Ciąża to powód do parkowania auta jak inwalida?

Janusz Michalczyk
archiwum polskapress
Stowarzyszenie Nowy Wrocław chce wydzielenia miejsc parkingowych dla kobiet w ciąży, w pierwszej kolejności pod urzędami i przychodniami lekarskimi – podało Radio Wrocław. Prowadzący audycję na gorąco skomentował, że to znakomity pomysł. Otóż, jestem przeciwnego zdania. Pomysł nie jest dobry, i to zarówno ze względów etycznych, jak i praktycznych.

Ułatwianie życia pannom i paniom w stanie błogosławionym wydaje się pozornie chwalebne. One przecież noszą w brzuchach materiał na przyszłych Polaków. Byłoby wyrazem humanitarnej troski ulżyć im w tych trudach. Czyżby? O ile się orientuję, to przywileje w zakresie parkowania samochodów mają teraz tylko osoby ze stwierdzoną oficjalnie niepełnosprawnością i nie budzi to większych kontrowersji, choć - jak to w życiu - zapewne przez niektórych bywa to prawo nadużywane.

Jestem przekonany, że wydłużanie katalogu uprzywilejowanych to ślepa uliczka. Bo niby dlaczego swoich miejsc na parkingu nie mieliby otrzymać sterani życiem seniorzy albo ludzie ze stwierdzoną nerwicą, którym rozpaczliwe poszukiwanie wolnego miejsca dla auta dostarcza niepotrzebnych cierpień.

Popatrzcie, co się dzieje na naszych ulicach. Nie dość, że trzeba przepuszczać karetki pogotowia, wozy strażackie i pojazdy policyjne, to jeszcze swoimi pasami jeżdżą miejskie autobusy i taksówki. Stojący w korkach kierowcy mogą się teraz zastanawiać, czy wkrótce nie doszlusują do nich auta prowadzone przez kobiety w ciąży lub w których są pasażerkami, bo wiezie je akurat mąż, brat czy kochanek. Powszechnie wiadomo, że nie wszystkie panie doświadczają w ciąży przykrych stanów. Są i takie, które czują się jak ryba w wodzie. Co z nimi?

Miejsc parkingowych w ważnych punktach w mieście nie przybywa - odwrotnie, wciąż są likwidowane. Jeśli urzędnicy zaczną wyznaczać postój dla kobiet w ciąży, to tylko kosztem pozostałych kierowców. Pamiętam, że dwie grupy były w PRL-u znienawidzone przez ludzi stojących w kolejkach, a kolejki stały wtedy dosłownie za wszystkim, bo półki świeciły pustkami: kombatanci wojenni i ciężarne. Po co fundować sobie powtórkę konfliktów?

We wspomnianym na początku radiowym materiale informacyjnym padło pytanie do strażnika miejskiego, jak będzie sprawdzał, czy zasadne jest korzystanie z miejsca do parkowania. Ten z rozbrajającą szczerością wyznał, że nie ma pojęcia. Rzeczywiście. Kiedy niewiasta dźwiga przed sobą pokaźny brzuszek, to sprawa wydaje się ewidentna, ale w innych przypadkach? Z powodu różnic w budowie ciała nie jest łatwo zawsze stwierdzić jednoznacznie interesujący nas fakt.

Czy strażnik ma dokonać oceny „na oko”, czy domagać się okazania zaświadczenia od lekarza? Jeżeli specjalne plakietki mają być wydawane na podstawie orzeczeń fachowca (jak dla niepełnosprawnych), to czy będzie na nich określony termin obowiązywania przywileju (dzień przewidywanego rozwiązania)? A co z paniami, którym być może po prostu spóźnia się okres? Mają o tym dyskutować z funkcjonariuszem straży miejskiej czy poprosić o wezwanie na miejsce zdarzenia strażniczki, analogicznie do przesłuchania na policji?

Mam wrażenie, że Nowy Wrocław to grupa idealistów, którzy chcą dobrze, ale niepotrzebnie komplikują wszystkim życie.

Jak sposób parzenia kawy wpływa na jej właściwości?

Wideo

Komentarze 23

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Nie jestem za specjalnymi miejscami do parkowania dla kobiet w ciąży, ale to też dlatego, że wszystkie obecnie występujące "przywileje" dla ciężarnych to ściema na papierze - jestem obecnie w 8 miesiącu ciąży, dwa razy przepuszczono mnie w kolejce, jak o to poprosiłam (listy dolegliwości nie załączę, ale ciąży dobrze nie znoszę). Tyle razy źle się czując i prosząc (!) o skorzystanie z przywileju spotkałam się z tym, że ludzie z kolejki byli nieuprzejmi, wyzywali mnie... po pewnym czasie aż nie chce się upominać o przysługujący "przywilej", uwierzcie... jest to bardzo przykre. Ludzie sami powinni w sobie mieć empatię, żeby pomagać (nie chodzi tylko o ciężarne!), bo plakietka z informacją, że w danym miejscu pierwszeństwo mają niepełnosprawni i kobiety w ciąży nic nie daje i jest zbędnym elementem "wystroju"...

A ton artykułu... czekam, aż żona Pana od artykułu będzie w "błogosławionym" stanie, może wtedy Pan się dowie jak z tym nadmiarem przywilejów jest naprawdę ;)

M
Mary

Tak prymitywnych niektórych komentarzy nie widziałam. Popieram wydzielenie miejsc parkowania dla kobiet w ciąży ( ci którzy wypisują tu tak idiotyczne komentarze nigdy nie byli i nie będą w ciąży ale mogą zapytać się swoich matek jak się wtedy czuły) - bądźmy bardziej życzliwi dla innych ludzi

z
zcuan
2019-08-05T20:36:41 02:00, Gość:

Normalni ludzie mają dzieci wtedy, kiedy zaplanują i ich na nie stać. Jeśli ktoś ma bachora z przypadku i na niego go nie stać to znaczy jest zwykłym debilem, który nie umie się nawet zabezpieczyć. Kto popiera rozród debili?! Stypendia dla zdolnych i darmowe korepetycje dla chętnych dzieci, chcących się uczyć- to owszem, ale nie dla "madki" na tipsy 500

Rozród debili miał zawsze poparcie. Najlepszym dowodem na to jesteś , ty sam. Żyjesz, a nawet nauczono cię czytać i pisać. Musiało to społeczeństwo dużo kosztować. Szczególnie twoja nauka czytania i pisania.

a
azotymek
2019-08-05T16:57:37 02:00, Gość:

Popieram. Ruchacza niech posyła. Roszczeniowe szmaty, mało im okradać ludzi pracujących

2019-08-05T17:09:59 02:00, Gość:

Jak rozumiem Pan mamy nie posiada. Nie zgadzam się na wyznaczanie miejsc dla ciężarnych i dalszych przywilejów ale obrażanie kobiet i wyzywanie kobiet od szmat nie przystoi nikomu

Ten pan jest tak męski, że z pewnością zmachało go dwóch facetów.

G
Gość

A jak udowodnią że kobieta nie jest w ciąży ?

To nie inwalidztwo .. przez 60% czasu ciąży nawet nie ma specjalnych uciążliwości ... bo co zajdzie w ciąże i idzie z urzędu na L4 z ZUS-u ??

w
www

Niżej już kilka osób napisało, co sądzi o tym ""felietonie"" (podwójny cudzysłów absolutnie konieczny)...

Przecież jedyną grupą której cokolwiek oraz wszystko się należy, to ciężarni ze zgrzewką piwa wąsacze w swoich Passatach, korkujący i zasmradzający miasto. Wszyscy inni won!

Rowerzyści (przepraszam, "roweranci" albo "pedalarze" z właściwą wrażliwością i szacunkiem) won!

Komunikacja miejska won, buspasów się zachciało!

Piesi won, ten chodnik to teraz parking dla Passatów!

G**** Wrocławskie nadal trzyma poziom, nadal jest to poziom bruku i lata 70-te w mentalności komunikacyjnej.

G
Gość
2019-08-05T21:32:27 02:00, Gość:

Czytam ten tekst i komentarze pod nim, a włos mi się na głowie jeży jakie mamy teraz społeczeństwo.

Taak. Media tworzą, a w każdym razie przyczyniają się do tego, jakie to społeczeństwo będzie. Również, a może przede wszystkim proste i popularne media tabloidowe. Franas to wie, jego zwierzchnicy doskonale rozumieją. W tym celu Michalczyk raczy wydalać swoje wpisy, nazywane przez niego samego "felietonami". Grają na emocjach. Zazwyczaj tych negatywnych. Czym bardziej gówniane, tym lepiej się klikają. A że tytuł skierowany do niższych warstw społecznych, słabiej wyedukowanych to i emocje są wyrażane w określony sposób. Najgorsze jest to, że nie ma skutecznych środków, rozwiązań prawnych, żeby przywołać ludzi tworzących taki tabloid do względnego porządku i elementarnej przyzwoitości. Prośby, apele i tłumaczenia zdają się psu na budę. Co najwyżej robią im dzień, w myśl tabloidowej zasady: im gorzej, tym lepiej.

G
Gość

Czytam ten tekst i komentarze pod nim, a włos mi się na głowie jeży jakie mamy teraz społeczeństwo.

G
Gość
2019-08-05T16:57:37 02:00, Gość:

Popieram. Ruchacza niech posyła. Roszczeniowe szmaty, mało im okradać ludzi pracujących

2019-08-05T17:09:59 02:00, Gość:

Jak rozumiem Pan mamy nie posiada. Nie zgadzam się na wyznaczanie miejsc dla ciężarnych i dalszych przywilejów ale obrażanie kobiet i wyzywanie kobiet od szmat nie przystoi nikomu

2019-08-05T20:34:06 02:00, Gość:

moja Matka wychowała nas i wykształciła za swoje, nie okradała innych pracujących. Sama pracowała i płaciła wszystko jak trzeba bez domagania się oprócz cudzych pieniędzy- ekstra przywilejów. A prawda jest taka, ze mnóstwo bab to szmaty i tyle. I tylko żal, ze się rozmnażają. Patola 500

Mam podobnie. Moi rodzice sami mnie wychowali bez 500 plusów. Auto niedawno sobie sprawili. I nie widzę powodu by ciężarne miały dodatkowe przywileje parkingowe. Jest komunikacja miejska - tam są specjalne wydzielone miejsca. Amen

G
Gość

Normalni ludzie mają dzieci wtedy, kiedy zaplanują i ich na nie stać. Jeśli ktoś ma bachora z przypadku i na niego go nie stać to znaczy jest zwykłym debilem, który nie umie się nawet zabezpieczyć. Kto popiera rozród debili?! Stypendia dla zdolnych i darmowe korepetycje dla chętnych dzieci, chcących się uczyć- to owszem, ale nie dla "madki" na tipsy 500

o
oko.press
2019-08-05T17:19:52 02:00, oko.press:

Bardzo słaby wpis, red. Michalczyk, nawet jak na Pana, mało imponujące dziennikarsko możliwości "felietoniczne".

Podsumowanie pańskich wypocin? Służę uprzejmie, jak zwykle parafrazując: Mam wrażenie, że Nowa- Stara Gazeta Wrocławska (po kosmetycznych roszadach personalnych) to nadal grupa bezwzględnych, cynicznych i cwanych *wyrobników klikalności*, którzy chcą dobrze wyłącznie dla siebie i swojego wydawcy, ale kosztem pełnej tabloidyzacji przekazu i zatruwania życie wzbudzaniem swoja pisanina podziałów, wywoływania hejtów i (już rozbudzonych) demonów.

Dopóki zmiany personalne nie obejmą szefostwa Gazety Wrocławskiej (na czele z red. Franasem i jego przypupasami) oraz ponownego przedefiniowania polityki i profilu wydawniczego, nadal będziemy mieli do czynienia z upadłym na samo dno medialnego rynsztoka, niewiarygodnym, prostackim, tabloidowym w najgorszym sensie tego słowa serwisem, zbudowanym na codziennej kronice policyjno-wypadkowej, plotkach oraz sztucznie rozdmuchiwanej taniej sensacji.

Cóż, koszt dostępu do gazetawroclawska.pl (bezpłatny) jest całkowicie adekwatny do otrzymanego w zamian contentu.

Dobra Rada: Panie red. Michalczyk. Zrzynaj pan już lepiej tematy swoich "felietonów" z anteny radia Tok Fm (co swojego czasu regularnie Pan praktykowałeś). Staraj się Pan jak najmniej dodawać od siebie (zabawa w stenografa mile widziana), a jakoś to będzie. Nie masz Pan pomysłów ani na ciekawe felietony, ani na swoje miejsce w tzw. "redakcji" Gazety Wrocławskiej. Rozumiem, że musi Pan od czasu do czasu coś skrobnąć i wyklikać (wiadomo - potrzebny mebel) - ale na Wielkiego Ducha Wszystkich Tabloidów Świata (z "Daily Mail" na czele) - ogranicz Pan swą licentia poetica i stenografuj Pan, stenografuj jeno!

2019-08-05T19:37:04 02:00, Gość:

Żal ci doope ściska.? GW nie jest jedynym formatem. Wejdź sobie na gazte polska, w sieci, nasz dziennik itd. Albo zacznij sam pisać felietony do gazet. Jak będą dobre to zaczną publikować.

Zabolało? Tak mi przykro. Nie rozumiem tylko tego odsyłania mnie do "gazte polska, w sieci, nasz dziennik itd.". Toż ten styl, warsztat, mentalność i etyka to domena Gazety Wrocławskiej oraaz jej czytelników. Nie moja bajka Szanowny Panie/Pani.

>>>Albo zacznij sam pisać felietony do gazet. Jak będą dobre to zaczną publikować.

Dzięki za radę, ale jest spóźniona o jakąś dekadę;)

G
Gość
2019-08-05T17:19:52 02:00, oko.press:

Bardzo słaby wpis, red. Michalczyk, nawet jak na Pana, mało imponujące dziennikarsko możliwości "felietoniczne".

Podsumowanie pańskich wypocin? Służę uprzejmie, jak zwykle parafrazując: Mam wrażenie, że Nowa- Stara Gazeta Wrocławska (po kosmetycznych roszadach personalnych) to nadal grupa bezwzględnych, cynicznych i cwanych *wyrobników klikalności*, którzy chcą dobrze wyłącznie dla siebie i swojego wydawcy, ale kosztem pełnej tabloidyzacji przekazu i zatruwania życie wzbudzaniem swoja pisanina podziałów, wywoływania hejtów i (już rozbudzonych) demonów.

Dopóki zmiany personalne nie obejmą szefostwa Gazety Wrocławskiej (na czele z red. Franasem i jego przypupasami) oraz ponownego przedefiniowania polityki i profilu wydawniczego, nadal będziemy mieli do czynienia z upadłym na samo dno medialnego rynsztoka, niewiarygodnym, prostackim, tabloidowym w najgorszym sensie tego słowa serwisem, zbudowanym na codziennej kronice policyjno-wypadkowej, plotkach oraz sztucznie rozdmuchiwanej taniej sensacji.

Cóż, koszt dostępu do gazetawroclawska.pl (bezpłatny) jest całkowicie adekwatny do otrzymanego w zamian contentu.

Dobra Rada: Panie red. Michalczyk. Zrzynaj pan już lepiej tematy swoich "felietonów" z anteny radia Tok Fm (co swojego czasu regularnie Pan praktykowałeś). Staraj się Pan jak najmniej dodawać od siebie (zabawa w stenografa mile widziana), a jakoś to będzie. Nie masz Pan pomysłów ani na ciekawe felietony, ani na swoje miejsce w tzw. "redakcji" Gazety Wrocławskiej. Rozumiem, że musi Pan od czasu do czasu coś skrobnąć i wyklikać (wiadomo - potrzebny mebel) - ale na Wielkiego Ducha Wszystkich Tabloidów Świata (z "Daily Mail" na czele) - ogranicz Pan swą licentia poetica i stenografuj Pan, stenografuj jeno!

Żal ci doope ściska.? GW nie jest jedynym formatem. Wejdź sobie na gazte polska, w sieci, nasz dziennik itd. Albo zacznij sam pisać felietony do gazet. Jak będą dobre to zaczną publikować.

M
Mieszkaniec

A gdzie można zgłaszać przypadki wyłudzenia karty inwalidy? Znam takiego jednego faceta z ul Kuźniczej, który biega po naście kilometrów ale ma za szyba niebieską kartę z symbolem wózka. Szara Honda Accord jakby ktoś miał watpliwości?

G
Gość
2019-08-05T17:31:40 02:00, Gość:

A co to ciąża to choroba?

Jeżdżenie rowerem ponoć jest zdrowe to niech śmigają na rowerkach.

Heh akurat rower jest całkowicie niewskazane dla ciężarnych, hulajnogi też nie, zostaje komunikacja miejska ale zawsze się znajdzie ktoś komu przeszkadza ciężarówka bo miejsce wypadałoby ustąpić

G
Gość

A co to ciąża to choroba?

Jeżdżenie rowerem ponoć jest zdrowe to niech śmigają na rowerkach.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3