Wykazało ono, że mieszkańcy Wrocławia jako jedyni spośród konsumentów z dużych miast na szczycie hierarchii ważności aspektów związanych z żywnością umieścili brak składników szkodzących organizmowi, takich jak alergeny.
Ten aspekt ważny jest aż dla 64% wrocławian.
Smakowitość żywności znajduje się na drugim miejscu i jest ważna dla 62% mieszkańców tego miasta.
Cenią oni także wpływ produktów spożywczych na dobry stan zdrowia (61%) i brak zawartości sztucznych dodatków (60%).
Fakt, że wrocławianie wyrażają najwyższą ocenę dla waloru zdrowotnego żywności jest spektakularny ze względu na obserwowany wśród ogółu badanych układ czynników wpływających na wybory związane z żywnością i żywieniem. Zarówno dla mieszkańców Warszawy, Gdańska, Łodzi oraz Krakowa najważniejsze są walory smakowe produktów żywnościowych.
- Różnica w preferencjach mieszkańców Wrocławia pod tym względem może wynikać z większej świadomości żywieniowej, która wspierana jest licznymi działaniami edukacyjnymi w tym zakresie, podejmowanymi w ostatnim czasie przez wiele instytucji wrocławskich – zaznacza prof. dr hab. Krystyna Gutkowska z Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.
Badania przeprowadzone wśród mieszkańców Wrocławia wykazują również, że wrocławianie są zainteresowani żywnością lokalną i ekologiczną, co wpisuje się w ogólnopolski trend konsumencki. Żywność opatrzoną informacją, że pochodzi od lokalnych producentów kupuje 60% wrocławian, a żywność ekologiczną połowa respondentów z tego miasta.
Jednocześnie, aż dla 18% badanych wrocławian specjalne produkty spożywcze, takie jak np. produkty ekologiczne, regionalne, bezglutenowe czy dla diabetyków, są wciąż trudno dostępne.
Obserwujemy rynek i odpowiadamy na potrzeby konsumentów indywidualnie w każdej naszej lokalizacji, dlatego już teraz certyfikowane produkty ekologiczne, bezglutenowe, produkty dla diabetyków i dietetyczne dostępne są w specjalnej strefie „Świat Zdrowia” w wybranych sklepach, w tym w hipermarkecie Carrefour w Centrum Handlowym Borek we Wrocławiu. Rozszerzamy również asortyment zdrowych warzyw i owoców dostępnych na „Targu Świeżości”, a naszym celem jest pozyskiwanie nowych dostawców z województwa dolnośląskiego – mówi Robert Noceń, Dyrektor ds. Eksploatacji Hipermarketów Carrefour Polska.
Sieć zachęca małych i średnich przedsiębiorców oraz producentów rolnych z województwa dolnośląskiego, którzy chcieliby nawiązać współpracę z Carrefour, do bezpośredniego kontaktu z dyrekcją wrocławskich sklepów.
Carrefour szuka dostawców, którzy mogą zaoferować wysokiej jakości lokalne, także tradycyjne specjały, produkowane przy użyciu dawnych metod.
Działania prowadzone przez Carrefour wpisują się w realizowaną przez sieć strategię biznesu odpowiedzialnego społecznie: oprócz dostarczania klientom wysokojakościowych produktów spożywczych, celem Carrefour jest także wspieranie polskiej przedsiębiorczości, w tym małych i średnich producentów rolnych.
W czasie trwania kampanii „Z miłości do Zdrowia” Carrefour Polska będzie się angażował w sponsoring wydarzeń sportowych oraz przeprowadzał akcje edukacyjne na temat zdrowego odżywiania, także na terenie wrocławskich sklepów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?