Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Co się dzieje z budową linii tramwajowej na Nowy Dwór?

Redakcja
Korki na ulicy Strzegomskiej w kierunku Nowego Dworu to codzienność. Czy budowa linii tramwajowej pozwoli rozwiązać ten problem?
Korki na ulicy Strzegomskiej w kierunku Nowego Dworu to codzienność. Czy budowa linii tramwajowej pozwoli rozwiązać ten problem? Fot. Janusz Wojtowicz / Polskapresse
Na jakim etapie jest postępowanie przetargowe ws. tramwaju na Nowy Dwór? – pyta nasz Czytelnik Robert Zieliński. W tej sprawie trzymamy rękę na pulsie. Trasa jest obecnie projektowana, co musi potrwać łącznie około roku. Kiedy ruszy budowa i za ile lat dojedziemy tramwajem na Nowy Dwór? Odpowiedzi na te pytania szukała reporterka Gazety Wrocławskiej Weronika Skupin.

Przetarg na zaprojektowanie linii tramwajowej prowadzącej na Nowy Dwór, ogłoszono w marcu tego roku. Umowę podpisano później, bo w maju. Projektowaniem trasy zajmuje się firma Schuessler-Plan Inżynierzy z Warszawy. Projektowanie ma trwać maksymalnie 13 miesięcy, a więc gotowy projekt będzie gotowy w wakacje przyszłego roku. W gestii projektanta leży też uzyskanie wszystkich potrzebnych zgód środowiskowych.

Jesienią przyszłego roku teoretycznie będzie można rozpisywać przetarg na budowę trasy. Teoretycznie, bo projekt będzie gotowy, ale konieczne są jeszcze pieniądze. Po pierwsze, realizację tego zadania w wieloletnim planie wydatków miasta zapisano na lata 2018-2019, po drugie – postaramy się o unijną dotację dla przedsięwzięcia.

Najprawdopodobniej właśnie według planu – w latach 2018-2019 a najpóźniej do 2020 roku toczyć się będzie budowa trasy na Nowy Dwór. By poprowadzić ją w planowanym miejscu, konieczne jest m.in. przejęcie działek od PKP w ramach specustawy drogowej na potrzeby wydania Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej (tzw. ZRID, jeden z najważniejszych do załatwienia dokumentów).

TĘDY POPROWADZI TRASA TRAMWAJU NA NOWY DWÓR
Pętla tramwaju znajdzie się na Nowym Dworze w miejscu działek ROD Tysiąclecia, czyli między Rogowską, Strzegomską, torami kolejowymi i Ślęzą.

Następnie tramwaj pojedzie tak jak dziś autobus: środkiem ul. Strzegomskiej. I tak aż do Gądowianki. Od Gądowianki do wiaduktu nad torami kolejowymi w pobliżu dawnego Pafawagu (Wrocławski Park Przemysłowy), tramwaj pojedzie obok jezdni wzdłuż ul. Strzegomskiej. Między tymi wiaduktami powstanie kolejny w pobliżu Wyższej Szkoły Bankowej. Ten wiadukt będzie najpoważniejszą częścią inwestycji.

Następnie tory tramwajowe połączą się z tymi istniejącymi, czyli z pętlą Wrocławski Park Przemysłowy i odcinkiem torowiska wzdłuż ul. Robotniczej. Prowadzi ono dziś do ul. Śrubowej i tam tramwaj zakręca na pl. Strzegomski. Tramwaj z Nowego Dworu pojedzie jednak prosto, do pl. Orląt Lwowskich.

Od ul. Śrubowej do Smoleckiej tramwaj pojedzie równolegle do ul. Robotniczej, a dalej prosto przez tereny PKP. Torowisko pobiegnie drogą przy Domarze, która prowadzi na parking przy dawnym Dworcu Marchijskim. Tamtędy tramwaj wjedzie na pl. Orląt Lwowskich i tu połączy się z istniejącym torowiskiem na Podwalu.

Czytaj więcej: Tędy pojedzie tramwaj na Nowy Dwór (FILM)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska