Nasza Loteria

Co dalej z promem z Brzegu Dolnego? "Oby nie poszedł na złom"

Malwina Gadawa, x-news
fot. Tomasz Hołod/Janusz Wójtowicz/Paweł Relikowski
"Oby prom nie poszedł na złom" - mówili pracownicy przeprawy promowej w Brzegu Dolnym, żegnając się ze statkiem. Prom przestał kursować, gdy w Brzegu otwarto nowy most nad Odrą. Co dalej z promem?

Statek czeka na decyzję w sprawie swej przyszłości. Na razie jest zacumowany w miejscowości Wały. Tam spędzi zimę, a w tym czasie zarząd powiatu wołowskiego, w porozumieniu z gminą Brzeg Dolny, podejmie decyzję co do jego dalszych losów.

- Od początku rozważana jest przede wszystkim koncepcja turystycznego wykorzystania jednostki jako atrakcji Brzegu Dolnego. Sam prom w mojej ocenie powinien być jednym z elementów całościowej koncepcji wykorzystania Odry, której wciąż brak - mówi wicestarosta Grzegorz Łyczko. - Tak czy inaczej, chcąc wykorzystać w przyszłości prom, trzeba już teraz zadbać o jego utrzymanie w dobrym stanie technicznym, bo - jak wiadomo - przedmioty nieużywane psują się najszybciej.

Wcześniej wśród mieszkańców powiatu i samorządowców pojawiła się głosy, że na promie można zrobić restaurację, kawiarnię, czy małe muzeum.

Wicestarosta dodaje, że nic nie jest jeszcze przesądzone i każdy pomysł jest na wagę złota. - Odbieramy niespodziewanie dużo telefonów z pytaniami "Co dalej z promem?" albo wręcz z podpowiedziami, jak go wykorzystać. Nie wszystkie pomysły są realne, ale dobre pomysły zbieramy – mówi Łyczko.

Ile kosztowało utrzymanie promu do tej pory? Powiat wołowski dopłacał do jego funkcjonowania 200 tys. zł rocznie. Pozostałą część pieniędzy członkowie spółdzielni socjalnej pozyskiwali ze sprzedaży biletów. Urzędnicy szacują, że teraz utrzymanie promu kosztowałoby około 300 tysięcy rocznie. Dlatego chcą znaleźć pomysł, by prom na siebie zarabiał.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jan
Przed wojna taki prom byl w Urazie, Dlaczego nie mogl by tam wrocic.
G
Gość
to teraz będą czekać w kolejce na prom :-p
q
q
na pół godziny. Jak wg Ciebie wpłynie to na rozładowanie korków?
m
miś
Ci co zaakceptowali projekt mostu Rędzińskiego, niech teraz zafundują mieszkańcom Maślic i Rędzina połączenie promowe między dwoma osiedlami.
w
wrocławianiN
Powinien wraz załogą być przetransportowany do Wrocławia i wykorzystywany w miejscu gdzie w przyszłości powstanie Most Wschodni z torowiskami tramwajowymi.
Ułożenie kilkuset metrów drogi tymczasowej z płyt betonowych od Olszewskiego do Odry i od Odry do Na Grobli lub lepiej do Międzyrzeckiej nie powinno być dla władz Wrocławia problemem. Z pewnością takie rozwiązanie zmniejszyłoby korki w tej części miasta bo część ruchu samochodów osobowych byłaby przeniesiona poza rejon placu Grunwaldzkiego i go po prostu omijała.
k
kl
Prom powinien zostać przewieziony do Ścinawy gdzie w przyszłym roku rozpocznie się remont mostu!!!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska