Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Co z remontem wiaduktu na ul. Boya-Żeleńskiego?

Weronika Skupin
Weronika Skupin
Przemyslaw Wronecki
Co miasto zrobi z wiaduktem na ul. Boya-Żeleńskiego – jedną z niewielu dróg prowadzących na Karłowice? To skandal, że jest tam ruch wahadłowy, wystarczy dosłownie tydzień prac by zrobić z tym porządek i poszerzyć wiadukt, a ludzie stoją tam codziennie w gigantycznych korkach i tracą czas i pieniądze – pisze do nas Czytelnik Piotr. Sprawą zajęła się reporterka Gazety Wrocławskiej Weronika Skupin.

Wiadukt na ul. Boya-Żeleńskiego rzeczywiście jest bardzo wąski, dlatego ruch odbywa się tam wahadłowo. O poszerzenie wiaduktu od lat apelują okoliczni mieszkańcy i kierowcy, który chcą się dostać z pl. Kromera na Karłowice i w przeciwnym kierunku.

Konstrukcja należy nie do miasta, a do Polskich Kolei Państwowych. Te w styczniu ubiegłego roku zapowiedziały duży remont. Tak wtedy pisaliśmy: "Kolejarze od lat powtarzali, że na potrzeby pociągów ta konstrukcja w zupełności wystarcza. Dlatego nie było żadnych planów jego przebudowy- aż do teraz. Światełko w tunelu pojawiło się w związku z planowaną modernizacją linii kolejowej Wrocław - Oleśnica.".

Teraz wiadomo więcej w tej sprawie. Zanim jednak wiadukt zostanie poszerzony, czeka go drobny "lifting".

– Na wiadukcie kolejowym nad ul. Boya-Żeleńskiego zostaną przeprowadzone w tym roku prace remontowe. Będą uzupełnione wyszczerbienia – mówi Mirosław Siemieniec z PKP PLK. Uszkodzenia będą załatane od strony al. Kromera, powstały one głównie w wyniku kolizji z przejeżdżającymi ciężarówkami. Drobny remont przejdzie też strop: zostanie odtworzona otulina zdarta przez przejeżdżające samochody z przekroczoną dopuszczalną wysokością. Zostaną także pomalowane barierki na wiadukcie. – Prace zamierzamy wykonać do października – informuje Mirosław Siemieniec.

W przyszłości wiadukt przejdzie większy remont i będzie poszerzony. Ale mimo że PKP mówią o konkretnych planach (będzie dokumentacja przedprojektowa), to przebudowę określają jako "ewentualną". Konkretne daty nie padają. – Ewentualna, przyszła przebudowa wiaduktu nad ul. Boya-Żeleńskiego wiąże się z realizacją planowanego projektu "Prace na linii kolejowej nr 143 na odcinku Kluczbork – Oleśnica – Wrocław Mikołajów", na której położony jest ten wiadukt. Obecnie kończymy opracowywanie dokumentacji przedprojektowej, która da podstawy dla określenia zakresu robót oraz kosztów związany z pracami na tej linii – wyjaśnia Mirosław Siemieniec.

Będzie uwzględniona, jak to określają PKP, "sytuacja w otoczeniu". Siemieniec podaje przykład przebudowy wiaduktów nad ul. Starogroblowa i Grabiszyńską w ramach modernizacji linii Wroclaw – Poznań, gdzie 60 proc. prac to zakres służący głównie komunikacji miejskiej. PKP nie tylko wyremontuje konstrukcję na potrzeby własne, ale w interesie kierowców poszerzy prześwit pod nią.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska