Co dalej z Hubską? Brakuje 6 mln zł. Do pracy gotowa tylko...

    Co dalej z Hubską? Brakuje 6 mln zł. Do pracy gotowa tylko jedna firma

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Co dalej z Hubską? Brakuje 6 mln zł. Do pracy gotowa tylko jedna firma

    ©Jaroslaw Jakubczak / Polska Press

    Tylko jedna firma - konsorcjum Protra Building i Zakładu Sieci i Zasilania - złożyła ofertę w przetargu na dokończenie przebudowy ulicy Hubskiej we Wrocławiu. Za swoje prace chce jednak aż 21,5 mln zł. To więcej niż na inwestycję planowało wydać miasto - urzędnicy chcieli przeznaczyć na ten cel 15,4 mln zł. Brakuje więc co najmniej 6,1 mln zł. Czy miasto znajdzie w budżecie brakującą sumę? Dowiemy się tego w ciągu kilku najbliższych dni. Wrocławskie Inwestycje będą teraz analizowały ofertę złożoną przez drogowców. Za mniej więcej tydzień ogłoszą czy oferta spełnia ich oczekiwania, czy przetarg znów trzeba będzie powtórzyć. Podczas otwarcia ofert w siedzibie Wrocławskich Inwestycji usłyszeliśmy, że brakujące miliony w budżecie się znajdą. Pod warunkiem jednak, że jedyna złożona oferta nie zawiera błędów. Firma, z którą miasto ostatecznie podpisze umowę na dokończenie prac po hiszpańskiej Balzoli, będzie miała na to dziesięć tygodni. Przebudowaną ulicą Hubską i nowym torowiskiem pojedziemy najwcześniej w maju.
    Co dalej z Hubską? Brakuje 6 mln zł. Do pracy gotowa tylko jedna firma

    ©Jaroslaw Jakubczak / Polska Press



    Przy okazji dokończenia remontu ulicy Hubskiej miasto chce też przebudować sieci teletechniczne w tym miejscu. Ma na to 734 tys. zł, ale i tu pieniędzy potrzeba więcej. Jedyna złożona oferta opiewa na 872 tys. zł.

    Stopień zaawansowania robót na ul. Hubskiej to około 60-65 proc. Firma, którą wybierze miasto będzie musiała przede wszystkim dokończyć budowę torowiska, sieci trakcyjnej, nowej jezdni, oświetlenia drogowego i sygnalizacji świetlnej, a także wykonać nowe nasadzenia wzdłuż ul.
    Hubskiej i odtworzyć tereny zielone pomiędzy ul. Suchą a wiaduktem, Suchą a Dyrekcyjną, Dyrekcyjną a Hubską oraz trawnika na ul. Dyrekcyjnej. Na wykonanie wszystkich prac będzie miała dziesięć tygodni.

    Według wcześniejszych planów firmy, które zechcą dokończyć przebudowę ul. Hubskiej mieliśmy poznać wczoraj. W dokumentacji przetargowej urzędnicy wskazali jednak złą liczbę zwrotnic w torowisku tramwajowym, które będzie musiał zamontować wykonawca. Okazało się, że zamiast trzech, potrzebny jest jeden komplet zwrotnic sterowanych ręcznie i elektrycznie. Urzędnicy źle policzyli ile zwrotnic tramwajowych trzeba zamontować przy okazji remontu. W związku z tym, czas na składanie ofert wydłużył się do wtorku.

    Perypetie z przebudową ul. Hubskiej trwają jednak od kilku miesięcy. Według planów ulicą, w tym tramwajami po nowym torowisku mieliśmy jeździć pod koniec września ubiegłego roku. Wykonawca - hiszpańskie konsorcjum Balzola nie wywiązało się jednak z terminu i nie dawało gwarancji, że skończy prace do wiosny. W związku z tym urzędnicy rozwiązali umowę z Hiszpanami i zaczęli szukać firmy, która dokończy prace na opuszczonym placu budowy.

    Pierwszy przetarg na dokończenie inwestycji miasto chciało rozstrzygnąć przed miesiącem, ale wtedy okazało się że na dokumentach złożonych przez budowlańców online brakuje odpowiednich podpisów i przetarg unieważniono.

    Zobacz też:
    Zmiany w rozliczeniach PIT



    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (120)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    opylić foty Merlin Mongou na alledrogo i kilku kopaczy Ślask-hey-ślask

    ałtorytet demokratyczny (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    jw

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tańsze rozwiązanie

    - (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

    Po co komu ta Hubska? Zlikwidować a oszczędzone pieniądze przeznaczyć na Śląsk!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kierowco nie płać podatków we Wrocławiu!!!

    Marek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

    Kierowco przyłącz się do protestu i nie płać podatków we Wrocławiu. Polscy kierowcy do budżetu Państwa wpłacają ponad 50 mld zł i chyba Pan Dupkiewicz i Sutek o tym zapomnieli. Dzięki kierowcom to...rozwiń całość

    Kierowco przyłącz się do protestu i nie płać podatków we Wrocławiu. Polscy kierowcy do budżetu Państwa wpłacają ponad 50 mld zł i chyba Pan Dupkiewicz i Sutek o tym zapomnieli. Dzięki kierowcom to Państwo jest utrzymywane. Zapytajcie się Ministra Finansów co by się stało z budżetem Państwa gdyby wszyscy, oprócz transportu, przesiedli się na komunikację zbiorową.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wielkośc syfu nieważna , lemingi zawsze głosują na łysego.

    Stanisław (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

    Niech zrobią zbiórkę wśród tych co jak zawsze głosowali na łysego.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jak brakuje to weźcie od Dupkiewicza !

    Sprzedać (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 2

    Sprzedać Arlekina, dom Dupkiewicza i inne badziewie i od razu będzie kasa

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    miasto wykończyło parę firm budowlanych

    kiki (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 1

    żeby podratować budżet i nie dopuścić do przejęcia władzy przez komisarza dorzucało bezprawne kary na wykonawców. Teraz dla urzędniczej mafii z Wro nikt myślacy nie chce pracować.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dziwne nie jest, robienie po kimś musi kosztować

    alfa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7

    ,

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    angielski historyk

    Cyril Northcote Parkinson (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 1

    "Gdy instytucja przekroczy liczbę 1000 urzędników, nie potrzebuje do swego istnienia świata zewnętrznego: jej własne problemy pochłaniają cały jej czas i wysiłek."

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    .

    A co dalej z Probusa ? (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13

    Od bezmyślnego remontu skrzyżowania Probusa - Drobnera ściany pękają.
    Nie mówiąc już o bardzo dużym hałasie który utrudnia mieszkanie na tej ulicy.
    Zamiast ułatwiać życie mieszkańcom to Urzędnicy...rozwiń całość

    Od bezmyślnego remontu skrzyżowania Probusa - Drobnera ściany pękają.
    Nie mówiąc już o bardzo dużym hałasie który utrudnia mieszkanie na tej ulicy.
    Zamiast ułatwiać życie mieszkańcom to Urzędnicy zamykają jedną ulicę -Łokietka kosztem przepustowości ulicy Probusa. Przecież to skrajnie głupie działanie.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tak trzymać

    leokadi (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 1

    po co komu ul.Hubska lepiej wybudować kolejne ścieszki rowerowe , buspasy może jakiś pomnik , nie ma znaczenia dla kogo , byle wydać kasę a po 6 miesiącach sami zrzucimy się na dokończenie...rozwiń całość

    po co komu ul.Hubska lepiej wybudować kolejne ścieszki rowerowe , buspasy może jakiś pomnik , nie ma znaczenia dla kogo , byle wydać kasę a po 6 miesiącach sami zrzucimy się na dokończenie Hubskiej i jeszcze magistratowi podziękujemy że nam to umożliwilizwiń

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    PRZEPISY

    PORADY