potrzebną mieszkańcom infrastrukturę, jeszcze głębiej sięga się do ich portfeli, mówiąc że to na ich prośbę – podsumowuje.
Co jeszcze na na 54. RSM?
W czwartek wrocławscy radni zagłosują także nad wyrażeniem zgody na połączenie spółek komunalnych polegające na przejęciu „Stadion Wrocław” Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przez „Wrocławski Klub Sportowy Śląsk Wrocław” Spółkę Akcyjną, podejmą decyzję w sprawie programu polityki zdrowotnej pod nazwą „Zabezpieczenie płodności na przyszłość u mieszkańców Wrocławia chorych onkologicznie na lata 2022-2024” oraz uchwały w sprawie podania do publicznej wiadomości informacji o zamiarze i przyczynach połączenia instytucji kultury Wrocławskiego Instytutu Kultury i Klubu „Pod Kolumnami” we Wrocławiu, zamiarze i przyczynach połączenia instytucji kultury Ośrodka Postaw Twórczych i Centrum Kultury „Zamek” we Wrocławiu i o zamiarze i przyczynach połączenia instytucji kultury Strefy Kultury Wrocław i Ośrodka Działań Artystycznych „Firlej” we Wrocławiu.
W piątek (24 czerwca) w dniu święta patrona Wrocławia św. Jana Chrzciciela odbędzie się uroczysta sesja Rady Miasta Wrocławia, podczas której zostanie wręczony Tytuł Honorowego Obywatela Wrocławia „Civitate Wratislaviensi Donatus" oraz Nagrody Wrocławia i Nagrody Prezydenta Wrocławia. Więcej szczegółów: LINK
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?