Czeka nas paraliż na polsko-czeskiej granicy?

sz
1 grudnia uruchomiony zostanie nowy systemu poboru opłat drogowych w Czechach, a połowa polskich ciężarówek (pojazdów powyżej 3,5 tony) nie jest na to gotowa. Istnieje ryzyko, że na polsko-czeskiej granicy dojdzie do totalnego paraliżu.

Choć z badań wynika, że pond 90 proc. przewoźników wie o konieczności zarejestrowania i zainstalowania nowego urządzenia pokładowego, to do 20 listopada br. zrobiło to 53 tys. polskich ciężarówek, a 65 tys. pojazdów nadal nie zostało zgłoszonych przez przewoźników.

Większość z nich liczy na zarejestrowanie się podczas pierwszej podróży do Czech. Warto jednak pamiętać, że szacunkowy czas oczekiwania może wynieść nawet 10 godzin, a korek ciężarówek oczekujących na wjazd do Czech może osiągnąć długość kilkunastu, a może nawet i kilkudziesięciu, kilometrów. To może skuteczni sparaliżować ruch na przejściach granicznych.

Za brak nowego urządzenia do naliczania opłat drogowych przewoźnikowi grozi mandat w wysokości do 16 tys. zł.

Czesi przygotowują się do tej sytuacji. Na sześciu przejściach granicznych przez całą dobę pracują koordynatorzy, których zadaniem jest jak najszybsze dokonanie rejestracji i instalacji nowej jednostki pokładowej u zagranicznych przewoźników.

Koordynatorów w kamizelkach odblaskowych z logo MYTOCZ można spotkać na trzech przejściach z Polską:

  • Bohumín – Gorzyczki,
  • Český Těšín – Cieszyn,
  • Náchod - Kudowa Zdrój.

Dodatkowo utworzono 15 mobilnych punktów rejestracji, które poruszają się na przejściach granicznych i są czynne całą dobę. Wprowadzono również 11 dodatkowych miejsc stacjonarnych na wybranych przejściach granicznych, które w sposób ciągły prowadziły rejestrację.

Czeka nas paraliż na polsko-czeskiej granicy?

Podstawowe zasady funkcjonowania opłat drogowych w Czechach pozostają bez zmian. Przewoźnicy powinni się zarejestrować i wymienić dotychczasową jednostkę pokładową we wszystkich pojazdach o DMC powyżej 3,5 tony, których używają do transportu na terenie Czech. Wysokość opłaty zależy od rodzaju pojazdu i odległości przejechanej po drogach płatnych.

Dopłaty do cen energii

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

q
qwre

Nie rejestrują bo nie nie jadą przez Czechy.

Kto, mając linię do Niemiec, Francji czy dalej, kupuje winietę na Czechy?

G
Gość

"SZ"- następny tytuł ze znakiem zapytania: potężna eksplozja intelektu w GW?

T
Tiry na Tory

Być może dzięki temu będzie mniejszy ruch TIRów które są zakałą autostrad

G
Gość

Artykuł na miarę słynnej imprezy na skwerku.

G
Ghhh

Normalne firmy zarejestrowały a dziadtransy liczą na drapane

Jak zwykle

Dodaj ogłoszenie