Chcą pociągiem jechać z Legnicy do Jeleniej Góry

Mateusz Różański
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Fot. Piotr Krzyzanowski / Polska Press
Robert Pawłowski, burmistrz Złotoryi, coraz głośniej mówi o konieczności połączenia jego miasta z Legnicą i Jelenią Górą drogą kolejową.

Pierwsze formalne spotkanie poświęcone ruchowi kolejowemu między Legnicą a Jelenią Górą, na nieczynnych dziś liniach 283 i 284 odbyło się w złotoryjskim ratuszu w grudniu ubiegłego roku. Kolejne - w tym tygodniu. Po drodze pociąg miałby się zatrzymywać m.in. w Lwówku Śląskim i Złotoryi. Aby połączenie w ogóle miało sens, to przejechanie 1 km trasy nie powinno zająć więcej niż minutę. To oznacza, że na torach musi być zagwarantowana prędkość 60-80 km/h. Koszt modernizacji w takim przypadku, jak szacują samorządowcy, to od 140 do 200 mln zł.

Problemem, obok pieniędzy, jest fakt, że linia biegnąca z Legnicy do Jeleniej Góry to w tej chwili trzy odcinki o różnym stanie prawnym i technicznym (Jelenia Góra-Lwówek Śląski, Lwówek Śląski-Złotoryja oraz Złotoryja-Legnica).

- Przekażemy samorządom nieodpłatnie, na cele transportowe, każdy ar ziemi i budynki dworcowe potrzebne do reaktywacji linii - zapewnił podczas konferencji Tadeusz Szulc, dyrektor Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP we Wrocławiu.

W kwestii terminu uruchomienia linii kolejowej uczestnicy spotkania zgodzili się co do tego, że powinno to nastąpić, zanim ruszy przebudowa autostrady A4 Wrocław-Legnica.

- Ta inwestycja drogowa grozi paraliżem transportowym Dolnego Śląska, zwłaszcza po otwarciu dróg ekspresowych S3 i S5. To mógłby być nasz argument przetargowy przy staraniach o środki na modernizację i reaktywację linii - zauważył burmistrz Złotoryi Robert Pawłowski.

Wideo

Komentarze 49

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Adam Mikołaj Maćkowiak
Napiszesz nam w końcu, kto ci obił ryja w tym Lwówku, że tak ci się odbiła trauma na życiu, patologio ze Skyrapercity?
A
Adam Mikołaj Maćkowiak
trollu ze Skyrapercity.
A
Adam Mikołaj Maćkowiak
Zjeżdżaj na Skyrapercity - tam jest twoje miejsce.
A
Adam Mikołaj Maćkowiak
i nie smrodź przynajmniej tutaj, patologio ze Skyrapercity.
A
Adam Mikołaj Maćkowiak
Widać, że nie masz pojęcie o tym, co piszesz, zakompleksiony wrocławski hejterze ze Skyrapercity.
n
normalny
Siedź w swojej wsiocławskiej norze i nie zaśmiecaj portali z setki kont.
B
Bartek
Linię do Lwówka zlikwidowano niedawno, a nie po wojnie. Niemcy zostawili infrastrukturę kolejową w lepszym stanie, niż jest teraz.
d
duzy
składa sie z odcinków: Jelenia Góra-Lwówek Śląski, Lwówek Śląski-Złotoryja oraz Złotoryja-Legnica. Znam je osobiście.

1. Jelenia Góra-Lwówek Śląski - przez Pilichowice, to turystyczna, w opłakanym stanie, praktyczie wszystko od nowa trza by robić, mosty budować, nowe tory, podkłady, nasypy ... ruina i dlatego turystycznie coś latem puszczają .. jedzie to 10-20 km/h.
3. Lwówek Śląski-Złotoryja - od strony Lwówka śladu już po tym nie ma ... nieraz widzi się jakieś nasypy itd.... wszystko już zarosło drzewami.
2..Złotoryja-Legnica - jest tylko jeden tor, były dwa ale nie miało to dużej popularności i tylko dla przewozu z kamieniołomu z Złotoryi został tylko jeden tor. Jak pojawiło się legnickie MPK z linią 22 ... popularność tego była bliska zeru - dworzec tam na zadupiu jest.
k
kkr
który jeździł linia 22 legnickiego MPK w latach 90 ... i uważam to za najlepsze rozwiązanie (mógłby tylko częściej jeździć) .. MPK jeździło prawie do końca Złotoryi .. aż do szpitala .... ale gminy się pokłóciły o utrzymanie i go już nie ma ... a to był głupi autobus miejski i skala kosztów nieporównywalna jest z koleją ( a gminy i tak miały problem ).
Napisz coś sensownego o tej linii - twoje wypowiedzi nic nie wnoszą do tematu .. bo pewnie go nie znasz !!!!
G
Gość
Wrocławskie trolle dbają tylko o własne tyłki.Likwidacka 49 województw to była tragedia narodowa
k
kkr
... a po co ktoś kto się uczy lub pracuje w Legnicy miałby rower brać ze sobą :). mówiąc o rozwoju cywilizacji ... to samochody są bardziej cywilizowanym środkiem transportu .. kolej ma sens ale jak dworzec nie jest na jakimś odludziu jak w Złotoryi.
Nikt nie będzie pakował wielkiej kasy w linie bo ty chcesz sobie pojeździć 3 razy w roku rowerkiem po Złotoryi i to na uldze studenckiej .... jazda rowerem to prędzej brakuje ścieżek rowerowych pomiędzy miastami a nie kolej stawiać.
k
kk
... jest tam trochę obiektów które wymagają gruntownych remontów, a nawet od nowa zbudowania. samo torowisko nadaje się do rozebrania i położenia od nowa, nasypy do poprawienia.
Mówię o linii która tam funkcjonuje ... była jeszcze krótsza na Jelenią ale śladu po niej już nie ma ... chodznik i ścieżke rowerową na jej miejscu zrobili.
k
kk
... a czesi .. nie dostali w prezencie od Sowietów zniszczonych miast ... Warszawa, Wrocław, Gdańsk, Głogów itd.... to wszystko trzeba było odbudować a manna z nieba nam po wojnie nie spadała.
k
kk
... nawet po tych torach chodziłem i nie dziwię się dlaczego pociąg jechał tak wolno. pozatym dworzec PKP w jeleniej jest na zadupiu .... i Lwówek do jeleniej woli korzystać z transportu samochodowego.
Ta linia przez Niemców została wybudowana w celach turystycznych ... jak aut jeszcze nie było. Obecnie nikt z tego nie będzie korzystał prócz turystów bo jest o wiele wolniej i drożej .. a busik odwrotnie do PKP na dodatek wysadzi cię w mieście.
a
antytroll
tylko że ja jestem kimś innym.
i co to jest skypercity?
a minusy od botów to inna sprawa
Dodaj ogłoszenie