Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Chatbot Wrocławia – pierwszy w Polsce całodobowy punkt informacji turystycznej

opr. BMK

Jak działa wrocławski bot turystyczny?

Wystarczy kliknąć w przycisk “wyślij wiadomość” na fanpage’u Visit Wrocław, a chatbot na podstawie aktualnych informacji ze strony visitwroclaw.eu odpowiada i odsyła do interesujących treści. Użytkownik określa temat, który go interesuje i przegląda wprowadzenia do artykułów. Jeśli coś szczególnie go zainteresuje – przechodzi na stronę www., na której znajdzie więcej informacji.

- Tworząc chatbota pamiętaliśmy, że użytkownicy wymagają konkretnych informacji, które pomogą im rozwiązać problemy tak szybko, jak to możliwe. Stąd, aby poprawić wrażenia turystów i mieszkańców miasta, upewniliśmy się, że odpowiedzi, które daje im bot, są natychmiastowe, trafne i zwięzłe - zaznacza Mariusz Pełechaty, dyrektor kreatywny w Studiu KODA Bots, twórcy chatbota.

Chatbot jest całodobowym punktem informacji turystycznej, w którym pytający uzyskują potrzebne odpowiedzi tu i teraz.

- W obliczu rosnącej ilości pytań zadawanych markom poprzez social media, rosną również oczekiwania związane z czasem reakcji - mówi Ewelina Bartoszewska-Kman, kierownik zespołu komunikacji marketingowej miasta w Biurze Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia. - Użytkownicy oczekują jej niemal w czasie rzeczywistym. Taka obsługa zajmuje coraz więcej czasu i z roku na rok generuje większe koszty. W poprawianie jakości i szybkości obsługi zawsze warto inwestować - dodaje Bartoszewska-Kman.

Obecnie chatbot obsługuje pytających w języku polskim. Jeśli pojawiają się zapytania po angielsku, kieruje do anglojęzycznej wersji strony visitwroclaw.eu. Miasto rozważa wprowadzenie nie tylko anglojęzycznego odpowiednika, ale również kolejnych: niemieckiego, hiszpańskiego, czeskiego.

Serwis VisitWrocław.eu rozwija się o nowe treści. A wraz z rozbudową bazy informacji i bota dojdą możliwości wysyłania powiadomień – informowania o wydarzeniach, wystawach, nowych restauracjach etc., by budować relację z turystami odwiedzającymi miasto i mieszkańcami Wrocławia.

Wrocławski bot turystyczny, który jest efektem współpracy Biura Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia, agencji be frank! oraz KODA Bots, pokazuje, że to już nie tylko trend, ale przede wszystkim skuteczne i praktyczne narzędzie komunikacji z odbiorcami.

O firmie
KODA Bots to studio projektujące chatboty wykorzystujące algorytmy sztucznej inteligencji i autorską platformę integrującą się z dowolnym API. Firma należy do Hexe Capital, wrocławskiej grupy spółek oferujących rozwiązania wspierające prowadzenie biznesu w internecie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska