reklama

Chcą buspasa na Strachocińskiej i Swojczyckiej. Tylko gdzie?

Malwina Gadawa
Malwina Gadawa
Kierowcy wjeżdżający do Wrocławia od wschodu stoją codziennie na Strachocińskiej w kilometrowych korkach. Radzie osiedla marzy się buspas, ale on tylko pogorszyłby sytuację
Kierowcy wjeżdżający do Wrocławia od wschodu stoją codziennie na Strachocińskiej w kilometrowych korkach. Radzie osiedla marzy się buspas, ale on tylko pogorszyłby sytuację Fot. Janusz Wójtowicz / Polska Press Grupa
Radni osiedlowi uważają, że buspas na zakorkowanych ulicach Swojczyckiej i Strachocińskiej może być lekiem na korki. Urzędnicy z magistratu, którzy mogą podjąć taką decyzję, są innego zdania.

Mieszkańcy Strachocina, Wojnowa i Swojczyc mają dość stania w korkach, które są jeszcze większe, odkąd zamknięto drogę Blizanowice - Trestno. Codziennie rano ze wschodu do Wrocławia wjeżdża sznur aut, m.in. z gminy Czernica czy z Jelcza-Laskowic.

Rada ma pomysły

Rada osiedla Strachocin-Swojczyce-Wojnów wymyśla różne sposoby, by ulżyć mieszkańcom. Ostatnio radni zwrócili się do urzędników, aby w trybie pilnym wyznaczyli buspas na Strachocińskiej i Swojczyckiej, na odcinku od ronda na Wojnowie do mostów Chrobrego. Radni przekonują, że autobusy linii 115 i 118 stoją - tak jak samochody - w kilometrowych korkach. Dlatego przejechanie 6-kilometrowego odcinka trwa nawet półtorej godziny.

Radni osiedla chcieliby także znaku zakazu wjazdu na Strachocińską dla pojazdów, które ważą powyżej 3,5 tony i zamknięcia Narciarskiej, dzięki której kierowcy omijają fragment zatłoczonej Strachocińskiej. Rada osiedla twierdzi, że sprytni kierowcy, którzy chcą się włączyć z Narciarskiej ponownie do ruchu, powodują jeszcze większe zatory naStrachocińskiej. Radni chcieliby, żeby Narciarską mogli jeździć tylko mieszkańcy.

Magistrat nie popiera

Urzędnicy nie pozostawiają jednak złudzeń: żadnego z tych pomysłów nie zaopiniują pozytywnie.

- Przeprowadzona przez Wydział Inżynierii Miejskiej analiza wyklucza przy istniejącej szerokości jezdni wydzielenie nawet jednokierunkowego pasa przeznaczonego tylko dla komunikacji zbiorowej. Szerokość buspasa wynosi 3 m, tak jak minimalna szerokość pasa ruchu. W sumie potrzebujemy zatem 9 m jezdni, a obecna ma tylko 7 m - tłumaczy Małgorzata Szafran z wrocławskiego magistratu.

Urzędnicy nie zamierzają także postawić znaku zakazu skrętu w Narciarską z oznaczeniem, że zakaz nie dotyczy mieszkańców. Komisja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oceniła, że nie będzie możliwości skutecznego egzekwowania takiego oznakowania. Poza tym jest to droga publiczna i urzędnicy nie mogą wprowadzać takich ograniczeń.

Nie zostanie wprowadzona zmiana dotycząca ograniczenia tonażu przy wjeździe do Wrocławia.

Mariusz Tokarz, wiceprzewodniczący zarządu osiedla, uważa, że negatywne opinie świadczą o braku dobrej woli urzędników.

- Wielokrotnie obserwujemy, gdy na tej drodze jedzie karetka, która się mieści na środku jezdni po tym, jak auta zjeżdżają na bok. Można byłoby także pomyśleć o buspasie, który będzie przecinał się z drogą, ale pierwszeństwo będzie miał autobus - mówi Mariusz Tokarz. - Urzędnikom najłatwiej jest powiedzieć, że się nie da. My nie możemy czekać na skończenie wschodniej obwodnicy Wrocławia, potrzebujemy pomocy teraz. Sytuacja jest naprawdę dramatyczna - przekonuje.

I apeluje do urzędników, by rozważyli poszerzenie jezdni na Strachocińskiej.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 61

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Z najdalszego końca do linii jest 1 km. Uwzględniając rozmieszczenie ewentualnych przystanków, 2 km. Tyle to chyba można się przejść? Pociąg nigdy nie stoi w korku... Gdyby tylko tamtędy jechał..

C
Centeru

Super - rowery tam są. Ale gdzie parking żeby samochód zostawić?
Nikt nie pomyślał - a szkoda.

C
Centerus

Jako "kmiotek" lub też jak kto woli "drugi, a nawet trzeci sort Polaka", bez prawa do biało-czerwonej flagi odpowiadam Ci: mieszkańcy gmin ościennych płacą podatki w Pierwszym Urzędzie Skarbowym przy ul. Ks. Klimasa we Wrocławiu a zarobione pieniądze wydają w większości w samym Wrocławiu. Za bilety autobusowe też płacą.

Przypominam również że komunikacja miejska kończy się na granicy Wrocławia - zaraz za znakiem - dalej mamy tylko autobusy Polbus, Beskid oraz dotowane przez gminy Sevibus - mówię o Kamieńcu i Czernicy. Nie jest więc prawdą tak do końca że Wrocław utrzymuje komunikację do np. Czernicy gdzie mieszkam.

Rozbudowa dróg i poważne działania w zakresie usprawnienia komunikacji miejskiej będą zyskiem nie tylko dla mieszkańców gmin ościennych - ale również dla samego Wrocławia.

j
jimmy

Wprowadzić obowiązek meldunku w mieście dla ludzi studiujących i pracujących w mieście. Koszty znikome a rozwiązałoby to problem korków w całym kraju.

g
gość

Proponuję magistratowi rozkopać rondo w Siechnicach i na Wojnowie i będzie spokój. Niech remont potrwa dwa lata i problem rozwiąże się sam.

A
Achim

Dlatego najbardziej egalitarna jest komunikacja miejska.

A
Achim

Tylko to może poprawić komunikację.

p
pasztet

Wielce szanowna Pani, nie każdy może jeździć rowerem (matki, dzieci w wieku przedszkolnym, osoby starsze bądź Ci, którzy mają po prostu dalej do pracy).

T
Tomek

Kurcze, z Twoich słów wynika, że w Wilczycach mieszka kilka tysięcy ludzi. Tu nie chodzi o mieszkańców tylko tych co kombinują jak ominąć korek. To samo jest na rogu Mikołowskiej i Strachocińskiej. Niestety cierpią na tym mieszkańcy, ale zasada jest prosta jeżeli wpuszczę przed siebie jeden samochód na Mikołowskiej a potem na Wilczyckiej i każdy z nas to zrobi to będę stał w korku 3 razy dłużej.

n
natręt

10 000 ludzi ma do dyspozycji jeden autobus na godzinę.
Podobnie z innymi wioskami - gdzie się da przywrócić sensowną komunikację, dogadać się wreszcie z gminami.

G
Gość

skutecznie przyblokowali ruch na Sobieskiego. Z osiedla ciężko się było włączyć do ruchu. Po Litewskiej jechali jednym sznurkiem. A w autach po jednej osobie. Dobrze powiedziane :D FARMERZY - zamiast odrabiać pańszczyznę, do miasta się pchają.

q
qumam

Dokładnie,tylko że dokładniej chodzi o pas dla autobusów,ale odmiana taka sama,tyczy się samego pasa ruchu.

Buspas – pas ruchu dla autobusów

w
wojnowianin

...obrażasz nieznanych sobie ludzi ? Nie uważam się za kmiotka, mieszkam na Wojnowie, też mam problemy i nikogo nie uważam za kmiotka.. Dlaczego dostęp do Internetu jest taki powszechny ??????

G
Gość

Jeśli tak zrozumiałeś organizację kształcenia na PWr - bardzo dobrze, że odszedłeś. WF czy języki możesz sobie odkładać na później, ale przedmioty zawodowe zwykle tworzą łańcuch, gdzie brak zaliczenia jednego przedmiotu blokuje dostęp do następnego. A za kursy poprawkowe się płaci

A
Ad-M

To by miało sens gdyby nie fakt, że urzędnicy naciągają przepisy kiedy tylko chcą, a nawet się tym chwalą mówiąc jacy są zaradni i kreatywni. Gdyby Dudi wymyślił ten buspas to nie ma siły, która by go powstrzymał przed jego namalowaniem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3