Ciężarówki nie wjadą do Wrocławia. Kolejne ograniczenia na rogatkach miasta

BJO
Tomasz Hołod/zdjęcie ilustracyjne
Od dziś ciężarówki o masie przekraczającej 15 ton mają zakaz wjeżdżania na ul. Strachocińską. Ma to uspokoić ruch na osiedlu i zmusić kierowców do jazdy wschodnią obwodnicą Wrocławia.

Do tej pory po ulicy Strachocińskiej mogły jeździć również tiry o masie do 18 ton. Urzędnicy dzięki prośbom i protestom mieszkańców postanowili ograniczyć ten ruch i wprowadzić zakazy wjazdu dla najcięższych pojazdów. Ruch na ulicy Strachocińskiej jest przez cały dzień bardzo duży, a mieszkańcy mają poważny problem z hałasem i bezpieczeństwem – zwłaszcza, że na ulicy jest zbyt mało przejść dla pieszych.

Urzędnicy tłumaczą, że ich decyzja ma przerzucić ruch na wschodnią obwodnicę Wrocławia, która zaczyna się właśnie przy ul. Strachocińskiej. Tyle tylko, że póki co wschodnią obwodnicą ciężarówki i tak nie dojadą do autostrady A4 czy A8, dlatego ciężki ruch po prostu będzie wjeżdżał do centrum miasta albo ul. Opolską, albo ul. Buforową.

Z kolei na ulicach: Dolnobrzeskiej i Trzmielowickiej od dzisiaj obowiązuje zakaz wjazdu pojazdów o macie powyżej 9 ton – dla kierunku od ul. Średzkiej.

Czytaj też:
Wiadukt na Boya-Żeleńskiego będzie szerszy (ZDJĘCIA)
Zburzą domy, rozbiorą drogi. Powstaje największe skrzyżowanie we Wrocławiu (WIZUALIZACJE, FILM)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 45

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tomek
masz rację to nie 80 a 20 tylko zwróć jeszcze uwagę ile substancji szkodliwych idzie do powietrza przez te dodatkowe litry paliwa , a przy ciężarówce to dużo
a
ares
Ciekawe co na to wojsko, ktore ma jednostke na trzmielowickiej z ciezkim sprzetem
K
Krzysiu
To jest bardzo dobry pomysł, dostawa na przebudowę Baru Barbara tramwajem, dostawa loco 24 tony cementu luzem
g
gość
Przecież dotąd się jechało Kowalską, potem przez Wojnów i dalej nową obwodnicą do Siechnic i już prawie Oława. Teraz Duduś zakazując jeżdżenia Strachocińską proponuje wycieczkę do Mirkowa, potem łącznikiem na AOW , potem A4 w sumie 50 km objazdu.
To jest dudusiowa patologia, którą jeszcze tolerują władze wyższego szczebla. Zakazy powinny dotyczyć wyłącznie tranzytu.
W
WROCŁAWIANIN
dodać do tego jeszcze przynajmniej Pojazdy o rej DWR.. i będzie BOSKO
w
wasiu
Na pewno część zakładów, o których piszecie poniżej dałoby radę obsłużyć transportem kolejowym tylko trzeba by było wybudować do nich bocznice, jak to było kiedyś. Dawniej każdy większy zakład miał połączenie z siecią kolejową i duże strumienie ładunków szły właśnie tędy, odciążają drogi. Kursowały też w mieście tramwaje towarowe (m. in. pocztowe). Po 1989 roku zliberalizowano rynek transportowy, większość dawnych fabryk albo upadła albo zlikwidowała bocznice, a w przypadku nowych ze świecą szukać takich, które się decydują na budowę czegoś takiego. Rezultat jest prosty do przewidzenia i nie ma co się oszukiwać, że ciężarówki znikną z miasta, bo to tak jakby zatrzymać krwiobieg ludzki - organizm umrze. Jedynym wyjściem, jest częściowe odciążenie sieci drogowej przez sieć kolejowo-tramwajową.
g
ggg
Dopóki nie będzie wszędzie wag i automatycznego zczytywania rejestracji, po czym wypisywania mandatów, to i tak nic z tego nie będzie. Patrole policji to skrajna rzadkość.
m
mam
to w dupą,jak na liście pisze biedrona to jade i niech mie PO całujo
L
LUK
A GDZIE K.. MAJĄ JECHAĆ, MOŻE DO DONBASU !!! NIKT NIE MYŚLI W UM!!
A
AUTOBUS CZERWONY
zamiast wku..rwić kierowcę.
n
napa
maszynista, tobie pendolino po mózgu przejechało !!
k
kesj
to naprawdę widać ,że g..no wiesz i w d..ie byłeś a o kolei nie masz pojęcia .
z
zxcv
Kierowcy tirów i tak sobie z nich nic nie robią, a policja, raz że można jej w tym mieście ze świecą szukać, a dwa, nawet jak już się gdzieś znajdzie, to ma gdzieś to, że kierowcy łamią przepisy.
m
maszynista
podjedzie pendolino i towarowy z kielc... wiecej myslenia mniej reklam z media expert...
m
moto
Tiry na Tory ... a sprawa sama się rozwiąże. Zapominamy ,że we Wrocławiu jest szeroko rozwinięta infrastruktura kolejowa i przy odrobinie dobrych chęci ze strony PKP i magistratu mielibyśmy towar dowożony do centrum miasta ...
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie