Istnieje wiele komunikatorów wykorzystywanych przez internautów na co dzień. Dość często zdarza się, że pracownicy danej firmy samodzielnie przenoszą prywatne korzystanie z danego komunikatora do firmy, wdrażając taką platformę do codziennej pracy, często bez powiadamiania o tym swojego pracodawcy. Zjawisko to nazywane jest "Bring Your Own Service". Niesie ze sobą nowe ryzyka dla bezpieczeństwa informatycznego przedsiębiorstwa - zarówno techniczne, jak i prawne- ostrzegają eksperci z firmy Safetica. Jednocześnie tłumaczą, że można je "znacząco zniwelować". Wymieniają tutaj polityki bezpieczeństwa, szkolenia czy dedykowane rozwiązania DLP.
- Ten rodzaj komunikacji i transmisji danych jest wygodny i ma wyraźne zalety, dlatego firmy zamiast zakazywać tego typu działań, powinny wskazać bezpieczny dla firmy komunikator, a następnie ustalić zasady korzystania z niego i odpowiednio przeszkolić w tym zakresie swoich pracowników- komentuje Mateusz Piątek z product manager Safetica w DAGMA Bezpieczeństwo IT, cytowany w komunikacie.
Jak podpowiadają eksperci, przy wyborze komunikatorów firmowych warto wybierać te, w których dane nie są przechowywane w sposób ciągły. Jeśli bowiem są one dostępne z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie dla każdego pracownika, pracodawca traci nad nimi kontrolę, a ryzyko wycieku drastycznie rośnie. - Kluczowe jest wybranie narzędzi, które pozwali kontrolować dostęp, np. poprzez dwuskładnikowe uwierzytelniania- wyjaśniono.
Sprawdź jak nieuczciwi sprzedawcy oszukują w lokalach gastro...
Jednocześnie odradzają stosowania w firmach komunikatorów, przeznaczonych do użytku „domowego”, ponieważ, jak wskazano, tego typu aplikacje mogą znajdować się na prywatnych smartfonach i komputerach, ale nie na firmowych laptopach. Wyjątkiem może być wyłącznie komunikacja z klientami, realizowana za pośrednictwem popularnych mediów społecznościowych. Nadal jednak konieczne jest skonfigurowanie w takich sytuacjach dodatkowego zabezpieczenia dostępu, w postaci dwuskładnikowego uwierzytelniania oraz korzystanie z odpowiednich narzędzi do zabezpieczania danych przed wyciekiem.
Co 4 minuty ktoś zastrzega dokument
Telefoniczne i internetowa oszustwa, w ramach których przestępcy podszywając się pod znaną firmę lub instytucję, próbują wyłudzić od konsumenta jego dane osobowe lub inne wrażliwe informacje to już prawdziwa plaga. Konsumenci muszą być ostrożni, bo podanie numeru PESEL lub innych poufnych danych nieznanej osobie, może zakończyć się niechcianym długiem. Podobny scenariusz czeka nas w przypadku zgubienia bądź kradzieży dokumentów, chyba że pilnie je zastrzeżemy, czego świadomych jest coraz więcej osób.
W którym województwie najwięcej zapłacisz za paliwo? [RANKIN...
Tylko w II kwartale 2021 r. do systemu Dokumenty Zastrzeżone zgłoszono ponad 37 tys. sztuk nowych dokumentów- wynika z najnowszego raportu infoDOK. Co ważne, nawet w sytuacji, gdy bardzo szybko zareagujemy i zastrzeżemy swój dowód, warto sprawdzić, czy nasze dane nie dostały się w niepowołane ręce.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Garmin Venu Sq 2 Music Brzoskwiniowy (100270011)
NADGARSTKOWY CZUJNIK TĘTNA Zegarek stale mierzy tę…
kup teraz

Huawei Watch GT3 Pro Elite 46mm Srebrny
Wysokowydajny inteligentny zegarek z tytanowym kor…
kup teraz

Apple Watch 8 Cellular 41mm Grafitowy z opaską sportową w kolorze...
apple watch series 8 olśniewa dużym niegasnącym wy…
kup teraz

Huawei Watch GT 3 46 mm Active Czarny
Zachwyca designem i klasyczną estetyką, zapewniają…
kup teraz

Amazfit GTS 4 mini Czarny
Amazfit GTS 4 Mini Kompaktowy i pełen mocy Ultra p…
kup teraz

Withings ScanWatch (HWA09-model 1-All-Int)
Withings ScanwatchPierwszy hybrydowy smartwatch z …
Strefa Biznesu - Kara dla Raiffeisen International