Chcą odmienić Sołtysowice. Oto wizja dewelopera

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Lokum Deweloper planuje nowe osiedle przy al. Poprzecznej na Sołtysowicach we Wrocławiu. Lokum Deweloper
Sołtysowice intensywnie się rozbudowują w ostatnich latach, mierząc się z problemami dotyczącymi infrastruktury drogowej czy brakiem szkół i przedszkoli. Rozwój tej części Wrocławia ma wesprzeć planowana przez Lokum Deweloper budowa osiedla przy al. Poprzecznej. Inwestycja ma być okazją do wprowadzenia szeregu zmian, które dotyczyć będą mieszkańców całej dzielnicy. Spółka ujawniła plan zagospodarowania poprzemysłowych terenów.

Atrakcyjne położenie Sołtysowic, łączące sąsiedztwo terenów zielonych z jednoczesnym dostępem do głównych arterii miasta i bliskością Pl. Grunwaldzkiego powoduje, że od kilku lat zainteresowanie tym obszarem systematycznie wzrasta. Potencjał dzielnicy dostrzegli inwestorzy. Swoje osiedla zbudowali tutaj Milart, Archicom, PCG czy Develia. Obecnie realizowana jest Sołtysowicka 21C Republiki Wnętrz oraz Osiedle Meteos od Como Domo, a w planach są kolejne inwestycje.

Lokum Deweloper pokazuje plany

Teraz rozwój Sołtysowic ma wesprzeć planowana przez Lokum Deweloper budowa osiedla przy al. Poprzecznej. Spółka przygotowała plan zagospodarowania działki na terenie poprzemysłowym. Deweloper rewitalizował wcześniej np. obszar przy ul. Tęczowej czy pomiędzy ul. Tarnogajską i Międzyleską.

Teraz razem z zespołem doświadczonych architektów inwestor opracował koncepcję osiedla przy al. Poprzecznej. Inwestycja ma mieć charakter otwarty, z wieloma ogólnodostępnymi terenami rekreacyjnymi. Na osiedlu powstanie plac z licznymi sklepami, klubem fitness oraz restauracjami i kawiarniami, do których przylegać będą zewnętrzne ogrody i tarasy. Uzupełnieniem głównego placu będą przestrzenie wspólne z zielonymi skwerami i dziedzińcami, na których pojawią się siłownie terenowe oraz place zabaw. Deweloper planuje zrewitalizować zielone obszary przyległe do działki, uzupełniając je o nowe drzewa, krzewy i kwiaty, a także ławki i oświetlenie, tworząc atrakcyjne parki, które zostaną połączone alejkami pieszo–rowerowymi.

W okolicach alei spacerowych i ciągów pieszych powstaną dodatkowe sklepy. Okoliczni mieszkańcy zyskają punkty usługowe. Będą to m.in. stacje ładowania pojazdów elektrycznych.

Zapowiedź inwestycji w drogi i ścieżki rowerowe

Deweloper deklaruje chęć partycypacji w kosztach budowy wiaduktu nad terenami kolejowymi, umożliwiającego połączenie Sołtysowic z ul. Bolesława Krzywoustego. Koncepcja projektowanej inwestycji zawiera rozwiązania ułatwiające komunikację na osiedlu oraz połączenie z infrastrukturą miejską, m.in. poprzez budowę ronda u zbiegu alei Poprzecznej i Kanonierskiej.

Lokum Deweloper proponuje także przeprowadzenie linii autobusowej przez nowe drogi wytyczone na terenie działki. Takie rozwiązanie skróci czas przejazdu autobusów, a zlokalizowanie przystanków na terenie osiedla przyniesie wiele korzyści nie tylko mieszkańcom, ale także lokalnej społeczności, ułatwiając korzystanie z transportu publicznego. Zaproponowane przez inwestora zagospodarowanie terenu uwzględnia wykonanie tras pieszo-rowerowych wzdłuż torów oraz na terenie osiedla. Umożliwiłoby to przyłączenie Sołtysowic do miejskiej sieci ścieżek rowerowych. Dodatkowo deweloper planuje instalację stacji roweru miejskiego oraz stojaków rowerowych z punktami napraw na terenie inwestycji. W ramach swojej koncepcji Lokum Deweloper przewiduje też wydzielenie części terenu na zespół szkolno–przedszkolny, który uzupełni istniejące na terenie Sołtysowic placówki o dodatkowe miejsce, do którego mogłyby uczęszczać dzieci z okolicy.

Deweloper zamierza przeznaczyć na cele publiczne blisko 20 proc. powierzchni zakontraktowanej działki, a kwota, którą chce zainwestować we wszystkie działania mogące poprawić sytuację na Sołtysowicach, może wynieść nawet 100 mln zł.

- Wszystko zależy jednak od tego, jak szybko miasto uchwali miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego i w jakim stopniu będzie on zbieżny z koncepcją naszej inwestycji – potwierdza Bartosz Kuźniar, prezes zarządu Lokum Deweloper. Władze miasta przystąpiły już do opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Będą zmiany zasad w noszeniu maseczek?

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Wizje sobie życie sobie. Nie dajcie nabrać się na te zdjęcia

M
Mira
26 lutego, 12:06, Gość:

Czy to nie Bulwar Dedala na 1-ej fotce?

Zdecydowanie tak, z widokiem w kierunku SM "Szóstka".

G
Gość
26 lutego, 12:37, Piotr:

No proszę. Jest deweloper który myśli o przyszłych oraz obecnych mieszkańcach. Ciekawe co na to miasto ? Wiadukt nad torami super sprawa !

Tak, jest tylko kilka "ale".

Po pierwsze Rondo na skrzyżowaniu poprzecznej i kanonierskiej jest bez sensu jeśli Kanonierska będzie nadal dziruawym betonem, a dalej płytami i błotem. Na razie nikt tamtędy nie jeździ, oprócz obsługi budowy.

Po drugie. Aby "wiadukt mógł istnieć, nasyp musi się zaczynać już w okolicy właśnie skrzyżowania z kanonierską. To oznacza kłopoty dla obecnego osiedla cukrowniczego, które należy do dwóch spółdzielni. Wjazd os strony Kanonierskiej jest zamykany na klucz, ponownie(nowy słupek), z kolei przy wykonaniu nasypu odetnie się wjazd tuż przy torach, z którego mogą korzystać mieszkańcy drugiej spółdzielni.

Po trzecie ulica kowalska jest zbyt blisko aby dało się zakończyć łagodnie nasyp z drugiej strony. A więc trzeba odciąż i ta ulicę. Aby nasypy miały odpowiedni kąt podjazdu, z tamtej strony nasyp skończy się w okolicy zjazdu na Lidl

Po czwarte nasypu muszą być wykonane na muszą oporowym bo ulica jest zbyt wąska, żeby utworzyć nasyp z odpowiednim kątem, bez wyburzania obecnie istniejących domów przy samej ulicy. Dodatkowo dochodzi problem chodnika. Jeśli dodać do szerokości chodnika zapas na barierki między ulicą a chodnikiem oraz skrajnie wiaduktu, to wyjdzie, ze mur oporowy będzie trzeba wykonać 30cm od okna domów przy ulicy.

Po piąte. Przesunąć się tego nie da bo nikt nie przeniesie nastawni kolejowej. PKP na pewno ze 2 lata będzie dumało ile to będzie kosztować(przedłużenie przewodów sterujżcych, wyburzenie budynku i tymczasowa nastawnia, budowa nowej nastawni).

I kilka innych zastrzeżeń, które nie są już akurat czysta techniczne(chciałby ktoś mieszkać przy takim wiadukcie - to jak obecnie mieszkańcy popowic, jak im puszczą tramwaj pod oknami)

Już prędzej tunel byłby bardziej realny, choć i tu kąty wyjazdu powodują, że byłoby problematycznie wyjść na poziom 0 przed kowalską(przynajmniej tyle) Poza tym nikt nie budował u nas tunelu pod jednymi z najbardziej ruchliwych linii kolejowych więc samo to stwarza problemy. Przypominam, że koncepcja tramwaju na Jagodno odsuwa się w czasie o ok 5 lat. do 2023 roku PKP będzie analizowało wariant wiaduktu linii do Sobódki... To ile czasu zajmie dumanie nad zmianami tutaj?

Do razu studzę zapał. Wiadukt kolejowy odpada, bo kąty najazdu muszą być tak małe, że podjazd musiałby się zaczynać w okolicach przejazdu na Czajowskiego. I o ile, gdyby to były dwa tory to może to byłoby rozwiązanie. ale tu jest bocznica manewrowa, a nikt nie robi tego na podjazdach. Mocznice manewrowe są na płaskiej części nasypu. Tu się nie da.

G
Gość

Buahahahahaha!!! Pęknę ze śmiechu zaraz. Rewitalizacja Sołtysowic, wpływ na całą dzielnicę, tysiące nowych mieszkańców... Tylko pozazdrościć im wyjazdu z dzielnicy przez 2 przejazdy kolejowe, co chwilę zamknięte, albo w drugą stronę przez Polanowice, z podporządkowanej drogi... Buahahaha. Mam znajomych, którzy się rok temu po latah wyprowadzili z dzielnicy, bo nie dało się z niej komunikacyjnie nigdzie dostać. Co będzie za rok lub dwa, lepiej nie pisać...

P
Piotr

No proszę. Jest deweloper który myśli o przyszłych oraz obecnych mieszkańcach. Ciekawe co na to miasto ? Wiadukt nad torami super sprawa !

G
Gość

Czy to nie Bulwar Dedala na 1-ej fotce?

Dodaj ogłoszenie