Co dalej z obwodnicą śródmiejską? Są plany, nie ma pieniędzy na budowę

Jerzy Wójcik
Jerzy Wójcik
Wrocław, obwodnica śródmiejska kończy się dziś tu za mostem nad ulicą Żmigrodzką fot. Paweł Relikowski
Budowa mostu Wschodniego (tzw. Alei Wielkiej Wyspy) to nie koniec planów związanych z rozbudową obwodnicy śródmiejskiej. Urząd miejski wciąz chce w przyszłości przedłużyć trasę do al. Jana III Sobieskiego. Problem w tym, że projekt - na razie niewielkiego odcinka Żmigrodzka - Kamieńskiego leży w szufladzie i nic nie wskazuje na to, żeby nagle pojawiły się pieniądze na budowę. A deklaracja rzecznika prezydenta Dutkiewicza, jakoby finanse na drogę znalazły się w budżecie na 2014 są mało wiarygodne.

W planach miasta obwodnica połączy się z ulicą Krzywoustego optymalnie z dwóch stron. Zarówno od ulicy skrzyżowania ul. Paderewskiego z ul. Mickiewicza - dokąd dotrze most Wschodni - zostanie poprowadzona nowa jezdnia, jak i od strony ulicy Żmigrodzkiej, gdzie teraz kończy się trasa.

- Najpierw wybudujemy odcinek do ulicy Kamieńskiego. Mamy już gotowy projekt trasy - mówi Marek Szempliński, rzecznik prasowy Wrocławskich Inwestycji, miejskiej spółki, która zajmuje się robudową obwodnicy.

Później przyjdzie kolej na fragment od Kamieńskiego do al. Sobieskiego. Udało nam się ustalić, że niebawem mają rozpocząć się pierwsze prace. Oczywiście nie budowalne, ale projektowe.

Oba odcinki mogą powstać w ciągu najbliższych pięciu lat. Wszystko zależy od tego, czy miasto zdobędzie fundusze na realizację. Teraz w budżecie pieniędzy na te inwestycje nie ma. Przypomnijmy, że według szacunków odcinek Żmigrodzka - Kamieńskiego może kosztować nas ok. 30 mln złotych - kolejny odcinek do Krzywoustego - nawet dziesięć razy więcej.

Warto dodać, że rok temu Paweł Czuma, rzecznik przydenta zapewnił, że gotówka na budowę obwodnicy do Kamieńskiego znajdzie się w budżecie na 2014 rok, a może wcześniej - WROCŁAW - CO Z OBWODNICĄ ŚRÓDMIEJSKĄ - CZYTAJ TU
Dopiero po zrealizowaniu tych odcinków, przyjdzie czas na budowę ostatniej części - czyli drogi łączącej most Wschodni i ul. Krzywoustego. Choć w tej sprawie dziś urząd nie chce składać żadnych deklaracji. Urzędnicy mówią, że na razie jest na to za wcześnie.

W przypadku tego odcinka problem polega też na tym, że miasto nie ma terenów, przez które trasa miałaby przejść. Urząd musiałby je odkupić. Do tego w "korytarzu", gdzie w przyszłości ma przejść droga, stoją różne zabudowania. To komplikuje sprawę.

Przypomnijmy, że fakt iż most Wschodni ma kończyć się na ul. Mickiewicza to jeden z argumentów Akcji Park Szczytnicki za tym, by blokować inwestycję. Ich zdaniem, przez to że trasa dotrze tylko do Mickiewicza, dojdzie do tego że samochody rozjadą się po tzw. Wielkiej Wyspie. Gdyby obwodnica została poprowadzona dalej, to takiego kłopotu by nie było. Jednak w urzędzie miejskim przyznają, że na Wielkiej Wyspie jest też grupa mieszkanców, która - uwaga - zgadza się na budowę mostu Wschodniego, ale nie zgadza się na rozbudowę do ul. Krzywoustego.

To nie wróży nic dobrego połączeniu tzw. Wielkiej Wyspy z ul. Krzywoustego...

Flesz: Wegańskie ubrania. Made in Poland

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 72

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

A
Adam

Chyba ktoś już całkiem zapomniał o obwodnicy. Odcinek od Żmigrodzkiej do Krzywoustego jest konieczny w trybie pilnym bo niedługo północny wschód miasta stanie w wiecznym korku a nie zapowiada się jego ukończenie. Po co było budować wiadukt nad Żmigrodzką za grube miliony skoro nikt z niego nie korzysta? Warto przyjrzeć się tematowi to wyjdzie masę smrodu z tym związanego.

k
ktoś

Konieczne jest połączenie Armii Krajowej przez Odrę Sępolno i dalej. Konieczne.!

P
Poświęcki

Może jakaś aktualizacja na ten temat? Że mieszkańcy Poświętnego i okolic strajkują to widać gołym okiem, ale jakoś efektu nie ma...

M
Mieszkanka 2

Dziś szlam ta trasa. Nie wyobrażam sobie puszczenia tamtędy tak szybkiego ruchu. Pełno nowych mieszkań tuż przy ulicy, brak chodników lub są na szerokość 2 osób, a jeżdżą tedy rowery, droga na szerokość 1 samochodu, bardzo hałaśliwa.

k
karol

A co ma do rzeczy czy tys, czy tyś. Wszystkie obwodnice we Wrocławiu są potrzebne i pełne samochodów.

k
karol

Jakby nawet były pieniądze i tak tumany nie pozwolą.

k
karol

Zgadzam się, z komentarzy wynika, że same tumany.

k
karol

W Krakowie Stare Miasto jest oddzielone autostradą od reszty miasta, ale nie wiem, kto wymyślił taką głupotę, ani kto za to zapłacił.

k
karol

Jak w artykule, są przeciwnicy drogi tranzytowej przez Biskupin, ale także drogi lokalnej, drogi w ogóle i ci, którzy atakują Dutkiewicza, że drogi nie ma. Jak baby przy maglu. Mam propozycję radykalną - zrobić na Biskupinie referendum. Jeżeli wygra koncepcja obwodnicy - robić. Jeżeli nie - zamiast mostu wybudować tunel wychodzący na Kowalach. Wtedy wrocławianie mieliby obwodnicę a mieszkańcy Biskupina ciszę i nietoperze.

M
Mieszkanka Wrocławia

Mamy Obwodnicę Śródmiejską biegnącą od ul. Żmigrodzkiej przez Poświęcką, Kamieńskiego, Starościńską, Redycką, Sołtysowicką i Poprzeczną. Bez chodników na odcinku przy Redyckiej i Kamieńskiego (od Poświęckiej do Polanowickiej). Ulice te nie są przystosowane do ruchu ciężarowego i wzmożonego ruchu komunikacyjnego z powodu szerokości. Gdzie prawnicy miasta? My ich utrzymujemy, ale nas nie bronią.
A pieniądze? Na stadion!

:]

Jedne trawniki są rozjechane, inne bardzo bujne. Trawa sięga mi już pasa.

o
o

ul. Krzycka stała się zupełnie nieprzejezdna... Od lat obiecywane są zmiany, i co? Budują nowe osiedla, wprowadzają się tu tysiące ludzi, a komunikacja w ogóle się nie poprawia. Trawniki są rozjechane, asfalt podziurawiony, rowerzyści spychani są na krawężniki, a mieszkańcy domków jednorodzinnych próbują przyzwyczaić się do hałasu i smrodu spalin. Projekty przedstawiane przez miasto zostają na papierze, a sytuacja jest coraz gorsza.

j
ja

Na budowę obwodnicy, która służyłaby latami nie ma, ale około 70 mln rocznie na obsługę "stadionowego" kredytu bankowego i utrzymanie spółki Wrocław 2012 jest.

O
Oburzony wykształciuch

Czuję się oszukany przez władze miasta, które zapewniały że aleja wielkiej wyspy służyć będzie ruchowi lokalnemu, to znaczy mieszkańcom tej okolicy. Teraz okazuje się że powstanie ruchliwa arteria oddzielająca nierozerwalne dotąd osiedle sepolno i biskupin od parku szczytnickiego hali ludowej i zoo. To jak by między wawelem a starówką w krakowie puścić autostradę.
Koszmar, kto wymyśla takie głupoty? Czy my mu płacimy za to?

g
gajny

A kto ci obiecał, że na tym moście nie będzie korków?
Przyjedź na Armii Krajowej w godzinach szczytu, to też się na korki napatrzysz.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3