Karty Urbancard Edu, to jeden z elementów większego projektu. Karty w teorii miały ułatwić wrocławskim uczniom korzystanie z bibliotek. Rodzice za to widzieliby oceny uczniów i ich obecność na lekcjach. Wszystko miało być już gotowe. W 2012 roku zbierano dane od uczniów, każdy z nich musiał sobie także zrobić zdjęcie. System miał ruszyć w tym roku szkolnym. Kart jednak ciągle nie ma.
Dlaczego? - Ze względu na etapowe uruchamianie modułów oraz dodatkowe uzgodnienia z Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych wydanie kart zostało przesunięte w czasie - mówi Anna Bytońska z wrocławskiego magistratu. Urzędnicy właśnie uzgodnieniami z GIODO i zmienieniem kolejności uruchomiania kolejnych etapów projektu tłumaczą opóźnienie.
Prace uruchomienia Zintegrowanego Systemu Zarządzania Wrocławską Oświatą rozpoczęły się we wrześniu 2012. Wszystkie moduły, czyli części systemu są uruchamiane etapami.
- Do końca 2013 roku uruchomiono w 238 jednostkach usługi: portal oświatowy, globalny rejestr jednostek, sekretariat, nabór elektroniczny, kadry, ewidencja i utrzymanie nieruchomości, arkusz organizacyjny, wrocławski system biblioteczny - mówi Anna Bytońska.
W ramach tego projektu szkoły były wyposażane w sprzęt elektroniczny, np. komputery, telefony VOIP.
Urzędnicy obiecują, że jeszcze w tym roku szkolnym, w ciągu kilku miesięcy pierwsze karty Urbancard Edu powinny trafić w końcu do uczniów.
Formalnie całość inwestycji stanowią dwa unijne projekty, których wartość wynosi w sumie 28,5 mln zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?