Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Co dalej ze wschodnią obwodnicą Wrocławia? Mieszkańcy tracą cierpliwość

Malwina Gadawa
Malwina Gadawa
Wizualizacja inwestora
Rada Osiedla Ołtaszyn przyjęła uchwałę, w której zwraca się do władz samorządowych o jak najszybsze dokończenie wschodniej obwodnicy Wrocławia. Radni zwracają uwagę na " krytyczną sytuacją komunikacyjną w południowych rejonach miasta" i proszą władze, aby wzięły pod uwagę sytuację kilkudziesięciu tysięcy osób, które mieszkają w tej części Wrocławia.

Rada Osiedla Ołtaszyn nie ukrywa zniecierpliwienia procedurami związanymi z wyznaczeniem przebiegu południowego odcinka wschodniej obwodnicy Wrocławia - z Żernik Wrocławskich do Bielan. Dlatego przyjęto wczoraj (tj. w poniedziałek 11 grudnia) uchwałę, w której rada zwraca się do władz samorządowych o jak najszybsze dokończenie wschodniej obwodnicy Wrocławia. Radni zwracają uwagę na " krytyczną sytuacją komunikacyjną w południowych rejonach miasta" i proszą władze, aby wzięły pod uwagę sytuację kilkudziesięciu tysięcy osób, które mieszkają w tej części Wrocławia. Mieszkańcy chcą, aby władze województwa jak najszybciej zakończyły procedury i w trybie pilnym wybrały wykonawcę południowego odcinka wschodniej obwodnicy Wrocławia.

Tymczasem władze województwa cały czas czekają na wydanie decyzji środowiskowej przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska. Termin wydania decyzji był już kilka razy przesuwany. Teraz decyzja środowiskowa dla południowego odcinka ma być wydana do końca roku. Jak informuje Jerzy Michalak, członek zarządu województwa, cała sprawa się przeciąga, bo Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska rozpatruje kilkaset uwag do wniosku.

Władze województwa uważają, że najlepszym rozwiązaniem jest budowa zgodna z pierwotnymi projektami, a więc przez Wysoką. Proponują wybudowanie trasy we wgłębieniu z rondem (widocznym na wizualizacji), dzięki któremu mieszkańcy Wysokiej będą mogli wjechać na wschodnią obwodnicę Wrocławia.

Droga ma mieć po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. W miejscowości Wysoka jezdnia będzie przebiegać we wgłębieniu otoczonym ekranami o wysokości nie wyższej niż 1,6 metra. W przestrzeni wzdłuż drogi wybudowane zostaną dodatkowe miejsca parkingowe. Nad jezdnią zostanie wybudowana kładka pozwalająca na bezpieczne przemieszczanie się mieszkańców.

Z przebiegiem obwodnicy przez Wysoką nie zgadzają się natomiast mieszkańcy tej miejscowości.

CO Z PÓŁNOCNYM ODCINKIEM OBWODNICY?
Obecnie trwają prace nad zaprojektowaniem odcinka obwodnicy z Łanów do Długołęki. Firma, która wykona projekt i zbuduje drogę, to przedsiębiorstwo Strabag. W przyszłym roku mają się rozpocząć prace. Koszt budowy 10-kilometrowego odcinka trasy to około 105 mln zł. Droga będzie miała po jednym pasie w każdym kierunku z chodnikiem oraz ścieżką rowerową. Droga poprowadzi od ronda, gdzie obecnie kończy się odcinek z Iwin do Łanów. Trasa pobiegnie po wschodniej stronie Kiełczówka, dalej między miejscowościami Kiełczów (po zachodniej stronie drogi), a Piecowice i Śliwice (po wschodniej).

ZOBACZ TAKŻE: ZAGADKI I TAJEMNICE WROCŁAWIA

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska